Gå til innhold

4-ukers ferie med barna i varmere strøk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring.

Raven Emerald, mod.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar som sagt imot alle tips! :) det er jo sant at gran Canaria og den slags har fint vær på den tiden. Glemmer liksom at typiske sydensteder finnes. 

Ellers er det sant dette med lang flyreise. Bør kanskje mellomlande og ikke ha så lange strekk. Har reist en del til Thailand selv, og flyturen er utrolig lang. Takk for at du minnet meg på det! Haha, Jeg ser kun for meg positive sider akkurat nå;)

Anonymkode: c74f9...135

Vi reiste til Australia i 5 uker da minimor var 10 mnd, ikke noe problem, alt gikk helt fint, flytur og alt :) Bare reis dere! Mange nordmenn tror det er farlig å reise utenfor landegrensene med små barn, de forstår ikke at det vokser opp barn i varme land også.

Anonymkode: 0e3bb...503

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

4 uker med så små barn? Det er LENGE når de er så små. Hvis det er barnas første tur kan det være greit å holde seg til 1 eller 2 uker.. Og dette er destinasjoner med veldig lang flytid, som kan være tøft for små ører og ikke minst slitsomt for alle involverte. Til Bangkok i Thailand tar det omtrent 12 timer å fly. Hvis du vil ha noe som er tilrettelagt for barn bør du se på anerkjente reiseselskaper og deres familiehotell/resort og lignende. Der har de ofte barneklubber og gode opplegg for barna (f.eks. barnefilmer på storskjerm om kvelden, show tilrettelagt for barn osvosv), samtidig som foreldrene kanskje får slappet av litt på turen også.

Hvorfor ikke se på reisemål som ikke har så ekstremt lang flytid, for eksempel Gran Canaria eller noe rundt der? Masse barnevennlige hotell, familievennlige småsteder og godt tilrettelagt for nordmenn på sydenferie. 

Jeg har vært på tur med en 3-åring, da til Tyrkia, og det var omtrent nonstop skriking og sutring på hele flyturen. De 4 timene i flyet var mer enn nok for både ungen og alle oss andre :fnise: Men vi bodde på et veldig ålreit familiehotell, tror vi brukte Ving (er noen år siden) og hadde en veldig fin ferie. 

Anonymkode: 2d091...8d3

Gran Canaria er ekstremt harry og fullt av fyll! Ville heller tatt flyturen til Bali da med en bungalow til leie en måneds tid. Nei fysj, typisk norsk tankegang! "Ække det fali a".

• Liker 5
Skrevet

Vi var i Dubai med vår gutt da han var 2 år. Det var fantastisk! Veldig godt tilrettelagt for barn over alt! Alle var veldig imøtekomme ovenfor barn, og praktisk var det veldig greit. Stellerom overalt blant annet. Og det er en helt overkommelig flytur. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er så lei av egosentrisk foreldre som drar med småbarn på laaaaaange flyturer der de tydelig er ukomfortable!!

Et mareritt for andre passasjerer i tillegg. Sett barnas behov foran de voksne!  Barn trenger absolutt ikke dra 12 timer avgårde for å være glade. Men det gir kanskje mor og far f i?vær ærlig så gjør de det.

Anonymkode: e4406...ef5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei av egosentrisk foreldre som drar med småbarn på laaaaaange flyturer der de tydelig er ukomfortable!!

Et mareritt for andre passasjerer i tillegg. Sett barnas behov foran de voksne!  Barn trenger absolutt ikke dra 12 timer avgårde for å være glade. Men det gir kanskje mor og far f i?vær ærlig så gjør de det.

Du er dum du!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe! Selvsagt trenger ikke barna "dra 12 timer avgårde for å være glade"! Haha!!

Selvsagt er det vi foreldrene som har lyst å reise! Følte du at du avslørte oss nå....? 

Du får kose deg hjemme til dine barn er voksne du, da. Så får vi andre oppleve verden og få nye impulser, selv om det innebærer at ungene KAN bli litt rastløse på flyet innimellom. 

Takk for ditt bidrag!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så heldig du er som kan reise på en så lang ferie. Må jo være drømmen for de fleste :) Kjenner jeg er litt misunnelig, hehe....

Tror ikke det spiller så stor rolle hvor man drar, så lenge man sørger for å finne et familievennlig sted, der man slipper å løpe etter 3-åringen i 4 uker :) Tenker da spesielt på sikkerheten rundt bassengområdet. Så bør jo barnas behov være første pri, og man kjenner sine egne barn best, og kan tilpasse turen deretter.

Mat er jo også noe dere må tenke på. Vet ikke om dere tenker charter, i såfall er vel All Inclusive (hvis budsjettet tillater det) ganske praktisk når man har småbarn. For vår del ville nok maten ha vært den største utfordringen, og ville nok ha valgt et sted i Europa (Hellas eller Spania) mtp på lettere tilgang til "norsk" mat. Det henger sammen med at våre barn da de var små var EKSTREMT sære i matveien, og meget selektiv. Flere steder har jo til og med norske butikker, f.eks. Spar.

Uansett, god tur, og kos dere masse :)

Anonymkode: 77356...7e4

Skrevet

Vi har vært på flere langturer med lille frøken, som blir 2 år til sommeren. Sist gang var vi i Thailand, og det var helt supert! Hun elsket bading, familietid, is og feriemodus. Vi leide leilighet med to soverom, istedenfor å kjøre hotell. Da må man ofte opp på suitenivå for å få det såpass stort som vi ville ha det, og i tillegg ønsket vi kjøkken for å ha gode frokostmuligheter. Veldig greit å ha eget soverom å legge barn(a) på under dupper eller på natta. Fint med god plass på rommet slik at barna har et sted innendørs å slå seg løs når man har pause fra sol og bad - det er varmt ute! Og man befinner seg gjerne mer på rommet når man reiser med små barn enn ellers.  

Flyturene gikk helt greit. Hadde med diverse snacks, og noe leker i håndbagasjen. Fikk dog ikke bruk for så mye av det ettersom vi hadde nattflighter på de lange strekkene. Hun sov seg gjennom det meste. Anbefaler det på det sterkeste - er ikke bare-bare å holde de minste i ånde så mange timer i strekk. 

God tur!

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere steder har jo til og med norske butikker, f.eks. Spar.

Spar er nederlandsk da 😉

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Glitnir skrev:

Vi har vært på flere langturer med lille frøken, som blir 2 år til sommeren. Sist gang var vi i Thailand, og det var helt supert! Hun elsket bading, familietid, is og feriemodus. Vi leide leilighet med to soverom, istedenfor å kjøre hotell. Da må man ofte opp på suitenivå for å få det såpass stort som vi ville ha det, og i tillegg ønsket vi kjøkken for å ha gode frokostmuligheter. Veldig greit å ha eget soverom å legge barn(a) på under dupper eller på natta. Fint med god plass på rommet slik at barna har et sted innendørs å slå seg løs når man har pause fra sol og bad - det er varmt ute! Og man befinner seg gjerne mer på rommet når man reiser med små barn enn ellers.  

Flyturene gikk helt greit. Hadde med diverse snacks, og noe leker i håndbagasjen. Fikk dog ikke bruk for så mye av det ettersom vi hadde nattflighter på de lange strekkene. Hun sov seg gjennom det meste. Anbefaler det på det sterkeste - er ikke bare-bare å holde de minste i ånde så mange timer i strekk. 

God tur!

Så deilig! Jeg tror fire uker med bading vil tas godt imot:)

takk for tipsene. Hvordan gikk du frem for å leie leilighet, og hvor var dere?

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så heldig du er som kan reise på en så lang ferie. Må jo være drømmen for de fleste :) Kjenner jeg er litt misunnelig, hehe....

Tror ikke det spiller så stor rolle hvor man drar, så lenge man sørger for å finne et familievennlig sted, der man slipper å løpe etter 3-åringen i 4 uker :) Tenker da spesielt på sikkerheten rundt bassengområdet. Så bør jo barnas behov være første pri, og man kjenner sine egne barn best, og kan tilpasse turen deretter.

Mat er jo også noe dere må tenke på. Vet ikke om dere tenker charter, i såfall er vel All Inclusive (hvis budsjettet tillater det) ganske praktisk når man har småbarn. For vår del ville nok maten ha vært den største utfordringen, og ville nok ha valgt et sted i Europa (Hellas eller Spania) mtp på lettere tilgang til "norsk" mat. Det henger sammen med at våre barn da de var små var EKSTREMT sære i matveien, og meget selektiv. Flere steder har jo til og med norske butikker, f.eks. Spar.

Uansett, god tur, og kos dere masse :)

Tusen takk for koselig svar. Tror nok all-inklusive er mest aktuelt, ja. Vi håper å gjøre det så tilrettelagt og enkelt som mulig. Bare slappe av med ungene og leke i vannet:) Mat kan kanskje bli litt trøblete, men i løpet av fire uker blir de nok vant med det. Så får vi ta med litt også, kanskje:)

har fått mange gode tips i denne tråden, takk alle sammen :)

Skrevet

Skift til alle til flyturen anbefales 😝 Minstemann spydde over hele meg på en av våre turer. Var veldig glad jeg hadde en ekstra t-skjorte! 

Og så er det viktig å sørge for å ha god forsikring, hvis noe skulle skje. 

Ellers veldig kos å reise. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner pointet ditt, selvom ikke ville ha sagt det skarp-

Er slitsom å sitte på fly/tog/buss osv i flere timer med en skrikeunger,har opplevd det.

spesilelt på tog og buss, stort sett på fly har ungene ike vært så ille.

så jeg tenker at foreldrene faktisk må tenke på de andre passasjerne og hvordan personlighet ungen(e) har.

Er de bråke unger er det egoistisk synes jeg-men er det stille og rolige unger ser jeg ingen problemmer med å reise langt.

Men please ikke bo dorms med så unga, ha eget rom! Noe jeg har fått inntrykk av i denne tråden ikke kommer til å være tilfellet :)

Anonymkode: 8adbe...bd4

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Glitnir skrev:

God tur!

Enig :)

Anonymkode: 8adbe...bd4

Skrevet

Jeg er Viet og har vært mye i Vietnam og Thailand. Thailand er mer barnevennlig, hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt 4 uker der. Alt i alt så er Thailand så mye bedre enn Vietnam.Dette er ikke bare min mening men de fleste vietnamesere som bor i et annet land og som har vært i Thailand sier det samme :)  Uansett om dere er 4 uker i Thailand vil du ik rekke å gjøre alt, så jeg tror dere kommer til å få det kjempe fint!

Jeg vil også anbefale å bruke nok penger på en kvalitet hotell for hele turen, som det finnes så mange av i Bangkok. Kansje greit for dine små å ha et fast bosted. 

De 2 siste gangene jeg har vært i Bangkok har jeg bodd på Dream Bangkok,  jeg har funnet favoritten min og kommer ik til å bytte på en god stund :) De ansatte tar veldig godt vare på deg,de sørger alltid for at du skal det best mulig. Mennesker i Thailand er bare automatisk varme og hyggelige føler jeg. Uansett tid får du veldig fort hjelp om det trengs. Frokostbuffe er ink i prisen og for et STORT UTVALG! Sist jeg var der bodde jeg der i 2 uker og gikk ik glipp av en eneste frokost! Så GOD var maten! Her får du ikke bare deilig Thai mat men mye godt fra Vesten og Europa.

Betal litt xtra og fly med Thai Airways direkte,istedenfor å bytte fly og vente her og der. Tok 10 timer fram og 12 timer tilbake sist jeg var der + servicen er kjempe bra! 

Jeg ser ingen problemer med å reise med barn. Min familie/slekt reiser ofte sammen 1 gang i året, rundt 10-20 personer og det har alltid vært minst et barn under 5år med. 

Her er noen parker for Bangkok som passer med barn:

http://www.bangkok.com/fun-stuff-for-kids.htm

http://www.bangkok.com/kids-fun-amusement-parks.htm#

Tror dyreparkene,badeparkene og Siam Ocean World blir gøy for dine små. Ellers så er Bangkok kjempe stort, så dere kan vandre rundt for å oppleve den herlige kulturen.

Maten i Thailand er helt himmelsk! Det er så mye forskjellige å spise, utvalget er enormt! All den eksotiske frukten som vi ikke har i Norge! mhmmmmm

Jeg er veldig glad i landet mitt Vietnam men jeg elsker Thailand så mye at jeg kan kommunisere muntlig i Thai når jeg er i Thailand nå :P 

Siste tips er å reise i januar så dere får med dere Chinese Lunar New Year 28.01-2017 som feires i et par dager. Dra til Chinatown i bangkok for en helt unik opplevelse. Masse smilende folk overalt,åhhhhh all den maten, masse fine lys og en veldig spesiell god stemning!

Jeg er sikker på at dere får en fin og minnerik tur hvis dere velger Bangkok :) Ønsker dere en trygg og god tur uansett hvor det blir, kos dere kjempe masse!

Gjest Jalapeno
Skrevet
Den 22.3.2016 at 20.09, AnonymBruker skrev:

Ok, så de som har familie i f.eks. USA, er egosentriske når de tar barna med for å besøke sine nærmeste? Skal de la være å besøke dem så lenge barna er små?

Jeg vil heller snu på det; hvis du er så psykisk svak at du ikke tåler litt barneskrik på flyturen, så bør du vurdere andre transportmetoder som du tåler bedre. Det er faktisk ikke slik at barn hyler i 10 timer i strekk på fly, og stort sett gjør foreldrene det de kan for å roe ned barna.

Jeg vil kalle meg for godt over gjennomsnittlig bereist, og dette problemet kjenner jeg meg ikke igjen i. Da er det etter min erfaring et mye større problem med uoppdragne voksne mennesker, påvirket av alkohol, som lirer av seg spydigheter og annet piss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...