AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Har hatt bilen på verksted og blant annet skiftet clutch. På vei hjem fra jobb i dag (2 kjøreturen etter verndted) begynte lampa til abs'en å lyse. Jeg stoppet og ringte verkstedet. Mekanikeren sa det ikke kunne ha noe med arbeidet frem nettopp har gjort å gjøre. (Clutch, coil og girvæske). Men er jo litt merkelig at lampa begynner å lyse med én gang etterpå? Eller ikke?? Anonymkode: 9d31f...d28
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Hva står i bilen brukermanual? Der leser du først når et varsellys lyser. Gult lys = vanligvis kan kjøres til veksted el. Rødt lys = stopp bilen. Anonymkode: e4579...3af
Orbis Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 Tror ikke du skal spekulere for mye i om det er verkstedet sin feil eller ikke, før du finner ut hva som er ødelagt. Begge gangene jeg har opplevd at ABS lampa har lyst, har det vært fordi ABS ringen var rustet i stykker. Andre gangen dette skjedde var mens jeg skulle prøve ut fort jeg kunne få bilen fra 40 til til 110. Jeg trodde med en gang at det var noe jeg hadde gjort som forårsaket det, men det viste seg å være slitasje, at lampa kom akkurat da var tilfeldig.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 Mekanikeren snakker nok sant, de to tingene har absolutt ingenting å gjøre med hverandre. Hilsen en mekaniker Anonymkode: 234ec...8b5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #5 Skrevet 24. mars 2016 Du skal ikke se bort fra at det kan ha en sammenheng, er bilen forhjulsdrevet er dette noe man er borti ved skifte av clutch. Men om bilverkstedet kan lastes for at dette har skjedd er jo en annen sak. Du kan (som en seriøs oppegående kunde) ikke skylde på verkstedet for at drivaksler f.eks er rustet fast og det blir pressverktøyet/hammeren s jobb å kløse dette, noe som kan skade en hjulhastighetssensor. Hilsen en bilmekaniker. Anonymkode: 45e2e...5a3
runi Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 Ta av plusspolen på batteriet i 3 min og se om det hjelper.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Vi har hatt mange eldre biler, og samtlige hadde ABS-varslinger i dashen. Her var det sensorene som var ødelagte. Såvidt jeg vet, så er dette noe som veldig fort kan ødelegges ved å komme borti etc., så jeg ser det som en stor mulighet for at dette er verkstedet sin skyld. Anonymkode: 744f5...3a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå