Gå til innhold

Påminnelse til alle barnehageforeldre i hele Norge!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker på vegne av alle barnehageansatte i hele Norge å si ifra om hvor fantastisk det er når klørne til barna deres har navnelapp! Deres barn er ikke så ryddige til tider, og med 15-30 barn som kler av seg i gangen og slenger klær er det ikke alltid enkelt å se hvem som eier hva. 

Hadde det bare vært navnelapper i klærne, så hadde alt vært så mye enklere! Og rydding etter deres barn hadde gått veldig raskt, hvor vi heller kan bruke personalet på å være med deres barn, i stedet for å spille kabal i gangen. 

Gjerne gå gjennom klærne dere har liggende i hyller og kurv, og ta med navnelapper. Eventuelt legg en liten bunke med navnelapper i hyllen, så kan vi gjerne gjøre dette for dere, om vi ser at det mangler. 

På forhånd takk!

Anonymkode: 02961...85f

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for godt tips! Navnelapper - Det skal jeg notere meg bak øret, til mini kommer! Har jo sett at mange har det, men hadde helt glemt det. :laugh:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Amen.

Ikke noe gøyt å få kjeft for at klær forsvinner. Så ligger det i "hvem eier dette" kurven, uten navn på.

Noen foreldre er flinke å merke klær, men noen merker nesten ikke noe. Og så arver de klær fra Ola/Kari på en annen avdeling. Skjer noen ganger at klærne havner inn igjen i kurven der. Klær som er alt for små.

Anonymkode: 48c5d...f90

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker på vegne av alle barnehageansatte i hele Norge å si ifra om hvor fantastisk det er når klørne til barna deres har navnelapp! Deres barn er ikke så ryddige til tider, og med 15-30 barn som kler av seg i gangen og slenger klær er det ikke alltid enkelt å se hvem som eier hva. 

Hadde det bare vært navnelapper i klærne, så hadde alt vært så mye enklere! Og rydding etter deres barn hadde gått veldig raskt, hvor vi heller kan bruke personalet på å være med deres barn, i stedet for å spille kabal i gangen. 

Gjerne gå gjennom klærne dere har liggende i hyller og kurv, og ta med navnelapper. Eventuelt legg en liten bunke med navnelapper i hyllen, så kan vi gjerne gjøre dette for dere, om vi ser at det mangler. 

På forhånd takk!

Et tips : for at folk skal passe bedre på klærne sine.

Plakat: 
Alt som ligger i løst uten navn, vil bli sendt til Fretex hver fredag. 

Dersom du ønsker å beholde plagget til barnet ditt, vennligst merk med navn.

Takk!

Må innrømme jeg er sløv selv... 

Anonymkode: ab4b2...e8d

• Liker 8
Skrevet

Til TS: lær deg å si; er plagget merket? Når foreldre spør. Hvis svaret er nei, da sier du. Beklager, men da kan jeg ikke garantere at det kommer tilbake.  Det har hjulpet på min avdeling. 

Dritt irriterende med foreldre som anklager meg for klær som har blitt borte. Eller enda værre, foreldre som ber deg lete etter klær, og ikke gidder å si ifra når de fant klesplagget bak vaskemaskina slik så du går i ukesvis og titter etter klær som egentlig ikke er borte lenger.  :angry:

• Liker 7
Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

Jeg prøver å klippe neglene til barna mine ofte nok til at de ikke utvikler seg til klør, men kan sikkert bli flinkere!

(Unnskyld, måtte bare! Ellers enig i oppfordringen.)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Hvilken klør har barn i barnehage?

Tror du mener å bruke personalet til, ikke på. 

Haha, så den fatale skrivefeilen etter den ble postet.... 

8 timer siden, Hactar skrev:

Jeg prøver å klippe neglene til barna mine ofte nok til at de ikke utvikler seg til klør, men kan sikkert bli flinkere!

(Unnskyld, måtte bare! Ellers enig i oppfordringen.)

:fnise:

TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir av og til litt smågal av de sokkene som de færreste merker for ungene tar dem av seg her og der og overalt og vi vasser i sokker som ingen vil vedkjenne seg for foreldrene er ikke sikre på om de er deres og ungene har ikke peiling og skuffen blir fullere og fullere. Det fine er at vi alltid har lånesokker når noen er våte på beina.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg snike inn en liten ting ang merking av klær? Merk klærne til din gamle mor eller far hvis de kommer på sykehjem, det er dritkjett å bli anklaget for å stjele tøy fra gamle mennesker forde pårørende ikke tar seg tid til å merke klær. Nei det er faktisk ikke vår oppgave å merke klærne til pasientene. Selv om pasientene har privat klesvask så merk klærne forde gamle folk har og tendens til å glemme sin favoritt jakke i gangen og den kan bli kastet på vask hos fellesvaskeriet. Er den merket etter riktig prosedyre så kommer dne tilbake innen en uke, hvis ikke er den lost. Og en ting til, tror du virkelig vi som jobber på sykehjem er så fattige at vi må stjele trusene til pasientene?

Anonymkode: f42db...1ce

• Liker 10
Skrevet

Nå er det noen år siden jeg hadde barn i barnehage, men jeg hadde kadaverdisiplin når det gjaldt å merke tøy! Jeg merket til og med hver enkelt sokk, spesielt dersom det var litt dyrere sokker som raggsokker, ullsokker osv. Kjøpte stryk-fast lapper og satte i gang ved strykebrettet, hver gang jeg hadde kjøpt nytt tøy. Husker vi fikk skryt av personalet i barnehagen fordi sønnen vår alltid hadde så godt merket tøy.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gjelder ikke bare i barnehage, men det er viktig å merke klærne når ungene går på skolen også.

Jeg bruker tekstiltusj til å merke klærne til ungen, unntaket er strikkede ullplagg de bruker jeg navnelapper på. 

Anonymkode: a11f3...f2e

• Liker 1
Skrevet

Litt på siden av temaet, kanskje, men hvor lenge fortsetter dere å merke klærne?  Min eldste går nå i 2. klasse, og jeg tar meg fortsatt tid til å merke hver sokk og truse, men på et eller annet tidspunkt må jo det bli overflødig?  Vi voksne har jo ikke merkelapper i våre klær (selv om jeg en gang klarte å sette navnelapp i mannens bokser, da den havnet i navnehaugen :fnise: )

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner stadig podens merkede klær i "hittegodskassen", såeee…. 

Anonymkode: 245ed...a8a

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg finner en bortglemt genser/vott etc når jeg er i farta ut eller inn av bhg, kan jeg finne på å kaste den oppi hvem eier dette kassa. Jeg har annet å gjøre enn å titte på alle klæra. Hender seg at jeg går igjennom kassa hvis jeg har 5 min til overs, men prøver å være mest med barna egentlig...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg er dumt at du gjør.  Så lenge klærne er merket, skal ikke det skje. 

I vår barnehage er vi veldig oppasselig med å se etter navn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker også alt, ned til hver eneste sokk og truse. Og jeg har ennå ikke mistet noe i barnehagen. Har vært et par ganger noen andre har fått med seg noe hjem, men da kommer det tilbake etter en dag eller to. Og det er jo lett at det blir sånn, for noen ganger kler ungene av seg over hele garderoben. 

Men jeg ser jo at haugen i "hvem eier dette"-kurven blir stadig større, så det er tydelig at ikke alle gjør det. Men er jo masse lånetøy etterhvert da, når ingen tar det med seg. 

Vår barnehage leverer til Fretex (eller kaster om det er slitt) en gang på våren og en gang på høsten, da kommer det opp plakater og vi får beskjed på mail/sms om å sjekke om vi har noe der. 

Anonymkode: 713cd...202

Gjest Glidelås
Skrevet

Det er virkelig bare kvinner som klarer å hisse seg opp på hverandre for et "merk klærne på barna deres!"-innlegg:overrasket: Vi er en merkelig rase ass.

Skrevet (endret)
7 timer siden, Kara W skrev:

Litt på siden av temaet, kanskje, men hvor lenge fortsetter dere å merke klærne?  Min eldste går nå i 2. klasse, og jeg tar meg fortsatt tid til å merke hver sokk og truse, men på et eller annet tidspunkt må jo det bli overflødig?  Vi voksne har jo ikke merkelapper i våre klær (selv om jeg en gang klarte å sette navnelapp i mannens bokser, da den havnet i navnehaugen :fnise: )

Godt spørsmål :P 

Men jeg vil bare si de at den uka jeg var med elevene mine (i 7.klasse) på leirskole, så fløt det rundt med umerkede klær, og halvparten av ungene hadde null kontroll på om det var deres eller ikke, så vi fikk oss en fin bunke som bare ble kastet tilslutt. Tror nesten du bare må se an barnet ditt, om det er en rotekopp eller om det klarer å ha sånn noenlunde kontroll på tingene sine. Samme med mannen, er han en rotekopp er kanskje det kanskje litt merking som må til der og? :P:ler: 

Edit.. tenkte litt videre.

Samtidig er det kanskje sånn at de barna som har opplevd å miste noe tidligere, er de som blir flinkere til å ta vare på tingene sine? Selv om barna er gigantiske rotehuer kan man jo ikke akkurat merke klærne deres helt til de flytter hjemmefra, man må jo lære de å ta ansvar selv også. Tror man må se an både barna og klærne jeg, når det gjelder merkeavslutning. 

Endret av Marimba
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker også alt, ned til hver eneste sokk og truse. Og jeg har ennå ikke mistet noe i barnehagen. Har vært et par ganger noen andre har fått med seg noe hjem, men da kommer det tilbake etter en dag eller to. Og det er jo lett at det blir sånn, for noen ganger kler ungene av seg over hele garderoben. 

Men jeg ser jo at haugen i "hvem eier dette"-kurven blir stadig større, så det er tydelig at ikke alle gjør det. Men er jo masse lånetøy etterhvert da, når ingen tar det med seg. 

Vår barnehage leverer til Fretex (eller kaster om det er slitt) en gang på våren og en gang på høsten, da kommer det opp plakater og vi får beskjed på mail/sms om å sjekke om vi har noe der. 

Anonymkode: 713cd...202

Dessverre er det slik at mange foreldre ikke engang åpner og leser alle epostene fra barnehagen

(har lest at det dessverre er svært utbredt)

Er det mulighet for å sende felles-beskjeder (til hele foreldregruppen) på sms i stedet?

Anonymkode: 65af0...34b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...