AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Hei. Jeg bor i en hybelleilighet på 18 kvadrat. Strømregningen har i de siste månedene vært på 400-500 kr, noe jeg synes er dyrt, mtp. forbruket mitt: Bruker såvidt ovnen (sist gang den ble brukt var noen dager i januar). Har aldri varme på badet. Er sparsom med belysning. Skrur kun på lamper når nødvendig. Bruker dagslys for å lyse opp rommet. Skrur av alle lys og drar ut stikkontakter når jeg ikke er hjemme. Dusjer med lunkent vann ca. 10 minutter per dag. Har ikke TV, men bruker PCen mye. Lader mobilen. Lager varm mat/middag ca. 3 dager i uka, varmer i mikroen de andre dagene. Grunnen til at jeg synes regninga er dyr, er fordi jeg betalte 250 kr/mnd i sommermånedene, og strømforbruket mitt er nesten helt likt sommer som vinter. Sitter heller og fryser enn å skru på ovnen. Synes det er kjipt at strømregningen er på 200 kr ekstra når jeg ikke gjør noe annerledes.. Synes dere strømregninga ser grei ut, eller burde jeg kontaktet leverandøren? Anonymkode: 994d2...5d4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Strømmen er jo alltid dyrere på vinteren. På sommeren så har jeg rundt 500 og på vinteren rundt 1000. Anonymkode: 49786...422
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #3 Skrevet 23. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg bor i en hybelleilighet på 18 kvadrat. Strømregningen har i de siste månedene vært på 400-500 kr, noe jeg synes er dyrt, mtp. forbruket mitt: Bruker såvidt ovnen (sist gang den ble brukt var noen dager i januar). Har aldri varme på badet. Er sparsom med belysning. Skrur kun på lamper når nødvendig. Bruker dagslys for å lyse opp rommet. Skrur av alle lys og drar ut stikkontakter når jeg ikke er hjemme. Dusjer med lunkent vann ca. 10 minutter per dag. Har ikke TV, men bruker PCen mye. Lader mobilen. Lager varm mat/middag ca. 3 dager i uka, varmer i mikroen de andre dagene. Grunnen til at jeg synes regninga er dyr, er fordi jeg betalte 250 kr/mnd i sommermånedene, og strømforbruket mitt er nesten helt likt sommer som vinter. Sitter heller og fryser enn å skru på ovnen. Synes det er kjipt at strømregningen er på 200 kr ekstra når jeg ikke gjør noe annerledes.. Synes dere strømregninga ser grei ut, eller burde jeg kontaktet leverandøren? Anonymkode: 994d2...5d4 Hvor mange kwh har du brukt siden siste avlesning av måleren da? Jeg brukte i underkant av 200 kwh siden siste avlesning, men vet ikke ennå hva regningen blir på. Husk at noen frysebokser og kjøleskap trekker mer strøm enn andre. Har du også vaskemaskin og/ eller tørketrommel i bruk? Varmekabler? Anonymkode: 232cc...e3d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Strømmen er jo alltid dyrere på vinteren. På sommeren så har jeg rundt 500 og på vinteren rundt 1000. Anonymkode: 49786...422 Pr måned eller pr kvartal? Hvor stor er din leillighet? Anonymkode: 232cc...e3d
ajarRun Skrevet 23. mars 2016 #5 Skrevet 23. mars 2016 Regnes ikke strømregningen ut utifra historisk forbruk?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #6 Skrevet 23. mars 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pr måned eller pr kvartal? Hvor stor er din leillighet? Anonymkode: 232cc...e3d Pr måned ca. 75 kvm. Anonymkode: 49786...422 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #7 Skrevet 23. mars 2016 Hvis summen på regningen stemmer med det antallet kw du har lest av på måleren din siden sist så er regningen riktig. Strømprisene går også ofte opp om vinteren og nettleien er (i hvert fall med min leverandør) over halve strømregningen. Min strømregning denne mnd er på 2000,- men jeg bruker mye varme. Anonymkode: a2a80...0db 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #8 Skrevet 23. mars 2016 14 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Regnes ikke strømregningen ut utifra historisk forbruk? Gjør den det , når man leser av måleren månedlig og sender inn målerstanden? Anonymkode: 232cc...e3d
ajarRun Skrevet 23. mars 2016 #9 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Gjør den det , når man leser av måleren månedlig og sender inn målerstanden? Anonymkode: 232cc...e3d Det tror jeg egentlig ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #10 Skrevet 23. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pr måned ca. 75 kvm. Anonymkode: 49786...422 Det høres normalt ut. Jeg bruker unormalt lite strøm for tiden, så mitt forbruk er ikke sammenlignbart med de fleste andres forbruk Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Det tror jeg egentlig ikke. Ok. Takk for svar! Anonymkode: 232cc...e3d
ajarRun Skrevet 23. mars 2016 #11 Skrevet 23. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres normalt ut. Jeg bruker unormalt lite strøm for tiden, så mitt forbruk er ikke sammenlignbart med de fleste andres forbruk Ok. Takk for svar! Anonymkode: 232cc...e3d Hvorfor bruker du så lite strøm? Jeg har vasket sikkert 7 maskiner i dag (måtte vaske sengklærne i to omganger med klor) og jeg vasket en og en tskjorte. Har badegulvet på 38 grader og dusjer i en halvtime. Er det ikke ukomfortabelt å leve slikt? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #12 Skrevet 23. mars 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Hvorfor bruker du så lite strøm? Jeg har vasket sikkert 7 maskiner i dag (måtte vaske sengklærne i to omganger med klor) og jeg vasket en og en tskjorte. Har badegulvet på 38 grader og dusjer i en halvtime. Er det ikke ukomfortabelt å leve slikt? Jeg slipper å bruke strøm til vasking av tøy da det er fellesvaskeri her jeg bor. Jo det er ukomfortabelt til tider, men jeg har nødt til å spare penger Anonymkode: 232cc...e3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå