AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Jeg er lav så jeg lurte på om hvordan eller hva kan jeg gjøre for å bli høy? Venter på svar? Anonymkode: 8a22a...a85
Gjest StripeyPanda Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Ingenting. Høyde er genetisk. Hvor lav er du? Alder?
Klink Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 (endret) Hent en stor potte og fyll i vann og jord. Stell deg oppi. Stå først på venstre bein og rop halleluja. Bytt bein etter 20 minutter og skrik navnet ditt så høyt du klarer. Det gjør nok susen. Endret 22. mars 2016 av Klink 12
Gjest Dacini Skrevet 22. mars 2016 #6 Skrevet 22. mars 2016 I min barndom fikk vi beskjed om å spise spagetti, men jeg er usikker på om det virker. Kanskje gulrot er bedre, men bare lange.
Pawn Hearts Skrevet 22. mars 2016 #7 Skrevet 22. mars 2016 Det eneste jeg vet funker for å bli høy, er det ulovlig å reklamere for her. 19
Salka Skrevet 22. mars 2016 #10 Skrevet 22. mars 2016 (endret) Få to staute karer til å holde deg i lufta og dra alt de makter i hver sin ende tre ganger om dagen i et års tid. Endret 22. mars 2016 av Salka 1
Sanas Skrevet 22. mars 2016 #12 Skrevet 22. mars 2016 2 timer siden, StripeyPanda skrev: Ingenting. Høyde er genetisk. Hvor lav er du? Alder? Jeg er ca. 153 og jeg er 14 år gammel.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #13 Skrevet 22. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lav så jeg lurte på om hvordan eller hva kan jeg gjøre for å bli høy? Venter på svar? Anonymkode: 8a22a...a85 er du gutt eller jente? Dersom du er jente og har fått mensen, så vil høydeveksten avta etter 2 år etter du fikk mensen, er du gutt vil den avta 2-3 år etter at du fikk stemmeskifte :D Gutter sies å vokse til de er 20, mens jenter ofte slutter å vokse i 16-17 års alderen.. Jeg har sett at russejenter på 18 gjerne er litt lave, også ser de høyere ut når de er 20... så mulig mange vokser til de er 20 Je ne sais pas, men gutter kan visst vokse til de er 23-24. Det har litt med puberteten å gjøre og. Har du lave foreldre, så må du regne med at du og blir lav.... Er far høy og mor lav, så blir du kanskje litt høyere enn din mor, det går visst an å regne ut. Dersom du mener du er veldig lav, kan du be lege sjekke om du bør få veksthormoner, men antakeligvis trenger du ikke det. Spis sunt og variert, mosjoner et par ganger i uka. Rett deg opp i ryggen når du går. Tren mage og rygg. Da får du bedre holdning og ser høyere ut enn om du har svake magemuskler og går sammenkrøket. Anonymkode: ed5ff...648
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #14 Skrevet 22. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lav så jeg lurte på om hvordan eller hva kan jeg gjøre for å bli høy? Venter på svar? Anonymkode: 8a22a...a85 Høyden din er for det meste bestemt av foreldrene dine sine gener og dermed deres høyde. Ingen velger sine foreldre, og høyden din blir som den blir, på både godt og vondt. Detter forutsetter dog at du er frisk og rask og har et normalt godt kosthold. Anonymkode: e13a4...df9 3
Sanas Skrevet 22. mars 2016 #15 Skrevet 22. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: er du gutt eller jente? Dersom du er jente og har fått mensen, så vil høydeveksten avta etter 2 år etter du fikk mensen, er du gutt vil den avta 2-3 år etter at du fikk stemmeskifte :D Gutter sies å vokse til de er 20, mens jenter ofte slutter å vokse i 16-17 års alderen.. Jeg har sett at russejenter på 18 gjerne er litt lave, også ser de høyere ut når de er 20... så mulig mange vokser til de er 20 Je ne sais pas, men gutter kan visst vokse til de er 23-24. Det har litt med puberteten å gjøre og. Har du lave foreldre, så må du regne med at du og blir lav.... Er far høy og mor lav, så blir du kanskje litt høyere enn din mor, det går visst an å regne ut. Dersom du mener du er veldig lav, kan du be lege sjekke om du bør få veksthormoner, men antakeligvis trenger du ikke det. Spis sunt og variert, mosjoner et par ganger i uka. Rett deg opp i ryggen når du går. Tren mage og rygg. Da får du bedre holdning og ser høyere ut enn om du har svake magemuskler og går sammenkrøket. Anonymkode: ed5ff...648 Takk for svaret ditt snill
urenluren Skrevet 22. mars 2016 #17 Skrevet 22. mars 2016 Det er vel mulig å få sprøyte med veksthormon, men lurer på om det ikke er litt for sent for deg å begynne med dette nå? Du kan jo høre med lege. Ellers er det mulig å forlenge beina ved å få skrudd inn skruer(eller noe?), men dette tar lang tid og er svært smertefullt, og det kan bli seende litt rart ut med lange bein hvis resten av kroppen er liten.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #18 Skrevet 22. mars 2016 3 timer siden, Sanas skrev: Jeg er ca. 153 og jeg er 14 år gammel. Jeg var omtrent på den høyden da jeg var 14 år. Jeg kom sent i puberteten og vokste i høyden til jeg var 19. Nå er jeg 166 cm. Så du kan fremdeles strekke deg. Men høyde er genetisk bestemt, og det er ikke noe du selv kan gjøre for å bli høyere. Anonymkode: 8e9ce...f6c
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #19 Skrevet 22. mars 2016 3 timer siden, urenluren skrev: Det er vel mulig å få sprøyte med veksthormon, men lurer på om det ikke er litt for sent for deg å begynne med dette nå? Du kan jo høre med lege. Ellers er det mulig å forlenge beina ved å få skrudd inn skruer(eller noe?), men dette tar lang tid og er svært smertefullt, og det kan bli seende litt rart ut med lange bein hvis resten av kroppen er liten. Beksthormonsprøyter gis ikke uten grundig utredning og undersøkelse som viser at en blir svært lav. Det samme gjelder å få sagd av bein og langsomt skrudd dem fra hverandre for å få dem strukket maksimalt. Dette gjøres bare ved kortvoksthet. Så begge dine "råd" er neppe aktuelle for ts å få utført. Anonymkode: e13a4...df9
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #20 Skrevet 22. mars 2016 Jeg tror det er lurt å spise mye havregryn med melk. Anonymkode: b1f0a...073
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå