AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Jeg har en venninne som dusjer morgen når hun står opp og før hun legger seg. Skal hun noe spesielt dusjer hun gjerne rett før hun skal dette og. Så da blir det 3 ganger. Selv kan jeg gå en hel dag uten dusje dersom jeg ikke er i noe særlig aktivitet. Håret dusjes hver 3. Dag eller til det begynner å bli fett. Jeg mener en kanskje ødlegger hud og hår av å dusje for ofte. Hva tror dere? Er hun overdrevent opptatt av hygiene/å være ren eller er det jeg som er uhygienisk? Anonymkode: dda79...e40
Marimba Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Det er overhode ikke nødvendig å dusje 2 ganger om dagen, det må da tørke ut huden?
Poserose Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 Det er skadelig for huden å bli vasket med varmt vann flere ganger om dagen ja, og enda mer skadelig med såpe flere ganger om dagen. Det er venninna de som overdrevent opptatt av hygiene. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 Hvorfor bryr du deg? Hun er voksen menneske og bestemmer det helt selv Anonymkode: 78e3f...bef 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 Har du spurt henne hvorfor hun faktisk vasker seg så ofte da? Anonymkode: 07b17...6e2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #6 Skrevet 22. mars 2016 Det er helt ekstremt å vaske seg 3 ganger om dagen med full innsåpning så fremt man ikke har et problem med svette eller noe slikt. Det er ikke bra for huden heller. Jeg dusjer hver 2-3 dag avhengig av hvor aktiv jeg har vært og hva jeg skal. Anonymkode: d4bc8...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #7 Skrevet 22. mars 2016 Jeg hadde en periode da jeg gjorde dette, rett og slett fordi jeg likte å dusje. Aldri hatt problemer verken med tørt hår eller hud. Anonymkode: 39040...dfb 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #8 Skrevet 22. mars 2016 Jeg pleier også å vaske meg morgen og kveld, og gjerne en tredje gang midt på dagen hvis jeg skal trene eller har en avtale. Enten dusj eller "kattevask" med en klut og såpe. Svetter mye og synes jeg lukter ekkelt, så da blir det bare sånn. Bytter også klær hver gang jeg vasker meg. Anonymkode: a6b86...a7b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #9 Skrevet 22. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor bryr du deg? Hun er voksen menneske og bestemmer det helt selv Anonymkode: 78e3f...bef Fordi jeg vil vite grunnen til at folk vasker seg så mye. Hva det kan være. Synes Det er frekt å spørre direkte om slik. Men det er faktisk jeg som bestemmer det, selv om hun er voksen. Irriterende kg svar. Anonymkode: dda79...e40
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #10 Skrevet 22. mars 2016 Hvorfor gidder hun? Det tar jo tid, og er kjedelig, bruker strøm (varmt vann) og såpe. Bruker håndduker. Blir tørr. Ser ingen positive sider med dette... Anonymkode: 56ee1...c7e
Clarity Skrevet 22. mars 2016 #11 Skrevet 22. mars 2016 Jeg dusjer alltid på morgenen før jeg drar ut. Føler meg rett og slett ekkel hvis jeg ikke er ren når jeg går ut døra. De dagene hvor jeg er på skolen først, for så å jobbe senvakt, dusjer jeg ofte før jeg legger meg i tillegg. Kanskje ikke nødvendig, men jeg liker ikke å legge meg hvis jeg er svett og klam, så da dusjer jeg heller to ganger om dagen selv om jeg vet at det ikke er så bra for huden.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #12 Skrevet 22. mars 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg vil vite grunnen til at folk vasker seg så mye. Hva det kan være. Synes Det er frekt å spørre direkte om slik. Men det er faktisk jeg som bestemmer det, selv om hun er voksen. Irriterende kg svar. Anonymkode: dda79...e40 Lykke til her inne Anonymkode: 78e3f...bef
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #13 Skrevet 22. mars 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg vil vite grunnen til at folk vasker seg så mye. Hva det kan være. Anonymkode: dda79...e40 Som jeg skrev: mye svetting? Det er ikke hyggelig å gå ustelt / skitten ut dørene. Jeg merker min egen svettelukt etter noen timer (selv om jeg har dusjet, tatt på rene klær, og ikke vært i særlig aktivitet). Ønsker ikke gå rundt og lukte svette en hel dag! Det er jo sjenerende for meg og for andre. Er misunnelig på dere som klarer dere med en vask om morgenen og er freshe og rene resten av dagen.. Anonymkode: a6b86...a7b
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #14 Skrevet 22. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gidder hun? Det tar jo tid, og er kjedelig, bruker strøm (varmt vann) og såpe. Bruker håndduker. Blir tørr. Ser ingen positive sider med dette... Anonymkode: 56ee1...c7e Alle synes ikke det er kjedelig å dusje Jeg kan gjerne finne på å dusje 2-3 ganger om dagen, rett og slett fordi jeg liker å føle meg ren og jeg liker å dusje (kunne sikkert lett stått en time hver gang om jeg kunne). At jeg bruker litt ekstra strøm har ikke så mye å si da vi har strøm inkludert i leia, og jeg bruker ikke litervis med såpe. Bruker samme håndduk flere ganger, og jeg blir ikke tørr i huden Anonymkode: 0a25f...c04
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #15 Skrevet 22. mars 2016 Nei, det er ikke nødvendig. Og nei, dette er ikke noe du skal henge deg opp i. Anonymkode: f8241...c7f
Elefantenirommet Skrevet 22. mars 2016 #16 Skrevet 22. mars 2016 Dusjer hver morgen før jobb, fordi jeg liker å føle meg fresh og ren. Ofte dusjer jeg før jeg legger meg og, for jeg pleier jo å kose meg med kjæresten min i senga, og vil være ren og nydusjet da og. Har ikke problemer med hud og hår.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #17 Skrevet 23. mars 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle synes ikke det er kjedelig å dusje Jeg kan gjerne finne på å dusje 2-3 ganger om dagen, rett og slett fordi jeg liker å føle meg ren og jeg liker å dusje (kunne sikkert lett stått en time hver gang om jeg kunne). At jeg bruker litt ekstra strøm har ikke så mye å si da vi har strøm inkludert i leia, og jeg bruker ikke litervis med såpe. Bruker samme håndduk flere ganger, og jeg blir ikke tørr i huden Anonymkode: 0a25f...c04 En hobby, dette? Anonymkode: 56ee1...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #18 Skrevet 23. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En hobby, dette? Anonymkode: 56ee1...c7e Nei? Jeg skrev vel aldri at jeg står en time hver gang? Jeg dusjer maks 10 min. Men om jeg KUNNE så hadde jeg lett stått i en time. Anonymkode: 0a25f...c04
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #19 Skrevet 23. mars 2016 Jeg dusjer 8 ganger om dagen. Må dusje så mange ganger ellers blir jeg nervøs. Er så mye smitte overalt. Anonymkode: a72ee...381
Arabella Skrevet 23. mars 2016 #20 Skrevet 23. mars 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier også å vaske meg morgen og kveld, og gjerne en tredje gang midt på dagen hvis jeg skal trene eller har en avtale. Enten dusj eller "kattevask" med en klut og såpe. Svetter mye og synes jeg lukter ekkelt, så da blir det bare sånn. Bytter også klær hver gang jeg vasker meg. Anonymkode: a6b86...a7b Hvorfor dusjer du før trening? Det er vel viktigere etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå