Gå til innhold

Familieferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er på ferie med familie (ingen småbarn) - tilbringer dere all tid sammen, hver dag, hele dagen?

Jeg er på ferie med foreldre og søster og vi skal være her i tolv dager. Alle bor sammen og jeg sover med søster. Det er selvsagt naturlig at vi har alle måltider sammen og drar på ekskursjoner sammen, men vi skal også gå tur sammen og prate hele tiden. 

Jeg er allerede helt utslitt. Skulle gjerne gått tur alene og bare hørt på musikk, men det er søsteren min helt uinteressert i og jeg vet jeg blir oppfattet som sær om jeg hinter til det. De vil alle gå flere turer om dagen og da skal vi bare skravle.

Jeg er glad i familien, men for å være helt ærlig kunne denne ferien godt vært kortere for min del. Jeg er vant til at hverdagene er en balanse av sosial tid (jobb) og alenetid hjemme. Det at ferien er 100% sosial hele tiden gjør at den ikke blir så mye ferie for min del.

Er jeg helt forferderlig, eller er det noen andre som har det likedan?

Anonymkode: 40e96...30f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke forferdelig, men du er litt unnvikende dersom du ikke bare sier ifra på en ryddig måte at du liker å være litt alene også. 

Anonymkode: 2acc8...d5f

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å ville være alene og koble av i ferien. Bare å si fra til familien din det, og håpe at de forstår det. God ferie :) 

Anonymkode: 336c3...128

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er nok å si i fra om at du "liker" å være alene. Du må si i fra at du trenger det. Slik virker du, må du bare si. Alle voksne mennesker bør skjønne at noen av oss trenger mer alenetid enn andre. Men du må være tydelig med dem for at de skal forstå det.

Anonymkode: a1dc5...4f6

• Liker 1
Skrevet

Alle i min familie trives med litt alenetid, jeg hadde blitt sprø på en lang ferie som du beskriver.

Skrevet

Jeg ville blitt sprø av mange dager slik. Kan du ikke bare si at nå må jeg ha en liten for for meg selv. Hvis det blir krise så får du sette deg på do da... der håper jeg du får sitte i fred :) Lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det egentlig noe om de oppfatter deg som sær, da?

Anonymkode: 2acc8...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...