Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

leser litt på nett og ser det er litt forskjeller på hva som blir gjort på 4 års kontrollen.... Hva gjorde barna deres?

Anonymkode: 43cf3...635

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fireårskontrollen var todelt. Først målte de høyde og vekt og legen tok en synsundersøkelse og de måtte vise at de kunne ta i mot en ball som ble kastet, kunne hinke, hoppe o.l.. Så var det helsesøster som pratet litt om løst og fast før hun skulle teste barnet i forskjellige ting (telle, skrive navnet sitt, farger, forstå hva som skjer videre på bilder osv). Husk at det ikke er slik at de må kunne alt, så ta det helt med ro om du vet at det er noe barnet ditt ikke kan. Undersøkelsen er ikke ment for å se hvor flink barnet er, men for å fange opp de som evt trenger oppfølging.

Anonymkode: 6b025...791

AnonymBruker
Skrevet

Her var det ingen kasting av ball eller hinking. Målte høyde og vekt. Synskontroll. Så på bilder og fortalte hva de på bildene gjorde, telle til 50. Hun spurte om han kunne telle til 10 men han ville ikke slutte :fnise: Hun spurte om han kunne noen bokstaver, da tok han alfabetet. Ville han skulle skrive navnet sitt, det er jo og for å sjekke at blyantgrepet er på plass. Han skulle tegne en sirkel, da ville han og tegne firkant og en trekant. Han liker å vise hva han kan. :)

Anonymkode: 31587...b7f

AnonymBruker
Skrevet

De målte vekt og høyde først. Min datter bruker briller allerede, så vi trengte ikke synskontrollen. Hun fikk pusle, stupe kråke, hinke, bygge klosser og tegne litt, for å sjekke motorikk og koordinasjon. De pratet litt sammen for å høre ordforråd og forståelse. Hun fikk telle så langt hun kunne. HS hadde et ark med tegninger som viste over, under, bak, inne i, oppå osv, hvor 4-åringen skulle peke på hvilket som viste hva HS sa ("på hvilket bilde er ballen inne i huset?"). Min kunne noen få bokstaver, så hun fikk vise det. Så pratet vi litt løst og fast om ting jeg lurte på og hvordan alt er ellers. 

Anonymkode: 07290...2b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...