Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk akkurat beskjed me gynekologen at jeg må begynne på pergokur+ at mannen hadde veldig dårlig sædkvalitet. Normalen er vell 20 ett eller annet? Han hadde da 2. 

Hun sa det var mulig å klare det på egen hånd men at det kunne ta tid å hun kunne videre sende oss til Trondheim om det ikke går. Er det noen som har vert i lignende situasjon? Blir skikkelig deppa av dette. To negative nyheter. Har aldri blitt gravid før.  Resten av prøvene mine ser bra ut og innvendig ultralyd var fin. 

Anonymkode: 5b2a9...db3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta sorgene på forskudd. Så sant det er noen sædceller så er det håp. Det finnes hjelp. Om dere må til prøverør så er ICSI alternativet deres. Og om det virkelig er ille så kan man ta ut sædceller fra bi testikkelen. 

Vi hadde andre diagnoser, men bla manglende eggløsning, men jeg ble gravid etter en stund fordet. Vi fikk god hjelp med prøverør.

Anonymkode: 4de20...c06

Gjest Sisti
Skrevet

Vi hadde samme problem, måtte ha prøverør. Da klaffet det med en gang. 

Be om henvisning til prøverør med en gang, ventetiden er dessverre lang (6-9 mnd). Mens dere venter kan dere prøve pergokurer. Men ikke prøv pergokurene først og SÅ få henvisning til prøverør hvis det ikke funker - be om henvisning NÅ. Vår gynekolog henviste oss videre med en gang.  Min manns sædprøve var ikke sååå dårlig heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...