Emmelise Skrevet 13. november 2018 #1781 Del Skrevet 13. november 2018 24 minutter siden, Carina Maria skrev: Slutt og vri på det jeg sier. Les svaret mitt til Viking-girl. Det er svaret mitt og jeg har ikke noe mot at bloggere deler fine bilder av barna sine på bloggene sine. Nå er jeg ikke blogg venn med topp bloggere men dem bloggere jeg leser er ingen influencere. Dem har nesten ikke en eneste kommentar en gang. Jeg behøver ikke å vri på noe som helst. Viking-girl spør deg hva du mener eksponering og utlevering av barn er. Ditt svar var: 1 time siden, Carina Maria skrev: Jeg reagerer på når foreldrene utleverer barna og fortelle detaljer om barna som do vane, potte trenng, skrive om episoder om barna som kan være pinlige når dem blir eldre, lett kledde bilder av barn i badetøy eller bikini, flaue videoopptak av barna, et flaue bilder av barna hvor barnet har buse i nesen eller er full av skitt og gjørme, fronte barnet for å tjener penger på bloggen sin og intime betroelser om barnet. Det mener jeg er eksponering og utlevering. Da jeg påpekte at dette er nettopp dette samtlige mammabloggere, og spesielt AB og AR som du sier du liker, følger og beundrer, ble det brått et helt annet svar. Da var eksponering og utlevering noe helt annet. Du er da imot utlevering og eksponering av barn så lenge det ikke gjelder de bloggerne du.. liker? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1782 Del Skrevet 13. november 2018 11 minutter siden, Emmelise skrev: Jeg behøver ikke å vri på noe som helst. Viking-girl spør deg hva du mener eksponering og utlevering av barn er. Ditt svar var: Da jeg påpekte at dette er nettopp dette samtlige mammabloggere, og spesielt AB og AR som du sier du liker, følger og beundrer, ble det brått et helt annet svar. Da var eksponering og utlevering noe helt annet. Du er da imot utlevering og eksponering av barn så lenge det ikke gjelder de bloggerne du.. liker? Slutt og vri på det jeg sier og slutt og tilegne meg ting jeg aldri har skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 13. november 2018 #1783 Del Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, Carina Maria skrev: Slutt og vri på det jeg sier og slutt og tilegne meg ting jeg aldri har skrevet. Spørsmåltegn indikerer at noe er et -spørsmål-. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1784 Del Skrevet 13. november 2018 (endret) 1 minutt siden, Emmelise skrev: Spørsmåltegn indikerer at noe er et -spørsmål-. Mitt svar til Viktig-girl var dette Jeg reagerer på når foreldrene utleverer barna og fortelle detaljer om barna som do vane, potte trenng, skrive om episoder om barna som kan være pinlige når dem blir eldre, lett kledde bilder av barn i badetøy eller bikini, flaue videoopptak av barna, et flaue bilder av barna hvor barnet har buse i nesen eller er full av skitt og gjørme, fronte barnet for å tjener penger på bloggen sin og intime betroelser om barnet. Det mener jeg er eksponering og utlevering. Her har jeg ikke skrevet noe om bilder for jeg synes at foreldre bestemmer selv hva slags bilder dem har lyst og legge ut på bloggene sine som dem bloggerne jeg leser og dem er ikke topp bloggere. Jeg leser ikke bloggen til Anna Rasmussen en gang. Endret 13. november 2018 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. november 2018 #1785 Del Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, Carina Maria skrev: Mitt svar til Viktig-girl var dette Jeg reagerer på når foreldrene utleverer barna og fortelle detaljer om barna som do vane, potte trenng, skrive om episoder om barna som kan være pinlige når dem blir eldre, lett kledde bilder av barn i badetøy eller bikini, flaue videoopptak av barna, et flaue bilder av barna hvor barnet har buse i nesen eller er full av skitt og gjørme, fronte barnet for å tjener penger på bloggen sin og intime betroelser om barnet. Det mener jeg er eksponering og utlevering. Og det er akkurat det de bloggerne du liker har gjort i årevis. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 13. november 2018 #1786 Del Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, Carina Maria skrev: Mitt svar til Viktig-girl var dette Jeg reagerer på når foreldrene utleverer barna og fortelle detaljer om barna som do vane, potte trenng, skrive om episoder om barna som kan være pinlige når dem blir eldre, lett kledde bilder av barn i badetøy eller bikini, flaue videoopptak av barna, et flaue bilder av barna hvor barnet har buse i nesen eller er full av skitt og gjørme, fronte barnet for å tjener penger på bloggen sin og intime betroelser om barnet. Det mener jeg er eksponering og utlevering. Ja, kjære deg, det var tross alt det jeg siterte inn. Nå har vi alle sammen sett det 5 ganger på rad. Spørsmålet mitt står stadig. Sitat Du er da imot utlevering og eksponering av barn så lenge det ikke gjelder de bloggerne du.. liker? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1787 Del Skrevet 13. november 2018 21 minutter siden, pøbelsara skrev: Når jeg laget denne tråden, tenkte jeg ikke på små bloggere som deg. Jeg tenkte på de store. At du synes det er greit å poste både det ene og det andre i en offentlig blogg, er egentlig ganske uinteressant. Og din definisjon om hva som er brudd på barns rett til privatliv, er helt på tvers av hva fagfolk mener. jeg skulle ønske du ville slutte å skrive om deg selv i denne tråden. Jeg snakker om de store influencerne i startinnlegget i denne tråden. Når du poster bilder av barna dine på en åpen blogg, krenker du deres rett til privatliv. Hvis det er fire stykker som ser det, er det selvsagt adskillig mindre alvorlig enn når 300 000 følgere på insta får se bilder. Men det er likefullt en krenkelse av deres rett til privatliv. Du har ansvar for å forvalte dine barns interesser. Det er noe annet enn at du bestemmer. Takk for god oppklaring og da kan jeg si at når det gjelder dem store bloggerne er jeg enig for dem eksponerer ungene sine på det groveste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 13. november 2018 #1788 Del Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, Carina Maria skrev: Takk for god oppklaring og da kan jeg si at når det gjelder dem store bloggerne er jeg enig for dem eksponerer ungene sine på det groveste. Interessant. For du ser ut til å befinne deg i samtlige tråder om dem hvor du hardnakket skal forsvare bedriftens rett til eksponering og utlevering av barna. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1789 Del Skrevet 13. november 2018 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Og det er akkurat det de bloggerne du liker har gjort i årevis. Jeg leser ikke bloggen til Anna Rasmussen for bloggen intereserer meg ikke. Dem bloggerne jeg leser er små nisje bloggere som ingen kjenner til og dem har 1 -3 kommentarer og dem blogger ikke daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1790 Del Skrevet 13. november 2018 (endret) 4 minutter siden, Emmelise skrev: Interessant. For du ser ut til å befinne deg i samtlige tråder om dem hvor du hardnakket skal forsvare bedriftens rett til eksponering og utlevering av barna. Du sporer av. Jeg liker dem bloggerne jeg liker og hvem blogger jeg liker er min egen sak og viss du er uenig får du være uenig. Hva jeg gjør på andre tråder har ikke noe med denne tråden og gjøre. Jeg kan like funky gine som blogger fordi hun viser fem familien sin og jeg bryr meg langt pokker i vold om dem er bedrifter for jeg lar meg ikke påvirke av dem. Jeg har mine meninger uansett hva dem blogger om. Endret 13. november 2018 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 13. november 2018 #1791 Del Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, Carina Maria skrev: Jeg leser ikke bloggen til Anna Rasmussen for bloggen intereserer meg ikke. Dem bloggerne jeg leser er små nisje bloggere som ingen kjenner til og dem har 1 -3 kommentarer og dem blogger ikke daglig. Kan du vennligst forklare oss hvem "mamma" er om det ikke er "Mammaen til M.." 5 timer siden, Carina Maria skrev: en av bloggerne jeg leser fast er mamma 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1792 Del Skrevet 13. november 2018 (endret) 6 minutter siden, Emmelise skrev: Kan du vennligst forklare oss hvem "mamma" er om det ikke er "Mammaen til M.." Det er mange bloggere på blogspot som blogger om interesene deres og som legger ut bilder av barna sine av en gang i blant. Det er på blogspot jeg har funnet dem blogg følgerne som er foreldre og som ikke blogger for og tjene penger på barna sine og dem er reklame frie også. Endret 13. november 2018 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 13. november 2018 #1793 Del Skrevet 13. november 2018 11 minutter siden, Carina Maria skrev: Du sporer av. Jeg liker dem bloggerne jeg liker og hvem blogger jeg liker er min egen sak og viss du er uenig får du være uenig. Hva jeg gjør på andre tråder har ikke noe med denne tråden og gjøre. Jeg kan like funky gine som blogger fordi hun viser fem familien sin og jeg bryr meg langt pokker i vold om dem er bedrifter for jeg lar meg ikke påvirke av dem. Jeg har mine meninger uansett hva dem blogger om. Vel, du kan få sagt det. Hva GJØR du i denne tråden egentlig? Du sier du bryr deg om barn som blir eksponert og utlevert, du forsvarer bloggere som eksponerer og utleverer barn og følger så opp med å si du ikke bryr deg om at de tjener penger på det. I tillegg så liker du Jørgine nettopp fordi hun "viser frem familien sin". Jeg går utifra det er barneeksponeringen du referer til og ikke bicepsene hennes. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1794 Del Skrevet 13. november 2018 4 minutter siden, Emmelise skrev: Vel, du kan få sagt det. Hva GJØR du i denne tråden egentlig? Du sier du bryr deg om barn som blir eksponert og utlevert, du forsvarer bloggere som eksponerer og utleverer barn og følger så opp med å si du ikke bryr deg om at de tjener penger på det. I tillegg så liker du Jørgine nettopp fordi hun "viser frem familien sin". Jeg går utifra det er barneeksponeringen du referer til og ikke bicepsene hennes. Har jeg ikke lov til og ha mine meninger? Er det ikke ytrings frihet kanskje? Er det forbudt på rampe lyset og like en blogger som andre misliker for det står ikke noe om det i regel verket. Hvorfor jeg liker funky gine er min egen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 13. november 2018 #1795 Del Skrevet 13. november 2018 3 minutter siden, Carina Maria skrev: Har jeg ikke lov til og ha mine meninger? Er det ikke ytrings frihet kanskje? Er det forbudt på rampe lyset og like en blogger som andre misliker for det står ikke noe om det i regel verket. Hvorfor jeg liker funky gine er min egen sak. Det du driver med er brukerdebatt, og at du fortsatt kan holde på med det er for meg en gåte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1796 Del Skrevet 13. november 2018 (endret) 8 minutter siden, Emmy_H skrev: Det du driver med er brukerdebatt, og at du fortsatt kan holde på med det er for meg en gåte. I dag ble jeg spurt fra en som lurte på hva jeg mente var eksponering av barn på blogg og jeg svarte henne saklig. Jeg skrev min mening om hva jeg mente var eksponering av barn så mener du brukerdebatt? Jeg prøver alt jeg kan og forklare på en saklig måte for dere hva jeg mener er eksponering av barn og jeg har sakt at jeg ikke er enige med dere i noe av det dere mener. Det er har ikke noe med brukerdebatt og gjøre. Det er galt for noen her inne at jeg liker funky gine, det er galt at jeg liker Sophie Elise og det er galt at jeg liker et par andre bloggere. Som jeg forstår av rampelyset er det ikke legitimt og like noen av bloggerne som blir omtalt her inne. Endret 13. november 2018 av Carina Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 13. november 2018 #1797 Del Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, Carina Maria skrev: Jeg skriver min mening om hva jeg mener er eksponering av barn så mener du brukerdebatt? Jeg prøver alt jeg kan og forklare på en saklig måte for dere hva jeg mener er eksponering av barn og jeg har sakt at jeg ikke er enig med dere i alt. Det er har ikke noe med bruker debatt og gjøre. Det er galt for noen her inne at jeg liker funky gine, det er galt at jeg liker Sophie Elise og det er galt at jeg liker et par andre bloggere. Det var dette med å være relevant til trådens emne. Jeg har allerede rapportert inn brukerdebatten som har funnet sted. Meg selv inkludert. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1798 Del Skrevet 13. november 2018 Jeg anbefaler dere og se på bloggerne på blogspot for der har jeg til gode og se bloggere som bruker barna sine som reklame for sine bedrifter. Bloggerne på blogspot synes jeg står frem som mye mer seriøse bloggere enn på blogg.no. Det er et tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 13. november 2018 #1799 Del Skrevet 13. november 2018 2 minutter siden, Carina Maria skrev: Jeg skriver min mening om hva jeg mener er eksponering av barn så mener du brukerdebatt? Jeg prøver alt jeg kan og forklare på en saklig måte for dere hva jeg mener er eksponering av barn og jeg har sakt at jeg ikke er enig med dere i alt. Det er har ikke noe med bruker debatt og gjøre. Det er galt for noen her inne at jeg liker funky gine, det er galt at jeg liker Sophie Elise og det er galt at jeg liker et par andre bloggere. Jeg lurer litt på hvorfor det er greit at man legger ut bilder og informasjon om egne barn på internett? Er det til barnets beste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 13. november 2018 #1800 Del Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, Carina Maria skrev: Jeg anbefaler dere og se på bloggerne på blogspot for der har jeg til gode og se bloggere som bruker barna sine som reklame for sine bedrifter. Bloggerne på blogspot synes jeg står frem som mye mer seriøse bloggere enn på blogg.no. Det er et tips. Menneh... Sa ikke du tidligere at de er småbloggere som eksponerer og utleverer ungene sine men du mente det var greit fordi de nesten ikke fikk trafikk? I en tråd hvor man vil ha strengere lover og beskyttelse av barna nettopp fordi de blir utlevert og eksponert på nett... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå