Gå til innhold

Tips til mat på togtur + morgenkvalme/reisesyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

I overmorgen skal jeg reise med tog i over 9 timer. Problemet er at jeg sliter mye med kvalme i forbindelse med graviditet for tiden og er generelt utsatt for reisesyke. Jeg blir ekstra dårlig når det er lenge siden jeg har spist og derfor må jeg pakke med meg noe å spise så jeg får holde blodsukkeret noenlunde konstant. 

Derfor lurer jeg på om noen har tips til hva som kunne vært bra å pakke ed seg? Jeg kan gjerne lage/bake noe, men det kan ikke være søtt og kvalmende på noen måte og det må tåle å ligge i romtemperatur i noen timer uten å bli ekkelt. 

Alle tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd ingefærpulver?  Halv teskje utrørt i litt vann, det var det som gjorde at jeg overlevde mine svangerskap.  Men, prøv det før turen da! 

Eller så tenker jeg at en eske med Ritz kjeks er tingen, utover det vil jeg anbefale deg å kjøpe mat i matvognen, så er det ferskt. Gulerøtter  eller andre opp skjært grønnsaker i en ziplock pose? 

Gjest Dwight
Skrevet

Jeg sliter også veldig med reisesyke. Det går i grovt brød med kokt skinke, tåler varmen og smaker det samme uansett. 

Skrevet

Hva med kald past med pesto,veldig enkelt og super godt + det kan fint ligge i rom temperatur hele dagen. Hvis ikke du syns pesto er kvalmende da :) Her er 2 oppskrifter, den med soltørkede tomater er den beste! Bare bruk pasta skruer istedenf or bowtie og spagetti

Skrevet
19 timer siden, Flua skrev:

Har du prøvd ingefærpulver?  Halv teskje utrørt i litt vann, det var det som gjorde at jeg overlevde mine svangerskap.  Men, prøv det før turen da! 

Eller så tenker jeg at en eske med Ritz kjeks er tingen, utover det vil jeg anbefale deg å kjøpe mat i matvognen, så er det ferskt. Gulerøtter  eller andre opp skjært grønnsaker i en ziplock pose? 

Jeg vet det der med ingefær. Desverre blir jeg kvalm av selve ingefær-smaken, men har en drikk jeg tenkte å hive i meg før jeg drar i morgen i tilfelle det kan stille kvalmen litt. Ellers har jeg kjøpt en eske med Ritz-kjeks og en med Bixit som sikkert er greit å knaske på. Oppskjærte grønnsaker var en veldig god idè! Det er jo litt friskt og godt så det skal jeg pakke med :)

17 timer siden, John_Felipe skrev:

Hva med kald past med pesto,veldig enkelt og super godt + det kan fint ligge i rom temperatur hele dagen. Hvis ikke du syns pesto er kvalmende da :) Her er 2 oppskrifter, den med soltørkede tomater er den beste! Bare bruk pasta skruer istedenf or bowtie og spagetti

Hadde jeg vært "frisk" hadde jeg pakket med meg pastasalat. Problemet er at pesto er fryktelig kvalmende for tiden. Ellers var det et godt tips ;)

AnonymBruker
Skrevet

Innbakte horn

Matmuffins

Mini omeletter

Anonymkode: ca9d8...bcb

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg slet med svangerskapskvalme, spiste jeg tørre nøytrale eller salte kjeks i alle varianter, grønne epler, mandler og tørket aprikos... Alt det er jo lett å ta med på tog. Når du skal på en såpass lang togreise, er det vel muligheter for å kjøpe noe underveis? Jeg syntes i blant det var vanskelig å vite hva jeg hadde lyst på eller tålte å spise til en hver tid - så da var det kjekt å kunne ta en tur i kiosken/kantinen/butikken og kjøpe det som fristet når det var krise. Det beste og sunneste er vel oftest å ha med seg mat, men noen ganger var det godt å finne alternativer... God tur! :)

Anonymkode: f4ada...726

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...