AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Hei! Hver gang jeg tiner opp fryst laksefilet synes jeg laksen har en litt snodig lukt. Det får meg til å undre om den har gått ut på dato. Denne fisken la jeg i fryseren dagen jeg kjøpte og åpnet pakken og forsikret meg om at det var lang tid til den skulle gå ut. Fargen ser bra ut. Hva skjer her? Er det trygt å spise fisken? Jeg vegrer meg litt for å fryse laksefileter da jeg får det samme resultatet hver gang. Er det noe jeg kan gjøre annerledes? Så langt har jeg ikke spist fisken, men vurderer det nå på den jeg tok opp. Anonymkode: f2272...9b6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Hvorfor ha fryst laks? Sjekket nå og fersk lakse filet er jo billigere enn fryst og har bedre kvalitet. Gå ut og kjøp fersk når du skal ha laks og slutt med frys problem solved Anonymkode: d8e16...c31
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ha fryst laks? Sjekket nå og fersk lakse filet er jo billigere enn fryst og har bedre kvalitet. Gå ut og kjøp fersk når du skal ha laks og slutt med frys problem solved Anonymkode: d8e16...c31 Det er det jeg gjør, men jeg klarer ikke å spise hele pakken før den blir dårlig. En bør jo heller ikke spise slik fisk mer enn to ganger i uken. Derfor fryser jeg resten. Kanskje jeg uansett bør gå over til den fryste varianten og se om det blir bedre når det tines. Anonymkode: f2272...9b6
visp Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 All mat lukter jo litt rart etter å ha vært fryst men lukter det annerledes enn det pleier så kaster jeg det. Fisk har vel en 3 mnd-regel i fryseren vel. Man lukter fort om noe har gått galt i innfrysingen.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 1 minutt siden, visp skrev: All mat lukter jo litt rart etter å ha vært fryst men lukter det annerledes enn det pleier så kaster jeg det. Fisk har vel en 3 mnd-regel i fryseren vel. Man lukter fort om noe har gått galt i innfrysingen. Takk for svar! Den har bare vært fryst i et par uker, men jeg kastet fileten og går nok over til å kjøpe frossenlaks fremover. Veldig smart tips selv om det egentlig var ment i motsatt retning. Anonymkode: f2272...9b6
visp Skrevet 22. mars 2016 #6 Skrevet 22. mars 2016 Det skal sies at jeg aldri har opplevd at fisk har blitt dårlig etter frysing. Div. kjøtt derimot, men det lukter skikkelig rart så ikke vanskelig å oppdage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå