AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Jeg er 160 cm veier 50kg og trener 3 ganger i uken (løping,styrke og spinnig) Frokost: omelett av to egg med grønnsaker, et lite eldorado fullkornsrundstykke med pålegg (en skive skinke, bruker ikke smør) og en skål med frukt (et eple, noen blåbær og bringebær) Lunsj Salat med kikkerter og kylling, bruker ikke dressing eller olje. Mye grønnsaker. En skive dansk rugbrød med pålegg (egg, røkelaks) Middag: vanlig porsjon (2-3 poteter, kyllingfilet. Grønnsaker og saus) eller tilsvarende. Kveldsmat: En boks cottage cheese og frukt (et eple og en halv banan) og en brødskive med pålegg/en yoghurt Synes dere her inne at dette er MYE mat? Jeg skjeier ut i helgene. Da blir det godis,vin og litt mer usunt. Anonymkode: d8a0d...e0f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes dere her inne at dette er MYE mat? Ja, nå blir du dritfeit Anonymkode: da252...b05 5
GudSelv Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 Det spørs hva man som anser som "helg". Er helgene den offisielle helligdagen søndag eller en dag i uka hvor man koser seg? Eller snakker vi om helgene som fredag til søndag 3 av 7 dager. Tenker du på det sistnevnte så kan blir det fort til at vinninga går opp i spinninga. 4 dager med "sunn" mat og 3 dager med kaloribomber. Nei, det er ikke mye mat. Du må jo være "petite". Maten hørtes lite og kjip ut. Hadde kanskje droppet å ha kikkerter i salaten om jeg var deg da. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 Nei, langt ifra. Bedre kosthold enn jeg, kunne drukket pepsi max som måltid. Anonymkode: 4a5f5...8ee
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke redd for å legge på meg, men jeg lurte på om det jeg spiser anses som mye (jeg er jo liten og folk tror at små og tynne jenter spiser som spurver). Jeg spiser sunt og da virker det kanskje som MYE mat. Personlig synes jeg ikke det,men andre sier at jeg spiser mye. Anonymkode: d8a0d...e0f
Pringle Skrevet 22. mars 2016 #6 Skrevet 22. mars 2016 Hva vi synes burde vel være likegyldig? Liker du maten, har du energi til å trene, og holder du vekta? 8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #7 Skrevet 22. mars 2016 Det er ikke store mengdene jeg skjeler ut med altså, det er snakk om litt smågodt og potetgull en dag ila. helgen. Og kostholdet mitt ellers er jo veldig sunt. Det jeg er mest opptatt av er om andre tenker det er MYE mat . andre får i seg kanskje like mange kalorier men volumet er mindre. Noen synes jo det er mye å spise en boks cottage cheese, men kalorimessig er jo dette bare 250 kalorier. folk som ikke har peiling på kalorier må vel tenke at jeg er storspist? (Spes når jeg er liten også ) Føler litt på dette med at andre tenker at jeg er storspist, sulten matvrak. Vanskelig å forklare, men føler meg liksom så lite "kontrollert" Hva tenker dere her om små jenter som spiser godt? Hadde følt meg bedre om jeg spiste mindre volum , men jeg liker å spise meg skikkelig mett og da velger jeg den maten som er litt kjip. Men den metter veldig Anonymkode: d8a0d...e0f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #8 Skrevet 22. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke store mengdene jeg skjeler ut med altså, det er snakk om litt smågodt og potetgull en dag ila. helgen. Og kostholdet mitt ellers er jo veldig sunt. Det jeg er mest opptatt av er om andre tenker det er MYE mat . andre får i seg kanskje like mange kalorier men volumet er mindre. Noen synes jo det er mye å spise en boks cottage cheese, men kalorimessig er jo dette bare 250 kalorier. folk som ikke har peiling på kalorier må vel tenke at jeg er storspist? (Spes når jeg er liten også ) Føler litt på dette med at andre tenker at jeg er storspist, sulten matvrak. Vanskelig å forklare, men føler meg liksom så lite "kontrollert" Hva tenker dere her om små jenter som spiser godt? Hadde følt meg bedre om jeg spiste mindre volum , men jeg liker å spise meg skikkelig mett og da velger jeg den maten som er litt kjip. Men den metter veldig Anonymkode: d8a0d...e0f Les hva du faktisk skriver her. Det er, unnskyld meg, latterlig. Anonymkode: 1fecc...d4e 10
applestories Skrevet 22. mars 2016 #9 Skrevet 22. mars 2016 Og her har jeg alltid tenkt at det er fantastisk flott med jenter som spiser mye, trener, holder seg i form. Jeg har alltid, dog noe ubevisst, tenkt at disse har selvtillit, er sterke og flotte. Å tenke at jente som spiser mye, på den måten du gjør, ikke har kontroll eller er storspist ville ikke falt meg inn - du hører jo faktisk på kroppen din og gir den det den trenger. Jeg vil tro at de fleste tenker som meg - skulle ønske vi var som deg. Og får du negative kommentarer på det, mistenker jeg at det er det grønne lille monsteret inni oss som er ute og hvisker litt for høyt. 2
Pringle Skrevet 22. mars 2016 #10 Skrevet 22. mars 2016 (endret) 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke redd for å legge på meg, men jeg lurte på om det jeg spiser anses som mye (jeg er jo liten og folk tror at små og tynne jenter spiser som spurver). Jeg spiser sunt og da virker det kanskje som MYE mat. Personlig synes jeg ikke det,men andre sier at jeg spiser mye. Anonymkode: d8a0d...e0f 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke store mengdene jeg skjeler ut med altså, det er snakk om litt smågodt og potetgull en dag ila. helgen. Og kostholdet mitt ellers er jo veldig sunt. Det jeg er mest opptatt av er om andre tenker det er MYE mat . andre får i seg kanskje like mange kalorier men volumet er mindre. Noen synes jo det er mye å spise en boks cottage cheese, men kalorimessig er jo dette bare 250 kalorier. folk som ikke har peiling på kalorier må vel tenke at jeg er storspist? (Spes når jeg er liten også ) Føler litt på dette med at andre tenker at jeg er storspist, sulten matvrak. Vanskelig å forklare, men føler meg liksom så lite "kontrollert" Hva tenker dere her om små jenter som spiser godt? Hadde følt meg bedre om jeg spiste mindre volum , men jeg liker å spise meg skikkelig mett og da velger jeg den maten som er litt kjip. Men den metter veldig Anonymkode: d8a0d...e0f Hvis du ofte "føler" at andre "tenker" noe om hva du spiser, så bør du jobbe litt med tankene dine. Hvis folk rundt deg kommenterer hva du spiser og kaller deg storspist ol, bør du overveie å finne andre venner. Et moment her er at du nok ikke har funnet på dette selv - kulturen vår er sånn, dessverre, at det blir sett på som "feminint" og "høflig" og "tegn på viljestyrke" å spise lite. Et forslag, spis mat du liker, uansett om den fyller mer eller mindre i magen. Hvis du får i deg næringen du trenger, er det det sentrale. Endret 22. mars 2016 av Pringle 11
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #11 Skrevet 23. mars 2016 12 timer siden, GudSelv skrev: Det spørs hva man som anser som "helg". Er helgene den offisielle helligdagen søndag eller en dag i uka hvor man koser seg? Eller snakker vi om helgene som fredag til søndag 3 av 7 dager. Tenker du på det sistnevnte så kan blir det fort til at vinninga går opp i spinninga. 4 dager med "sunn" mat og 3 dager med kaloribomber. Nei, det er ikke mye mat. Du må jo være "petite". Maten hørtes lite og kjip ut. Hadde kanskje droppet å ha kikkerter i salaten om jeg var deg da. Hvorfor det? Kikkerter er da ikke annet enn sunt. Anonymkode: 658d6...014 1
Pringle Skrevet 23. mars 2016 #12 Skrevet 23. mars 2016 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Kikkerter er da ikke annet enn sunt. Anonymkode: 658d6...014 Kikkert: Kikerter: : Endret 23. mars 2016 av Pringle 7
Jacuzzi Skrevet 23. mars 2016 #13 Skrevet 23. mars 2016 Jeg er ca en cm lavere enn deg og veier et halvt kilo mer på det jevne. Her er et eksempel på hva jeg spiser på en dag, sånn til sammenligning: Frokost: 3 wasa havreknekkebrød med ost/syltetøy/ ELLER havregrynsgrøt på ca 60 gram havregryn, med stort smørøye og rosiner. Lønsj: hjemmelaget stort rugrundstykke med salami (ca 400kcal) + appelsin eller paprika Middag: Spagetti med tomatsaus (ca 80 gram pasta, ca 80g kjøttdeig per middag) med smør i pastaen og parmesan på toppen ELLER ca 120g valgfritt kjøtt + 0.75dl ris (når den er tørr) + 300g grønnsaker + sursøt saus eller kesamdip Kvelds: et par knekkebrød med skinke eller peanøttsmør eller banan. Jeg synes jeg spiser ganske lite, men jeg forbrenner heller ikke mer enn 1600-1700 kcal om dagen (ifølge Fitbit). Tipper jeg spiser rundt 1500kcal i hverdagen, bevisst litt mindre for å gi plass til mer mat/drikke/snacks i sosiale sammenhenger. Jeg går ikke på noen diett, men spiser det samme som jeg har spist helt siden jeg var barn, og ca samme porsjonsstørrelser som det jeg la meg til å spise som tenåring. Tror heller du bør jobbe med tankene dine enn matinntaket! For meg ser det ut som at du spiser omtrent det du trenger for å holde den vekta du har. Akkurat passelig, med andre ord. Du er ikke storspist, du er normalspist. 1
sol87 Skrevet 23. mars 2016 #14 Skrevet 23. mars 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 160 cm veier 50kg og trener 3 ganger i uken (løping,styrke og spinnig) Frokost: omelett av to egg med grønnsaker, et lite eldorado fullkornsrundstykke med pålegg (en skive skinke, bruker ikke smør) og en skål med frukt (et eple, noen blåbær og bringebær) Lunsj Salat med kikkerter og kylling, bruker ikke dressing eller olje. Mye grønnsaker. En skive dansk rugbrød med pålegg (egg, røkelaks) Middag: vanlig porsjon (2-3 poteter, kyllingfilet. Grønnsaker og saus) eller tilsvarende. Kveldsmat: En boks cottage cheese og frukt (et eple og en halv banan) og en brødskive med pålegg/en yoghurt Synes dere her inne at dette er MYE mat? Jeg skjeier ut i helgene. Da blir det godis,vin og litt mer usunt. Anonymkode: d8a0d...e0f Hva vi "synes" er ikke så interessant. Hvis det er slik du vanligvis spiser, og ikke legger på deg, så er det jo ikke "mye" mat. Eller mener du at du skal gå rundt litt sulten, slik at du ikke skal "føle" at du spiser "mye". Poenget er at du skal bli mett, og være sunn og frisk. 6
exictence Skrevet 23. mars 2016 #15 Skrevet 23. mars 2016 Nei. Tenker egentlig at det er lite når du ramser det opp. Hadde ikke tenkt noe over det om jeg så du spiste et måltid. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #16 Skrevet 23. mars 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke store mengdene jeg skjeler ut med altså, det er snakk om litt smågodt og potetgull en dag ila. helgen. Og kostholdet mitt ellers er jo veldig sunt. Det jeg er mest opptatt av er om andre tenker det er MYE mat . andre får i seg kanskje like mange kalorier men volumet er mindre. Noen synes jo det er mye å spise en boks cottage cheese, men kalorimessig er jo dette bare 250 kalorier. folk som ikke har peiling på kalorier må vel tenke at jeg er storspist? (Spes når jeg er liten også ) Føler litt på dette med at andre tenker at jeg er storspist, sulten matvrak. Vanskelig å forklare, men føler meg liksom så lite "kontrollert" Hva tenker dere her om små jenter som spiser godt? Hadde følt meg bedre om jeg spiste mindre volum , men jeg liker å spise meg skikkelig mett og da velger jeg den maten som er litt kjip. Men den metter veldig Anonymkode: d8a0d...e0f Slutt å bry deg om hva andre syns Du veier 50kg!!! Kos deg! Mat er en stor glede i livet, nyt det! Anonymkode: 1f7ae...b17 2
Gjest Runforit Skrevet 23. mars 2016 #17 Skrevet 23. mars 2016 Hvorfor lurer du på det? Hvor mye du spiser og om det er nok eller ikke er jo individuelt i forhold til aktivitetsnivå. Du veier 50 kg. Om du ligger stabilt på det med det inntaket du har i dag så spiser du nok for å vedlikeholde den vekten.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #19 Skrevet 26. mars 2016 Syne det var lite, og hva får du fett fra? Spesielt omega- 3 og andre fettsyrer er viktig Anonymkode: 0d5e5...e60 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2016 #20 Skrevet 26. mars 2016 Den 3/22/2016 at 22.51, AnonymBruker skrev: Føler litt på dette med at andre tenker at jeg er storspist, sulten matvrak. Vanskelig å forklare, men føler meg liksom så lite "kontrollert" Ja, for kvinner skal ikke spise mye mat! Herregud da, bli voksen. Anonymkode: da252...b05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå