AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Ja, jeg glemte min pinkode hjemme, og nå har Iphonen låst seg pga dårlig batteri. Jeg får ikke tak i simnummeret/pinkoden før jeg er tilbake igjen etter påske. Kan jeg ringe fra noen andres tlf imorgen til min teleoperatør å be dem maile meg en ny pinkode ? Hilsen frustrert. Anonymkode: b3da6...b56
Zenobia Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Jeg hadde en pinkode-krise for en tid tilbake. Hvis du har tilgang til internett fra noen annen sin telefon/nettbrett etc. anbefaler jeg å besøke chatten til din teleoperatør i morgen tidlig. Jeg fikk hjelp på øyeblikket! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 1 minutt siden, Zenobia skrev: Jeg hadde en pinkode-krise for en tid tilbake. Hvis du har tilgang til internett fra noen annen sin telefon/nettbrett etc. anbefaler jeg å besøke chatten til din teleoperatør i morgen tidlig. Jeg fikk hjelp på øyeblikket! Lykke til Tusen takk!:) Anonymkode: b3da6...b56
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 Kan hende teleoperatøren din har PUK kode (altså det nr. som brukes for å låse opp simkortet igjen slik at man får lagt inn ny PIN kode hvis man først taster pin koden feil tre ganger ) tilgjengelig på "mine sider"/profilsiden din. Telia (inntil nylig var dette Netcom i Norge) har hvertfall dette når jeg logger inn listet opp under "mine simkort". Om det er Telenor eller andre så kan det være at de har det samme. Om de har det og du har opprettet profil der så kan du sannsynligvis gjøre det allerede i kveld om du får tilgang til en pc/nettbrett med nettilgang. Du må da taste pin koden feil så mange ganger at "enter PUK code" dukker opp men før du gjør det, vær sikker på at du har tilgang til PUK koden din og at du skriver den ned! Få derfor tak i PUK koden før du taster feil pin kode tre ganger. Anonymkode: cbbb9...97e
Minya Skrevet 23. mars 2016 #5 Skrevet 23. mars 2016 Har du Telenor, så funker den metoden som står over her. Jeg måtte finne puk-koden min da jeg klarte å glemme pin-koden like etter at jeg hadde fått nytt simkort (byttet fra gammel mobiltelefon til "smart"telefon og måtte bytte til microsim) Puk-koden lå pent gjemt på Mine Sider på Telenors nettsider og løste problemet mitt på ca 3 minutter. Puk-koden lar deg lage en ny pin-kode i tilfelle du ikke visste det. Vær smart og velg en pinkode du har brukt mye før, eller et firesifret tall du har et godt nok forhold til slik at du ikke glemmer den igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå