Gå til innhold

Når mor/far prioriterer kjæresten framfor barna? Hva gjør dere da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun skulle ha barna fra i dag og frem til langfredag (vanlig samværsordning).  Så ringer hun ( i dag) og sier at hun skal til sin kjæreste, at hun ikke kan ha barna i påsken.  Hun har lesing på studiet, og får mer ro der.

Min sønn, faren til de små, sa "javel".  Han vil ikke at mor skal presses til å ha dem, for ungenes skyld.  Han vil ikke at de skal være hennes plikt, men ønsket. 

Kjenner at jeg selv ikke ville hatt den samme tålmodigheten.  Hva ville du gjort?  Hva hadde du sagt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes at du etter ørten tråder om lignende tema skal begynne å la sønnen sin få ordnet opp selv 

Anonymkode: 1ddfc...907

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig mange tråder du oppretter om barnebarna og den håpløse eks-svigerdatteren din!

Kan du ikke la sønnen din ordne opp for seg selv da? 

Sønnen din har sagt at han selvfølgelig kan ha barna når moren ikke kan/ønsker, så da er det jo opp til han, er det ikke? 

Har forøverig full forståelse for at hun får til å lese bedre til studiet sitt uten småunger rundt seg. Å studere med små er ikke bare bare, så skjønner henne litt. 

Det er sånn det fungerer når man går fra hverandre, av og til blir samvær byttet litt på. Og nå trenger hun tydeligvis tid uten barna, og det er greit for faren til barna, så hvorfor ikke. Neste gang kan det være han som må bytte samvær. 

Håper du ikke er en sånn eks-svigermor som legger seg oppi alt. La sønnen din og eksen få ordne opp i dette selv. Og, vær farmor for ungene dine, ikke ei farmor som overstyrer og tar en slags morsrolle. 

Det kan jo være at sønnen din synes det er godt å få være sammen med ungene sine i påskehelgen. Mine to små skal til faren sin, jeg ville heller ha hatt de hjemme for å være ærlig (selv om jeg ikke gir uttrykk for det ovenfor barna. De skal ikke føle på at jeg kommer til å savne de)

Anonymkode: 47b4c...efc

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Gjør du noe som helst annet enn å overvåke foreldrene og barnebarna dine? Viss sønnen din er så god far bør han begynne å ordne opp selv. Du er bare farmor må du huske, og mor er over deg. 

La mor og far ordne opp. Om de ikke klarer får de ta kontakt med fagfolk som ikke er partiske.

Anonymkode: 828de...2b5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Vil legge til at jeg får en mistanke om at manipulerende og kontrollerende svigermor kan være en årsak til at mor stakk.

• Liker 18
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at du etter ørten tråder om lignende tema skal begynne å la sønnen sin få ordnet opp selv 

Anonymkode: 1ddfc...907

Det gjør jeg.  Men fint å få ut litt frustrasjon her hos dere.  Er det ok?

Skrevet

Jeg løper i hverfall ikke til mamma før ørtende gang slik at hun kan spørre på KG. Enten biter jeg det i meg, eller så blir det FK.

• Liker 7
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil legge til at jeg får en mistanke om at manipulerende og kontrollerende svigermor kan være en årsak til at mor stakk.

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig mange tråder du oppretter om barnebarna og den håpløse eks-svigerdatteren din!

Kan du ikke la sønnen din ordne opp for seg selv da? 

Sønnen din har sagt at han selvfølgelig kan ha barna når moren ikke kan/ønsker, så da er det jo opp til han, er det ikke? 

Har forøverig full forståelse for at hun får til å lese bedre til studiet sitt uten småunger rundt seg. Å studere med små er ikke bare bare, så skjønner henne litt. 

Det er sånn det fungerer når man går fra hverandre, av og til blir samvær byttet litt på. Og nå trenger hun tydeligvis tid uten barna, og det er greit for faren til barna, så hvorfor ikke. Neste gang kan det være han som må bytte samvær. 

Håper du ikke er en sånn eks-svigermor som legger seg oppi alt. La sønnen din og eksen få ordne opp i dette selv. Og, vær farmor for ungene dine, ikke ei farmor som overstyrer og tar en slags morsrolle. 

Det kan jo være at sønnen din synes det er godt å få være sammen med ungene sine i påskehelgen. Mine to små skal til faren sin, jeg ville heller ha hatt de hjemme for å være ærlig (selv om jeg ikke gir uttrykk for det ovenfor barna. De skal ikke føle på at jeg kommer til å savne de)

Anonymkode: 47b4c...efc

Når jeg spør om hva andre mener og gjør, så er jeg faktisk lydhør.  Jeg synes det er fint med tilbakemeldinger, også kritiske til min rolle.  Jeg er kjempeglad i disse små, og ja, jeg engasjeres.  Men jeg har aldri blandet meg inn, hverken nå eller da de bodde sammen. 

Men tanker kan man ha.  Det er de jeg lufter her.

• Liker 3
Gjest cheshirecat
Skrevet

Herregud som KG mobben kaster seg over en ny T.S og fråtser i nedladende kommentarer.. Til T.S: om far synes dette er greit er det ingen grunn til å røre rundt i det for å skape uro. Viser du til far at dette er noe du mener er feil (bare gjennom å signalisere det med kroppsspråk/toneleie osv) - vil du kaste ved på bålet som skaper dårlig kommunikasjon og stemning mellom mor og far.. Det er ikke bra for noen, spesielt ikke barna. At far er rund i kantene TII noe vil bare komme han til gode.. Først gjennom at mor kanskje er likedan tilbake, som noen nevner over her, og for det andre fordi barna vil skjønne dette og sette stor pris på det når de blir eldre og mer bevisst.. 

Skrevet

Så etterlyser jeg saklighet. Mitt spørsmål dreier seg ikke om meg og mine. 

Jeg spør, hva gjør og sier du som forelder når faren/moren til dine barn prioriterer kjæresten, eller ferie etc.  framfor barna?  Er det greit?  Tier du, eller sier du noe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Zienna skrev:

Jeg spør, hva gjør og sier du som forelder når faren/moren til dine barn prioriterer kjæresten, eller ferie etc.  framfor barna?  Er det greit?  Tier du, eller sier du noe?

Det har du jo fått svar på nå,,,

Anonymkode: f92c8...683

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Flere ganger i tråden.

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, Macro skrev:

Jeg løper i hverfall ikke til mamma før ørtende gang slik at hun kan spørre på KG. Enten biter jeg det i meg, eller så blir det FK.

Beklager at jeg har formulert meg slik at du at du har misforstått.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du jo fått svar på nå,,,

Nei, ser ikke det.  Jeg har fått tilbakemelding om at jeg som farmor ikke skal bekymre meg (hvilke jeg gjør)  Men ingen har hatt meninger om hva en mor/far sier og gjør.  Vil tro at det er mange som opplever like situasjoner?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Zienna skrev:

Altså i denne situasjonen som du beskriver i HI, så prioterer jo mor studier. Ikke kjæresten. Synes tittelen var litt misvisende på det. Nå er det jo eksamenstid for mange, så jeg synes dette er forståelig. Hvis mor er en god mor ellers, og tar godt vare på barna når de er hos henne til vanlig ser jeg ikke problemet. Spesielt ikke hvis det er greit for far å ha barna i påsken. Det virker jo som hun skal studere, ikke ut å feste. Det er sånn det blir en gang i blandt. Hvis det skjer hele tiden er det grunn til å reagere. Men ikke for et engangstilfelle.

Anonymkode: 0a4c1...ca7

• Liker 13
Skrevet
12 minutter siden, cheshirecat skrev:

Herregud som KG mobben kaster seg over en ny T.S og fråtser i nedladende kommentarer.. Til T.S: om far synes dette er greit er det ingen grunn til å røre rundt i det for å skape uro. Viser du til far at dette er noe du mener er feil (bare gjennom å signalisere det med kroppsspråk/toneleie osv) - vil du kaste ved på bålet som skaper dårlig kommunikasjon og stemning mellom mor og far.. Det er ikke bra for noen, spesielt ikke barna. At far er rund i kantene TII noe vil bare komme han til gode.. Først gjennom at mor kanskje er likedan tilbake, som noen nevner over her, og for det andre fordi barna vil skjønne dette og sette stor pris på det når de blir eldre og mer bevisst.. 

Takk :)  Innerst inne hadde jeg det samme svaret som deg, men takk for bekreftelsen. 

Om KG-mobb...  Jeg er både selvsikker nok, klok nok og sterk nok til å tåle.  Takk likevel!

AnonymBruker
Skrevet

Det er kjæresten som skal komme først. Barna er fortiden og kjæresten er framtiden. Hvorfor er det så vanskelig å forstå `?

Anonymkode: f6cd2...b5d

Skrevet

Jeg hadde trøstet veldig triste barn, så hadde jeg fyrt av noen gloser til faren deres(litt avhengig av hvor ofte dette skjedde, men nå svarer jeg hovedsaklig ut i fra det jeg allerede vet om mor til dine barnebarn), og så hadde jeg vært takknemlig for den ekstra tida jeg fikk med ungene. 

• Liker 1
Gjest cheshirecat
Skrevet
6 minutter siden, Zienna skrev:

Takk :)  Innerst inne hadde jeg det samme svaret som deg, men takk for bekreftelsen. 

Om KG-mobb...  Jeg er både selvsikker nok, klok nok og sterk nok til å tåle.  Takk likevel!

Jeg kan bare si at jeg kjenner igjen situasjonen din.. Jeg har noen i livet mitt som er sånn at de ofte bærer mine "byrder" tyngre enn megselv. Dvs; om noen opp gjennom årene (fra jeg var barn frem til nå) - gjorde meg noe urett, var det de som tok dette ganske tungt. De kunne nærmest legge folk for hat, om det andre hadde gjort ovenfor meg var "ille nok". Jeg kunne (og kan) - tilgi det meste, men ikke de. Jeg vet at dette kommer av et ønske om å beskytte, og som mor selv nå, kan jeg godt forstå hvordan dette føles. Man blir kanskje skuffet og irritert over at den man elsker mest enten blir behandlet dårlig, urettferdig, eller "tar imot" dårlig oppførsel fra andre. Også vil man så gjerne verne den man elsker, og føler på et sinne, en frustrasjon eller irritasjon, ovenfor den dusten som har gjort noe man er uenig i. Så jeg forstår hvor du kommer fra, men noen ganger gjelder det å ha is i magen. I værste tilfelle kan du risikere at sønnen din undlater å fortelle deg ting, fordi han veit at du vil ta det tungt. 

Gjest Dypvik
Skrevet

Dette  er rent uthenging av både sønnen din og din eks-svigerdatter når du faktisk har laget flere lignende tråder før. Jeg hat følgt deg og jeg må ærlig talt si at du har tråd langt over streken nå. Tenk at du legger ut om de nærmeste som står deg på en slik måte som dette.. Hadde du likt om dem hadde langet ut om dg i flere tråder eller? Jeg tviler på at tanken ville ha gjort deg glad men temmelig sint og forbanna. Du bryter demmes tillit med og legge ut om malt på kvinnerguiden. Så jeg tilråder deg og vær mer bestemor og mindre sladdredama på KG.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...