AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #1 Skrevet 23. mars 2016 Hei. Jeg har vært sammen med min kjæreste i snart 3 år. I begynnelsen av forholdet testet jeg meg for kjønnssykdommer 2 ganger (dvs klamydia). Og fikk negative tester begge gangene. Har aldri hatt klamydia eller andre kjønnssykdommer. Har hatt sopp i underlivet 1 gang, men ellers ingenting. Etter meg og typen hadde vært sammen i noen måneder fikk han kjønnsvorter som han da har fått fra tidligere partner. Jeg har ikke fått det, men frykter å få det pga han har hatt det. Nå den siste uken har jeg begynt å klø litt nedentil og blitt litt sår pga kløingen. Og idag sa typen min at han hadde blitt litt sår på penisen.. Vi pratet om dette og søkte på forskjellige symptomer. Et av symptomene på klamydia for menn er sår og hoven pung, og det sa typen min at han slet med noen år før vi ble sammen. Men han har aldri sjekket seg for klamydia og han har hatt flere one night stand.. Kan det være sjanse for at han kan ha hatt klamydia og at det har forsvunnet av seg selv? Jeg har brukt canesten krem, men den gikk ut på dato for 3 år siden, kan det være derfor den ikke funker? Vi har prøvd nå i snart 1 år å bli gravide uten en eneste positiv test, og jeg begynner å stresse over dette. Begynner å tenke at han kanskje har blitt steril hvis han har gått lenge med klamydia uten Behandling.. Spørsmålene mine er om det er sjanse for at han kanskje har hatt klamydia og kan ha blitt steril? Vanskelig for dere å svare på, men kanskje noen av dere har vært i samme situasjon. Også lurer jeg på om canesten kremen for sopp i underlivet ikke funker hvis den er utgått på dato? Og om det kanskje er noe annet enn sopp jeg sliter med? Skal bestille legetime, men nå i påsken er jeg bortreist, og er veldig vondt å stresse med dette når jeg skal kose meg på ferie, så håper dere kan gi meg litt svar 😊 takk på forhånd. Anonymkode: dc889...dd3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Nei klamydia forsvinner ikke av seg selv. Kjønnsvorter kan komme tilbake og ikke alltid springe ut i store vorter så sannsynligheten for at det er dette som klør og er i utvikling er stor. Anonymkode: 1e96a...f26
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #3 Skrevet 23. mars 2016 Jeg spurte på Klaraklok en gang om klamydia kunne gå over av seg selv - og det kunne det etter ca 6 måneder. Problemet er at det noen ganger tar lengre tid enn det og at noen utvikler en alvorlig infeksjon og blir sterile. Men den går faktisk over av seg selv hos de fleste etter en tid, men det er politisk ukorrekt å si det. Man vil jo gjerne at folk tester seg og får behandling. Kjæresten din burde absolutt teste seg for kjønnsykdommer, det samme burde du. Klamydia er bare en av mange sykdommer man kan få. Det finnes flere klamydialiknende bakterier, som gir urethritt, men som det ikke finnes andre tester for enn at legen mikroskopierer utfloden og leter etter betennelsesceller. Mycoplasma kan påvises. Det behandles med antibiotika uansett. Sopp kan også gi kløe, og man må ta vaginaltablett i tillegg til salve. Om den gikk ut på dato for årevis siden, er det ikke sikkert den virker. Anonymkode: 10832...39c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 Tusen takk for svar. Så fort påskeferien er over skal vi begge bestille time til legen. Men disse svarene roet meg ned. Håper at det er vortene som kommer tilbake og ikke klamydia. Jeg har jo testet meg 2-3 ganger mens vi har vært sammen, så han har jo ikke hatt klamydia mens vi har vært sammen. Og hvis han ikke har vært utro er det vel ikke sjanse for at en av oss har klamydia nå i og med at jeg har fått negativt svar 3 ganger mens vi har vært sammen? Anonymkode: dc889...dd3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 Nå sier typen min at det har kommet opp 2 prikker og at det sikkert er kjønnsvortene som kommer tilbake. Han er helt rød på halve penis (på hodet og litt nedenfor), også sier han at han får litt utflod og at det klør. Tror dere det bare er kjønnsvorter eller kan det være noe annet også? Kan ikke se at utflod er et symptom på kjønnsvorter.. 😕 Anonymkode: dc889...dd3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #6 Skrevet 27. mars 2016 Min stemme går til sopp 🍄 symptomene høres mest ut som dette, selv om det teoretisk kan være noe annet. Kan smitte mellom dere, du må nok ha vagiatorer i tillegg til salve. Og fyi har jeg vært gravid to ganger, begge gangene var sopp første symptom. Har aldri hatt det ellers.... Anonymkode: 85c8f...9d1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #7 Skrevet 27. mars 2016 Men seff bør dere jo gå til lege for sikkerhets skyld... Anonymkode: 85c8f...9d1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #8 Skrevet 27. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå sier typen min at det har kommet opp 2 prikker og at det sikkert er kjønnsvortene som kommer tilbake. Han er helt rød på halve penis (på hodet og litt nedenfor), også sier han at han får litt utflod og at det klør. Tror dere det bare er kjønnsvorter eller kan det være noe annet også? Kan ikke se at utflod er et symptom på kjønnsvorter.. 😕 Anonymkode: dc889...dd3 Utflod og rødhet, særlig utfloden, tyder på kjønnssykdom, bakteriell. Som klamydia, mycoplasma, andre uhretritter, gonoré. Det kan godt hende han har sopp i tillegg, men ikke bare. Vortene kan være kjønnsvorter eller mollusker. Han må virkelig sjekke seg. Håper du ikke har ubeskyttet sex. Vorter kan smitte selv om man bruker kondom. Anonymkode: 10832...39c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #9 Skrevet 27. mars 2016 Tusen takk for svar alle sammen. Nå bestiller vi time til legen begge to på tirsdag. Han sier utfloden er hvit, så mulig det kan Være sperm. Har snakket sykt mye med han, og ingen av oss har hatt sex med noen andre enn hverandre på 3 år. Jeg har vertfall ikke og velger å stole på at han ikke har det. Men noe er det, og tipper det kan Være både sopp og kjønnsvorter. Vi har alle 3 årene hatt ubeskyttet sex. For de 2 første årene gikk jeg på p-piller og det siste året har vi prøvd å bli gravide. Så kjønnsvorter får jeg nok en eller annen gang jeg også. Jeg har mensen nå, og nå har kløen stoppet helt. Men tar en sjekk hos legen uansett så slipper jeg å være bekymret 😊 Anonymkode: dc889...dd3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå