Gå til innhold

Swiss roller eller ame pure??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har testet ut Swiss Clinic roller + rejuvenator, eller CIT Face roller fra Ame pure? Erfaringer? Sliter med store porer og begynnende linjer i kinnene. 

Anonymkode: 6438d...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke swiss iallefall, det er ikke en ekte mikronål rulle da den har for mange nåler. Disse rullene fra swiss kan skade huden din, de vil ikke penetrere huden din ordentlig da det ikke er nok mellomrom mellom nålene. I flere land er det nå et forbud mot disse rullene. Den har heller ikke nåler men små kniver, se her: DermarollerShop 

Produktene til Ame pure er ikke bra da de ikke fukter nok og heller ikke gir informasjon om hva de inneholder, men rullen er ok. Jeg liker best white lotus sine ruller men disse er litt dyrere, bestiller de hos dermaspa. White lotus sine produkter/serum er også de beste å bruke med rulle. Skal du ha en god rulle til en god pris så hadde jeg kjøpt denne: https://www.dermaspa.no/dermaroller-titanium-0-5.html  Rullen min kom med gratis rensespray, så det liker jeg. Du burde kjøpe med serum fra white lotus, da det er billigere når du kjøper det sammen.  Gå for en 0.5 mm, da alt under det ikke vil gi deg hudforbedringer og hudfornyelse. 

Håper dette var til hjelp ;)

Anonymkode: d6f38...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk! Dette var veldig utdypende :) 

Nettet kryr av bloggere som har fått betalt for å skrive om de ulike behandlingene, så klarer ikke stole på noen av dem. De du nevner har jeg ikke hørt noe om, men skal lese :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke swiss iallefall, det er ikke en ekte mikronål rulle da den har for mange nåler. Disse rullene fra swiss kan skade huden din, de vil ikke penetrere huden din ordentlig da det ikke er nok mellomrom mellom nålene. I flere land er det nå et forbud mot disse rullene. Den har heller ikke nåler men små kniver, se her: DermarollerShop 

Produktene til Ame pure er ikke bra da de ikke fukter nok og heller ikke gir informasjon om hva de inneholder, men rullen er ok. Jeg liker best white lotus sine ruller men disse er litt dyrere, bestiller de hos dermaspa. White lotus sine produkter/serum er også de beste å bruke med rulle. Skal du ha en god rulle til en god pris så hadde jeg kjøpt denne: https://www.dermaspa.no/dermaroller-titanium-0-5.html  Rullen min kom med gratis rensespray, så det liker jeg. Du burde kjøpe med serum fra white lotus, da det er billigere når du kjøper det sammen.  Gå for en 0.5 mm, da alt under det ikke vil gi deg hudforbedringer og hudfornyelse. 

Håper dette var til hjelp ;)

Det er ikke et særlig godt argument mot andre ruller å henvise til hva en nettbutikk sier. 

Anonymkode: c127f...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke et særlig godt argument mot andre ruller å henvise til hva en nettbutikk sier. 

Anonymkode: c127f...02b

Jeg skjønner det at en nettbutikk ikke er beste kilden. 

Jeg har gått kurs i microneedling og der lærte vi akkurat dette. Mellomrom mellom nålene er viktig, for å penetrere dypt nok. Mange prøver å presse 540 rullen ned i huden fordi den ikke penetrerer godt nok, noe som kan skade vevet i huden. Har sett bilder av skader gjort med disse 540 rullene så derfor vil jeg advare mot dem. Det er ikke nåler på dem, men små kniver da sidene på "nålene" er skarpe for å hjelpe på penetreringen, dette er noe som ikke er særlig smart.  Det er en grunn til at denne rulletypen ikke blir brukt i behandlinger hos hudleger/hudpleiere/akupunktører. Nålene trenger å nå ned til rundt 0.5 mm for å stimulere kollagenproduksjonen, og en rulle med 540 "nåler" på 0.5 mm vil ikke klare å penetrere så langt ned i huden pga at "nålene" er for tette. .

Den nettbutikken kunne ha solgt 540 rullene bare for å tjene penger men at de faktisk ikke er villige til å tjene penger på dem sier sitt. 540 rullen har ingen bevist effekt, all forskning rundt microneedling er gjort med ruller på 192 nåler. Dette fordi det gir rundt 250 punkteringer i huden pr cm2, noe som er det optimale for best mulig effekt. Hudleger som ønsker bedre effekt går faktisk ned i antall nåler, ikke opp. Det brukes ofte en - to - tre rads ruller for å gi ekstra effekt, da disse rullene vil gi en enda dypere stimulering til f.eks arr. Alle studier og forskning rundt microneedling er gjort med ruller på 192 nåler, det er også derfor de er de eneste med bevist effekt. Så gå for en rulle med 192 nåler og over 0.5 mm samt CE, så er du safe.

Dette gjelder kun ansiktsrullen da de bredere kroppsrullene kan ha flere nåler. Men også her ville jeg hatt en rulle som ikke hadde så alt for mange nåler nettopp fordi man ønsker en skikkelig stimulering av huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Dette var veldig utdypende :) 

Nettet kryr av bloggere som har fått betalt for å skrive om de ulike behandlingene, så klarer ikke stole på noen av dem. De du nevner har jeg ikke hørt noe om, men skal lese :-) 

Det er helt sant, disse bloggerne er med på å spre feilinformasjon. De fleste tar jo det for god fisk da de ikke vet hvordan ting henger sammen. Fotballfrue skrev at at 0.2 mm stimulerer kollagenproduksjonen, noe forskning har vist at den faktisk ikke gjør. Så mange har nok kjøpt ruller på 0.2 mm og tenkt at produktet bare er tull når resultatene uteble. Det er veldig synd da jeg vet de hadde fått resultater hadde de brukt rett rulle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...