Gå til innhold

Hvordan si i fra at jeg ikke vil snakke om kjærlighetslivet mitt til folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville du reagert dersom du spurte en som var singel hvordan det går med kjørlighetslivet, men får til svar av den single:"jeg er ikke så intr i å snakke om det, jeg gir beskjed selv om noe skjer på den fronten".  

Jeg har vært singel i tre år nå og begynner å bli lei spørsmål om kjærlighetslivet: om jeg dater, holder på med noen, hvor lenge jeg har tenkt å være singel, hvorfor osv. 

De fleste mener det nok bare hyggelig, men jeg er så lei å bli påminnet at jeg er singel. For jeg savner faktisk å ha en kjæreste, men jeg orker ikke å fortelle alt om mitt kjærlighetsliv til slekten, bekjente og kollegaer. 

Eller finnes det en annen fin måte å si i fra på?

Anonymkode: 7d79c...b5e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må du være så sær og nærtakende, kan du ikke bare si at du trive som singel og ferdig med det. Trenger ikke å bli småsur når olk spør deg om noe helt vanlig.

Anonymkode: 30e64...84d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Å si "Jeg ønsker ikke å snakke om det" burde holde :) folk flest respekterer det. 

Anonymkode: 7b3a7...b34

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du være så sær og nærtakende, kan du ikke bare si at du trive som singel og ferdig med det. Trenger ikke å bli småsur når olk spør deg om noe helt vanlig.

Anonymkode: 30e64...84d

Jeg blir ikke sur. Jeg synes bare ikke det er noe gøy å svare det samme om og om igjen når de spør. Jeg svarer, men liker ikke at det er noe samtaleemne. Dessuten liker jeg å si så mye, for jeg vil ikke feks at de skal høre om datene mine. Jeg vil heller si i fra når ting evt en eller annen gang blir seriøst. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha tenkt at det var et krasst svar på et spørsmål som viser at andre engasjerer seg i livet ditt. Personlig ville jeg aldri ha svart slik da jeg synes det er uhøflig. Hva med heller å si at det ikke er noe nytt på den fronten og føre samtaleemnet over på noe annet? De færreste finner det enormt interessant å snakke om et familiemedlems ikke-eksisterende kjærlighetsliv. 

Anonymkode: 2150e...c42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får aldri noe særlig spørsmål.  Verken av familie eller venner/bekjente.

Det hender noen ganger når jeg møter gamle venninner og de spør hvordan det går med kjærligheten, og jeg svarer der skjer lite der gitt, også snakker vi videre om noe annet.

Anonymkode: bbd71...7d2

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ikke sur. Jeg synes bare ikke det er noe gøy å svare det samme om og om igjen når de spør. Jeg svarer, men liker ikke at det er noe samtaleemne. Dessuten liker jeg å si så mye, for jeg vil ikke feks at de skal høre om datene mine. Jeg vil heller si i fra når ting evt en eller annen gang blir seriøst. 

Synes du det er bedre at de oppfatter deg som krass og uhøflig? De fleste som stiller slike spørsmål er nok egentlig ikke så interessert i kjærlighetslivet ditt. Det er vanlig small talk. Når du svarer på den måten du viser til skal du se at flere blir interessert enn hva de var i utgangspunktet. 

Ved sosial omgang blir man ofte møtt med spørsmål man ikke ønsker å få. Dette gjelder de aller fleste, og disse spørsmålene er gjerne helt vanlige spørsmål. Eksempelvis er utdanning og karriere et ekkelt tema å bli spurt ut om for de som ikke har det/har kommet i gang/satt på vent eller hva enn. Det beste er å svare kort og uinteressant og gå over på noe annet. Det er irriterende å få de samme spørsmålene om og om igjen, men det er gjerne slik det er. 

Anonymkode: 2150e...c42

Skrevet

Det var svært til høflighet og fintfølenhet her. Hvis noen er så frekke og stiller spørsmål om noe høyst privat, ville jeg sagt "det har du ingenting med!" 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Arabella skrev:

Det var svært til høflighet og fintfølenhet her. Hvis noen er så frekke og stiller spørsmål om noe høyst privat, ville jeg sagt "det har du ingenting med!" 

Det hadde jeg gjort og-men jeg og jeg går utifra de andre som har skrevet her kanskje ikke opplever det som står hi som ett stort problem.

Alså vi ikke får noen særlige spørsmål om dette.

Som jeg skrev jeg blir sjeldent stilt spørsmål om mitt kjærlighetsliv, bare noen ganger jeg møter gamle venninner som spør om hvordan det går med kjærlighet, hvor jeg svarer det skjer ikke mye der gitt, også snakker vi videre om noe annet.

Jeg tenker i dette tilfellet er at ts er litt nærtaken.

for det er ikke vanlig at hele slekten, alle kolllegaer og alle  vennene stiller og stiller spørsmål hvorfor dette og hvorfor dette osv,

min tanke værtfall :)

Anonymkode: bbd71...7d2

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Det er helt ok at folk spør. Men tingen er at mange spør mer og graver mer....

hadde det bare vært ok at jeg hadde svart at det ikke var noe nytt, uten å få masse oppfølgingsspørsmål etterpå. 

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Det er helt ok at folk spør. Men tingen er at mange spør mer og graver mer....

hadde det bare vært ok at jeg hadde svart at det ikke var noe nytt, uten å få masse oppfølgingsspørsmål etterpå. 

Det ler du bare bort med beskjeden "Om du slutte å mase så fælt så skal du skal få beskjed om det skjer noe jeg mener du bør vite". *stort smil og over til neste tema*

AnonymBruker
Skrevet

Du kan svare "Ingen endring på det området". Og hvis de fortsetter, så kan du si "jeg har ikke noe nytt å fortelle om det" og "jeg har litt andre ting å tenke på akkurat nå".

Anonymkode: 59323...a76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...