AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Så hva skal folk ha til middag i påsken? Trenger noen tips! Foreløpig har vi følgende: Skjærtorsdag: ? Langfredag: Invitert bort på middag (lammestek) Påskeaften: ? 1. Påskedag: Helstekt ytrefilet av svin 2. Påskedag: ? Anonymkode: 81814...bce
Flua Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Her skal vi ha pinnekjøtt, lutefisk, lammelår, elgbiff og taco. Ble litt mer heftig enn planlagt ser jeg... 😆
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 Taco, pizza, biff, tomatsuppe og burger. Anonymkode: 524f0...5af 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 Skjærtorsdag: Kveite med løksmør, poteter og grønnsaker Langfredag: Kalkun med fløtepoteter, rosenkål og saus Påskeaften: Biff med potetbåter, saus, salat, sopp og løk. 1. Påskedag: Finnbiff med rosenkål og poteter 2. Påskedag: Da har jeg jobb så blir sikkert grandis... Ikke noe lam for det kan jeg ikke lage Anonymkode: 271d1...356 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 Blir ikke mye store middager i påsken. De eldste ungene skal til faren og minste er ikke så glad i poteter og saus, så her blir det : onsdag : kylling/pastasalat torsdag: pai med skinke og purre fredag: gryterett av noe slag, lager av det jeg finner i skuffer og kjøleskap/frys lørdag: biff med tilbehør søndag: fiskesuppe med noe nybakt ( vet ikke hva ennå) mandag: ikke bestemt, men ikke lam siden mannen ikke liker det Anonymkode: 902b7...910
sjøhest Skrevet 22. mars 2016 #7 Skrevet 22. mars 2016 Påskeskinke, lammelår, pølse i brød i skogen. Ellers vet jeg ikke.
John_Felipe Skrevet 22. mars 2016 #8 Skrevet 22. mars 2016 Valgte ut 3 oppskrifter av min favoritt kokk som ser veldig enkelt ut som jeg har VELDIG lyst til å lage og smake Fredag denne lammegryten Lørdag denne Lammesteken med fløtegratinerte poteter + Semule pudding til dessert <3 Søndag skal vi bare dekke opp en deilig frokost buffet med spekemat og masse annet. Vi skal også prøve å lage dette bakte egget! God påske alle sammen! Kos dere masse! 1
John_Felipe Skrevet 22. mars 2016 #9 Skrevet 22. mars 2016 53 minutter siden, Flua skrev: Her skal vi ha pinnekjøtt, lutefisk, lammelår, elgbiff og taco. Ble litt mer heftig enn planlagt ser jeg... 😆 Uff jeg vil å ha pinnekjøtt! Kjøpte 4kg xtra i desember og fryste det, men har allerede spist det opp!!! buuuhuuu! Butikkene rundt meg er tomme, men vurdere å bestille 2kg på kolonial.no så vi kan ha det til søndag
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #10 Skrevet 22. mars 2016 Vi kjører også pinnekjøtt! Nam. Skal ha skalldyrbuffet, helstekt kylling og lammestek Anonymkode: 9e8a3...1c1
Mis(s)Understood Skrevet 22. mars 2016 #11 Skrevet 22. mars 2016 Har en pakke lutefisk i frysen. Den skal spises med andakt, bacon, potet og ertestuing. Så tenker jeg det blir indisk kyllinggryte en dag, kanskje en pizza? og en middag med sei. Ingen store planer.
Xavana Skrevet 23. mars 2016 #12 Skrevet 23. mars 2016 8 timer siden, John_Felipe skrev: Uff jeg vil å ha pinnekjøtt! Kjøpte 4kg xtra i desember og fryste det, men har allerede spist det opp!!! buuuhuuu! Butikkene rundt meg er tomme, men vurdere å bestille 2kg på kolonial.no så vi kan ha det til søndag Her er det masse pinnekjøtt på Kiwi i hvert fall:
Xavana Skrevet 23. mars 2016 #13 Skrevet 23. mars 2016 Vi skal ha de fire faste rettene i påsken: Gumbo med kylling og reker med nanbrød til "Påskegryte" med rødvinsmarinert kylling og ris ved siden av Påskeskinke med Rotmos, rød saus og poteter Lammelår I tillegg blir det middagsalat med laks og egg, og helt sikkert en dag med grilling på stranden.
Kristanna Skrevet 23. mars 2016 #14 Skrevet 23. mars 2016 Skjærtorsdag: Kalkunfilet, ris, stekte grønnsaker og fløtesaus Langfredag: Taco Påskeaften: Reinsdyrfilet, fløtegratinerte poteter, stekt løk, saus av noe slag. 1. påskedag: Lammelår, hjemmelaget potetmos og stekte grønnsaker 2.påskedag: Hjemmelaget pizza
Jerry Lee Skrevet 23. mars 2016 #15 Skrevet 23. mars 2016 Blir nok ingen typiske påskemiddager på meg. De er for omfattende og gidder ikke det kun til megsjæl. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå