AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 For endel år siden fikk jeg noen pigmentflekker i ansiktet. Disse dukket opp ganske plutselig. Jeg var da ca 35 år og hudlegen jeg ble henvist til mente at flekkene kom som bivirkning av hormonprevansjon og ikke som følge av soling. Jeg fikk en krem jeg skulle bruke på flekkene, denne hadde grei effekt. Nå, nesten ti år senere, har jeg mange små pigmentflekker i ansiktet. Disse er mindre og lysere en de jeg hadde før. Jeg mistenker at disse er senskader av soling i ungdommen (har solt meg lite i voksen alder og bruker alltid høy faktor). Disse flekkene plager meg og jeg kunne tenke meg å betale det det koster å få de bort om det er mulig. Noen som har erfaring med det? Og betyr det noe for resultatet om flekkene er solskader eller følger av hormonprevansjon? Anonymkode: 35f5e...082
Xavana Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Har bare gode erfaringer med den metoden. Men dersom årsaken er et preparat du fortsatt bruker, så kan det selvsagt oppstå nye flekker om ikke du eliminerer årsaken.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #3 Skrevet 23. mars 2016 Nei, jeg sluttet på den prevensjonen da flekkene oppsto. Men må man holde seg helt borte fra solen? Jeg soler meg som sagt lite, men er normalt aktiv utendørs. Takk for svar 😀 Anonymkode: 35f5e...082
Xavana Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 Ja, du bør være helt uten sol de første ukene. Evt. dekke til flekkene, men det ser jo skikkelig tåpelig ut dersom det er mange eller på et stort område Alternativt kan du holde deg mest mulig i skyggen og bruke caps el. når du ikke kan unngå sol i ansiktet.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #5 Skrevet 23. mars 2016 Ok, så etter noen uker kan man leve som normalt? Må man bruke veldig høy faktor etter det? Tusen takk for svar 😀 Anonymkode: 35f5e...082
Sheherasade Skrevet 26. mars 2016 #6 Skrevet 26. mars 2016 Har brukt laser på en pigmentflekk i ansiktet (vet ikke hva den kom av, men hadde den i flere år). Hudlegen prøvde litt svak styrke først for ikke å ende opp med å ta for sterk så jeg i stedet fikk en hvit flekk i ansiktet, så jeg måtte tilbake tre ganger. Den er fremdeles ikke fullstendig borte, men betydelig svakere. Ble anbefalt å ta en blekingskrem på resten, men har ikke begynt med det enda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå