Gå til innhold

Ba om kald blond, ble rosa/gyllent!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Var hos frisøren og ba om en kald blond farge. Hadde med bilde av en fin blondfarge og lurte på om det var mulig å få til. Ja, men da måtte håret blekes, noe jeg ikke ønsket. Hun anbefalte da en kald toning, men at det ikke kom til å bli så lyst som på bildet. Greit nok, så lenge det ikke ble en varm farge. Neida det ble det ikke. Under prosessen ser jeg at håret får et orange/rosa skjær. Får panikk, men frisøren betrygger meg med at det bare er fargen på kremen. Vell håret vaskes og skylles og jeg får endelig se meg i speilet... Herregud! Håret ser hjemmebleket ut med en ostepop nyanset orange farge, med hint av lys lys utvasket rosa! Frisøren brukte vannstoff 10% og det må tydeligvis ha bleket håret skikkelig, mens den kalde toningsfargen det var blandet med har gitt meg gyllene pigmenter isteden for kalde. Burde ikke en frisør klare å se hva som vil funke på mitt hår? Jeg skjønner ikke ossen en kald blondfarge kan bli så gyllen! Håret ser ikke ut, og jeg betalte nesten 2000,- kroner. Når jeg sier at jeg har gjort det hos frisør sier folk "hæ? Oi!" Er så lei meg :( Hva er mine rettigheter her? Jeg vil IKKE at noen skal tukle noe mer oppi der. Har fått skrekk av å hå til frisør nå og skal aldri endre farge på håret noen gang. Men kan jeg kreve å få refundert litt av beløpet?

Anonymkode: ed10d...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Var forresten hos en kjent norsk frisørkjede. Skulle tro de kunne sakene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville krevd å få refundert det du betalte. De kommer mest sannsynlig til å si nei og tilby deg en ny frisørtime for å fikse det. Da kan du enten ta det tilbudet eller klage til forbrukerrådet. Det er kjempelett og min erfaring er at de hjelper. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, FriCol skrev:

Gå tilbake og si at du ikke er fornøyd.

Men syntes det er flaut og vil ikke gjøre det om jeg ikke kan få tilbake litt av beløpet. Om de tilbyr å korrigere takker jeg glatt nei, vil ikke tukle mer oppi der, og det tåler nok heller ikke håret mitt, mister mye hår når heg grer meg etter jeg var der :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om jeg går i butikken og vil kjøpe sykkel, gidder jeg ikke betale om de gir meg et par ski. Gå tilbake og si du vil ha penger igjen slik at du kan gå til en annen frisør og få det håret du ønsker.

Anonymkode: 4a595...2ea

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, Poserose skrev:

Jeg ville krevd å få refundert det du betalte. De kommer mest sannsynlig til å si nei og tilby deg en ny frisørtime for å fikse det. Da kan du enten ta det tilbudet eller klage til forbrukerrådet. Det er kjempelett og min erfaring er at de hjelper. 

Jeg går jo til frisør for å få det ordentlig, ellers kunne jeg gjort det selv hjemme til en brøkdel av prisen. 2000,- er mye på et produkt jeg ikke fikk. Får man ofte medslag fra forbrukerrådet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men syntes det er flaut og vil ikke gjøre det om jeg ikke kan få tilbake litt av beløpet. Om de tilbyr å korrigere takker jeg glatt nei, vil ikke tukle mer oppi der, og det tåler nok heller ikke håret mitt, mister mye hår når heg grer meg etter jeg var der :(

Ut i fra hva jeg har lest i forbrukerkjøpsloven har du ikke krav på å få pengene tilbake, men du har krav på å få det korrigert. Hvis du ikke ønsker det er jo det opp til deg, men da tror jeg altså ikke at du har krav på noe annet, dessverre. Skal ikke si noe skråsikkert riktignok. Jeg tror også det er ganske vanlig å miste en del hår som er farget eller bleket, jeg røytet mye da jeg farget håret mitt før :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke til å få pengene tilbake, de har tross alt brukt tid og produkter på håret ditt. Det du eventuelt kan oppnå, er ny farging. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg går i butikken og vil kjøpe sykkel, gidder jeg ikke betale om de gir meg et par ski. Gå tilbake og si du vil ha penger igjen slik at du kan gå til en annen frisør og få det håret du ønsker.

Hva skal butikken gjøre når du sier du skal ha en sykkel, men du beskriver en spark - du vil nemlig ha en sykkel uten hjul?

Å få blondere hår uten å bruke blekemiddel er som å be om en tohjulssykkel med meier og bli sur når du får en spark. 

Det er ikke dermed sagt at trådstarter skal være fornøyd med gulrotskjær i håret for her har frisøren lovet ting som ikke går an.

Jeg har selv kommunefarget hår og jevnlig striper frisøren det. Det er da kalde farger når frisøren er ferdig. Det er da bleket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går jo til frisør for å få det ordentlig, ellers kunne jeg gjort det selv hjemme til en brøkdel av prisen. 2000,- er mye på et produkt jeg ikke fikk. Får man ofte medslag fra forbrukerrådet?

Forbrukerrådet kan nok ikke bestemme hva som vil skje, men de vet hvilke rettigheter du har og de kan fungere fint for å skremme frisøren til å gjøre det du vil. Man får så klart bare støtte derfra om man har loven på sin side, det er ikke sånn at de kjemper for forbrukeren uansett om hun har rett eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Blondie65 skrev:

Hva skal butikken gjøre når du sier du skal ha en sykkel, men du beskriver en spark - du vil nemlig ha en sykkel uten hjul?

Å få blondere hår uten å bruke blekemiddel er som å be om en tohjulssykkel med meier og bli sur når du får en spark. 

Det er ikke dermed sagt at trådstarter skal være fornøyd med gulrotskjær i håret for her har frisøren lovet ting som ikke går an.

Jeg har selv kommunefarget hår og jevnlig striper frisøren det. Det er da kalde farger når frisøren er ferdig. Det er da bleket.

Men da kan ikke frisøren love at resultatet blir det samme :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da kan ikke frisøren love at resultatet blir det samme :) 

Det tviler jeg på at frisøren gjorde...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 minutter siden, Blondie65 skrev:

TS viste et bilde av det hun ønsket. Den argumentasjonen der når ikke langt. 

Klart det går an. Lysfarging er blitt veldig vanlig blant frisører. 

Dersom frisøren er velvitende om at hun ikke klarer å oppfylle kundens ønsker bør hun da innrømme sine begrensninger og sende kunden ut døra. Hun kan ikke gi løfter om noe og ikke oppfylle de. 

Anonymkode: 789d9...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Monky skrev:

Det tviler jeg på at frisøren gjorde...

Nei, da bør kunden gå i seg selv. Ts vet hva som stemmer, så da får hun avgjøre hvem sin skyld det var. Om frisøren har advart om at resultatet ikke ble det samme er det jo selvsagt TS sin egen feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS viste et bilde av det hun ønsket. Den argumentasjonen der når ikke langt. 

Klart det går an. Lysfarging er blitt veldig vanlig blant frisører. 

Dersom frisøren er velvitende om at hun ikke klarer å oppfylle kundens ønsker bør hun da innrømme sine begrensninger og sende kunden ut døra. Hun kan ikke gi løfter om noe og ikke oppfylle de. 

Anonymkode: 789d9...949

Les hele innlegget. Jeg skriver da vitterlig at frisøren ikke kan love ting som ikke går an.

Jeg har selv vært utsatt for en frisør som ikke forstod hva jeg mente med platinablondt og trodde at det ville bli feil og laget gyllent istedet.  Har man sagt at man ønsker kalde farger skal man få det eller en forklaring på hvorfor det ikke går slik at en kan velge andre alternativer eller la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg går hos frisøren og får bleket og kaldtonet mitt kommunefarget hår. Skjønner ikke helt hva din frisør har drevet med..  Du har krav på å få gjort det om igjen. Og da tror jeg du burde konsultere en annen frisør og få en oppskrift som du kan ta med deg 

Anonymkode: e939d...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det har blitt litt rosaskjær er det det første som forsvinner. Bare ett par vask og du vil føle deg "vanlig blond" igjen. Det som et gyldent er lett å korrigere vekk uten slitasje på håret. Gi frisøren en tlf, det blir hun nok glad for. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Blondie65 skrev:

Nå er jeg ingen frisør, eller ekspert på hårfarger, men min frisør striper håret blondt med farge.. Blir veldig fint. Er super fornøyd med fargen hun bruker. Det ser bleket ut. Hun får til en klar, lys men ikke for kald blondfarge. Så det går absolutt ann på mitt nordiske hår hvertfall, men nå vet jeg ikke hvordan hår Ts har. 

Ts: Hva med å ringe å klage? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, FriCol skrev:

Ut i fra hva jeg har lest i forbrukerkjøpsloven har du ikke krav på å få pengene tilbake, men du har krav på å få det korrigert. Hvis du ikke ønsker det er jo det opp til deg, men da tror jeg altså ikke at du har krav på noe annet, dessverre. Skal ikke si noe skråsikkert riktignok. Jeg tror også det er ganske vanlig å miste en del hår som er farget eller bleket, jeg røytet mye da jeg farget håret mitt før :)

Forbrukerkjøpsloven vil vel ikke gjelde direkte på en hårklipp/farge - det er vel ikke kjøp av "ting", men heller en tjeneste?

Anonymkode: dcbfe...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...