skrivegladanonym Skrevet 13. november 2018 #1741 Del Skrevet 13. november 2018 3 timer siden, birgitte87 skrev: Nå har ikke jeg lest hele tråden. Men enkelte snapkontoer er ille 😔 Bakfasaden/diverse mammasnapper osv... Instagram/snapbarn er like gale som bloggbarn😏 Disse influncermomsa på instagram er jo verst av alle, det er faktisk syykt hvor mye som legges ut i hytt og pine!! Og det er ikke før nå folk har begynt å prate litt mer om det også og ikke bare bloggerbarna. Altså bloggerne er jo meget mild i forhold, selv om alle selvsagt er på bærtur. Blir faktisk kvalm av alle de som tjener penger på barna sine. Bullshit at dette settes av til barna. Det går rett i mammas lomme. Og ikke minst all sponsen de får på bekostning av barnas privatliv. Skal alle de pengene settes inn på konto også da? Ull til 1000 kr der, kjole til 300 der- blir veldig mye til slutt det! Måtte jo ha kjøpt det utenom om ikke alt var ihjelsponsa. ÆSJ 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 13. november 2018 #1742 Del Skrevet 13. november 2018 Senest i går ble vi invitert inn på barnerommet til yngste CBE sin. Det skal pusses opp og må vises på SoMe må vite 🙄 uhørt å invitere folk inn i barns mest private rom! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 13. november 2018 #1743 Del Skrevet 13. november 2018 https://www.aftenposten.no/karriere/De-sluttet-i-jobben-fordi-de-ble-tatt-bilde-av-hver-dag-Disse-yrkene-er-mest-utsatt-for-overvaking-12490b.html? Mangler bare bloggerbarn for å gjøre lista komplett. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyspæææra Skrevet 13. november 2018 #1744 Del Skrevet 13. november 2018 10 timer siden, skrivegladanonym skrev: Disse influncermomsa på instagram er jo verst av alle, det er faktisk syykt hvor mye som legges ut i hytt og pine!! Og det er ikke før nå folk har begynt å prate litt mer om det også og ikke bare bloggerbarna. Altså bloggerne er jo meget mild i forhold, selv om alle selvsagt er på bærtur. Blir faktisk kvalm av alle de som tjener penger på barna sine. Bullshit at dette settes av til barna. Det går rett i mammas lomme. Og ikke minst all sponsen de får på bekostning av barnas privatliv. Skal alle de pengene settes inn på konto også da? Ull til 1000 kr der, kjole til 300 der- blir veldig mye til slutt det! Måtte jo ha kjøpt det utenom om ikke alt var ihjelsponsa. ÆSJ Hadde en diskusjon med en instamamma. Endte med at jeg ble blokkert 😂 Ifølge hun så er det pga pengene hun gjør dette... Syns at barn må selge sin barndom fordi mamma skal ha penger 😔 Denne Instamammaen har vel over 100 000 følgere 😟 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1745 Del Skrevet 13. november 2018 14 timer siden, Viking-girl skrev: Senest i går ble vi invitert inn på barnerommet til yngste CBE sin. Det skal pusses opp og må vises på SoMe må vite 🙄 uhørt å invitere folk inn i barns mest private rom! Det er ikke galt og vise frem rommet til barnet sitt viss ikke barnet er med på bildet og det ser jeg på som tips til interiør og innredning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 13. november 2018 #1746 Del Skrevet 13. november 2018 På 9.11.2018 den 20.20, Carina Maria skrev: Jeg trekker meg ut av diskusjonen her .... bare pause? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. november 2018 Forfatter #1747 Del Skrevet 13. november 2018 3 minutter siden, Carina Maria skrev: Det er ikke galt og vise frem rommet til barnet sitt viss ikke barnet er med på bildet og det ser jeg på som tips til interiør og innredning. Klart det er galt å vise frem soverommet til noen som ikke har eller kan gi samtykke til det. Soverommet er vel det mest private rommet man har. Alle leserne til CBE vet godt hvordan det ser ut på rommet til søsteren. Det er ikke greit på en flekk. Å vise frem et soverom man ikke vet hvem tilhører eller hvor det er, i en interiørreportasjer, derimot, er innafor. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1748 Del Skrevet 13. november 2018 33 minutter siden, Fjugur skrev: .... bare pause? Jeg har like mye rett til og si min mening på tråden og jeg som er mamma selv har andre oppfatninger hva jeg synes er rett og galt. Tråden sier ikke noe om dem som mener at og legge ut bilder ikke er velkommen til og skrive sine meninger. Blir dere provosert av at jeg mener det jeg mener så er det ok for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1749 Del Skrevet 13. november 2018 32 minutter siden, pøbelsara skrev: Klart det er galt å vise frem soverommet til noen som ikke har eller kan gi samtykke til det. Soverommet er vel det mest private rommet man har. Alle leserne til CBE vet godt hvordan det ser ut på rommet til søsteren. Det er ikke greit på en flekk. Å vise frem et soverom man ikke vet hvem tilhører eller hvor det er, i en interiørreportasjer, derimot, er innafor. Jeg er uenig og vise frem et barne rom til sitt eget barn har ikke noe med samtykke og gjøre det er det foreldrene som bestemmer selv. Viss barna ikke er med på bilder er det null problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 13. november 2018 #1750 Del Skrevet 13. november 2018 Det er barnets eget rom som vises for verden. En verden som allerede vet alt for mye om barnet, og nå vet de også hvordan de bor. Villt fremmede kan da uten problemer kommentere på hvordan barnets rom er til selve barnet eller innenfor barnets hørevidde. Det er ikke "mammas rom", det er barnets rom. En svært privat sone. Jeg spekulerer selvsagt, men jeg hadde vært et veldig redd/engstelig barn om fremmede kom opp til meg for å snakke om teddybjørnen min som ligger i senga på det private rommet hvor jeg skal være trygg. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 13. november 2018 #1751 Del Skrevet 13. november 2018 15 minutter siden, Carina Maria skrev: Jeg er uenig og vise frem et barne rom til sitt eget barn har ikke noe med samtykke og gjøre det er det foreldrene som bestemmer selv. Viss barna ikke er med på bilder er det null problem. Men barnet ER jo med på bilder. At det ikke er med akkurat på bilder av barnerommet hjelper ingen verdens ting da. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1752 Del Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, Emmelise skrev: Det er barnets eget rom som vises for verden. En verden som allerede vet alt for mye om barnet, og nå vet de også hvordan de bor. Villt fremmede kan da uten problemer kommentere på hvordan barnets rom er til selve barnet eller innenfor barnets hørevidde. Det er ikke "mammas rom", det er barnets rom. En svært privat sone. Jeg spekulerer selvsagt, men jeg hadde vært et veldig redd/engstelig barn om fremmede kom opp til meg for å snakke om teddybjørnen min som ligger i senga på det private rommet hvor jeg skal være trygg. Jeg er og bli uenig og kommer alltid til og bli uenig for jeg mener er flott og vise frem interiør på barnerom og jeg har hentet masse inspirasjon fra andre foreldre bloggere til hvordan vi kan gjøre det fint på barnerommet til vårt barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 13. november 2018 #1753 Del Skrevet 13. november 2018 58 minutter siden, Carina Maria skrev: Det er ikke galt og vise frem rommet til barnet sitt viss ikke barnet er med på bildet og det ser jeg på som tips til interiør og innredning. Har vært mye uenig med deg her i tråden, men akkurat dette er jeg enig i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1754 Del Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, mikrobe skrev: Men barnet ER jo med på bilder. At det ikke er med akkurat på bilder av barnerommet hjelper ingen verdens ting da. Nei og atter nei det er ikke galt og vise frem et barne rom hvor barnet ikke er med på bildet og det har med interiør og gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 13. november 2018 #1755 Del Skrevet 13. november 2018 Akkurat nå, Carina Maria skrev: Jeg er og bli uenig og kommer alltid til og bli uenig for jeg mener er flott og vise frem interiør på barnerom og jeg har hentet masse inspirasjon fra andre foreldre bloggere til hvordan vi kan gjøre det fint på barnerommet til vårt barn. Hadde barnerommet blitt vist i et interiørblad er det ikke noen som hadde blunket engang. Derav forskjellen. Men fordi det legges ut på blogg hvor alle andre detaljer rundt barnet, samt bilder, legges ut blir det fort særdeles problematisk. En mammablogger som blogger om hvordan hun får hverdagen til å gå rundt, tips & triks og alt det der uten at man eksponerer barna sine ser jeg på som langt mindre problematisk hvis de skulle dele et bilde av hvordan barnerommet ser ut enn hvis f. eks. dagens toppmammabloggere gjør det. For da er det ENDA en ting som barna ikke får ha i fred. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1756 Del Skrevet 13. november 2018 3 minutter siden, Leselusa skrev: Har vært mye uenig med deg her i tråden, men akkurat dette er jeg enig i. Takk for det. Jeg er over gjennomsnittet glad i interiør av alle rom i hus og da også og jeg trenger masse tips til interiør for dem ulike rommene og også når barnet vårt skulle få sitt eget rom. Jeg leste alt jeg kom over på nettet og jeg hentet inspirasjon av interiørbloggere som også viste frem barnerommene til barna sine. Dem har ikke barn med på bloggene sin i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 13. november 2018 #1757 Del Skrevet 13. november 2018 Jeg kjenner personlig at det kommer veldig an på hvilken type eksponering det handler om og selvsagt i hvilken grad det er snakk om. Å utlevere informasjon tenker jeg er verre enn et par påkledde bilder. At foreldrene mine delte noe sentisivt og personlig hadde ikke vært greit, derimot hadde et par fine bilder ikke gjort meg noenting. Det hadde jeg sett på som omsorg. Ellers er det selvsagt ikke greit å eie en bedrift som lever av å legge ut bilder og informasjon om barna. Det er jeg imot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1758 Del Skrevet 13. november 2018 1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev: Jeg kjenner personlig at det kommer veldig an på hvilken type eksponering det handler om og selvsagt i hvilken grad det er snakk om. Å utlevere informasjon tenker jeg er verre enn et par påkledde bilder. At foreldrene mine delte noe sentisivt og personlig hadde ikke vært greit, derimot hadde et par fine bilder ikke gjort meg noenting. Det hadde jeg sett på som omsorg. Ellers er det selvsagt ikke greit å eie en bedrift som lever av å legge ut bilder og informasjon om barna. Det er jeg imot Jeg er enig med deg de. Sensitiv informasjon er ikke bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 13. november 2018 #1759 Del Skrevet 13. november 2018 2 minutter siden, Carina Maria skrev: Takk for det. Jeg er over gjennomsnittet glad i interiør av alle rom i hus og da også og jeg trenger masse tips til interiør for dem ulike rommene og også når barnet vårt skulle få sitt eget rom. Jeg leste alt jeg kom over på nettet og jeg hentet inspirasjon av interiørbloggere som også viste frem barnerommene til barna sine. Dem har ikke barn med på bloggene sin i det hele tatt. Men altså.. herregud. Barn som ikke blir eksponert er vel heller ikke bloggerbarn! Denne tråden handler om nettopp bloggerbarna som BLIR eksponert for alt det er verdt. Er du ferdig med å avspore nå? 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carina Maria Skrevet 13. november 2018 #1760 Del Skrevet 13. november 2018 4 minutter siden, Emmelise skrev: Hadde barnerommet blitt vist i et interiørblad er det ikke noen som hadde blunket engang. Derav forskjellen. Men fordi det legges ut på blogg hvor alle andre detaljer rundt barnet, samt bilder, legges ut blir det fort særdeles problematisk. Jeg er over gjennomsnittet interesert i interiør og innredning og en av bloggerne jeg leser fast er mamma men hun blogger om interiør og oppussing og hun har aldri bilder av barna sine på bloggen. Hun deler oppussings bilder og interiørbilder på bloggen sin og i fjor pusset hun og mannnen opp barnerommet til sitt yngste barn. Bildene delte hun på bloggen sin. Da er ikke det og eksponere barnet sitt mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå