Gjest Sparkly* Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Hei.. Jeg har akkurat begynt å ta ta i min overvekt, jeg er ikke skrekkelig overvektig men nok til at nå skal det bort. Har aldri før vært overvektig, men pga røykeslutt og helseproblemer har det blitt mye inaktivitet og ekstra kilo. Jeg gikk fra full energi til bunn og ble deppa rett og slett. Trøste spising ble da tingen (Fy!). Nå prøver jeg å ta tak i dette som sagt, og først blir det å få inn skikkelige måltidsrutiner. Skal prøve å ikke bli for nevrotisk på dette med tiden (nå legger jeg inn i app), men nå for å komme i god rutine tror jeg det kan være lurt. Jeg har tidligere prøvd å slanke meg men mistenker jeg har spist for lite for jeg får akutt frotse dager og da spiser jeg mye i flere dager for jeg er så sulten. Til spørsmålet: når spiser dere de forskjellige måltidene? Det variere nok alt etter hva folk har behov for osv men tips hadde vært kjekt uansett.
Susan Sto Helit Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Jeg må spise jevnt... Det passer meg best. Frokost 07.30 Småspise grønnsaker/bær 09.00 Lunsj 11.00 Frukt 13.00 Nøtter 14.00 Knekkebrød/mellommåltid 15.30 Middag 17.30 Kveldsmat 21.00 Tidene avvikes etter behov, og noen dager er middagen kveldsmat, og kveldsmaten før middag.
maddiie Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 Jeg spiser kun i pausene på jobb, småspising inni mellom er fyyyy! uansett om det er sunne ting. Står opp 6 og begynner på jobb 7, tar et glass vann. Kl 9 har jeg pause da spiser jeg 1 yogurt, et polarbrød eller knekkebrød. (prøver å spise veldig lite til dette måltidet, men mye proteiner) Kl 11.30 : to polar brød med ost, eller to knekkebrød. Eller en av delene og en frukt eller yogurt. ikke over 400 kcal jeg drikker iløpet av jobb dagen nesten 1,5 flaske vann, dette hjelper. Når jeg kommer hjem er jeg alltid sulten, men jeg prøver å holde meg, lage en god og lang og sunn middag (dette er for å unngå småspising etter middag. ( kyllingfillee med karrikrydder og rå gulerot, fullkornsris ol. Jeg har spart opp såpass mye kcal til dette måltidet at det har ikke så mye å si om jeg tar meg potet eller annnet "usunt" som middag. Mye grønnsaker skaper metthetsfølelse. Prøver å trene eller gå tur etter dette måltidet for å også unngå småspising og for å få litt mosjon. Etter trening spiser jeg knekkebrød, cottagecheese blandet med gresk yogurt, nøtter, frukt. Drikk gjerne kaffe og te gjennom dagen, dette vil dempe suget på godis. Drikk minst 2,5 liter vann Håper dette var til hjelp og ikke for mye informasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå