Gå til innhold

reindyrsskav - prim?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg erstatte brunost med prim i soppsausen som brukes til reindyrskav? 

Anonymkode: e5c36...25e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro det funker om du ikke har brunost, men at smaken blir en del mildere så du kanskje må bruke litt mer, noe som igjen kan påvirke konsistensen. Prøv deg fram litt. :) Tviler sterkt på at maten blir ødelagt, i alle fall. 

(Jeg pleier kjøpe en liten pakke ferdig skivet brunost nettopp til dette formålet, siden jeg spiser så lite av det ellers.)

Anonymkode: 016c4...dd7

AnonymBruker
Skrevet

Prim funker, brukte det i min og det ble NOM NOM NOM!!!!

Anonymkode: 2c930...43c

Skrevet

Nei. Det er geitost som gjelder..... 😉 + 2 spiseskjeer tyttebær eller ripsgele.

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg erstatte brunost med prim i soppsausen som brukes til reindyrskav? 

Anonymkode: e5c36...25e

Nei, det vil si at det kan du, men viltkjøtt er ikke nødvendig å gi mer smak, man skal være forsiktig med løk, salt, pepper osv. Vet heller ikke hva prim eller brunost har i en soppsaus å gjøre, mulig jeg ville hatt i en dæsj soyasaus eller helst soppsaus. 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Atea skrev:

Nei, det vil si at det kan du, men viltkjøtt er ikke nødvendig å gi mer smak, man skal være forsiktig med løk, salt, pepper osv. Vet heller ikke hva prim eller brunost har i en soppsaus å gjøre, mulig jeg ville hatt i en dæsj soyasaus eller helst soppsaus. 

Jeg mener å ha lest at brunosten tar knekken på den "uønskede" delen av viltsmaken. Altså den delen av viltsmaken som har en tendens til å være "ram" i stedet for særpreget og god. I tillegg passer brunostsmaken godt sammen med vilt av mange slag. Det er altså ikke soppsausen som sådan som skal ha brunost, men kjøttet. :) 

Anonymkode: 016c4...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...