Gå til innhold

Vask av badekar og dusj

Janis

Anbefalte innlegg

Hva er det beste vaskemiddelet for å få det virkelig rent?

Jeg har et badekar, med bobler og dusj i et, med dusjvegg i glass. Får aldri denne dusjveggen helt ren, og ikke badekaret heller.

Finnes det en mirakel kur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Jif skurekrem i badekaret. Lar det virke 10-15 minutter. Jif baderomsspray eller Cillit Bang på glassveggen vi har. Men det MÅ gjøres en gang i uken. Hvis ikke blir det skittent og vanskelig å få bort igjen. Hvis badekaret tåler det kan du prøve med stålull for å få det bort. 

Hvis glassveggen blir litt skjoldete går jeg over med glasspray. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
9 timer siden, Janis skrev:

Tusen takk :) Da skal jeg gjøre det i fremtiden.

Problemet mitt er at jeg ikke har vært flink nok :flau:

Fant denne: http://www.dinside.no/933022/gjor-underverker-i-dusjen

To deler Zalo, en del eddik. Har stått i dusjen nå og skubbet. Det hjalp en del faktisk. Må nok skrubbe mer. Så nå er jeg full av eddik og Zalo :fnise:

Jeg har prøvd MYE, og jeg syns faktisk den blandingen er den beste på dusjveggen i glass, mye bedre enn alt annet jeg har prøvd. Men tør ikke bruke det på badekaret, vårt er i plast, så vet ikke helt hva det tåler. Bruk hvertfall ikke skurekrem hvis det er kar i plast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp en sitron, del den i to, og gni inn glassveggen godt med sitronen. Den er sur og løser opp. Deretter vasker du over med en våt bomullsklut med rikelig Zalo på, og spyler av med dusjen. Badekaret tåler skurekrem og grytesvamp bare du bruker svamsiden og ikke skuresiden. Glass blir ripet av skurekrem og mifiber og anbefales derfor ikke. 

Det er alltid en fordel å vaske før skiten setter seg for godt fast og blir i for rikelig mengde. 

Anonymkode: d3174...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...