Kollontaj Skrevet 11. september 2016 #621 Del Skrevet 11. september 2016 Nei, har lest inne på Kaosbloggen, men "bloggere er oppegående og foreldre vet best selv" ser ut til å være gjennomgangstonen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenki Skrevet 11. september 2016 #622 Del Skrevet 11. september 2016 26 minutter siden, Francis skrev: Nei, har lest inne på Kaosbloggen, men "bloggere er oppegående og foreldre vet best selv" ser ut til å være gjennomgangstonen. Antisupermamma har i alle fall gjort seg noen tanker (selv om det handler mest om facebook og idealisering) http://www.antisupermamma.no/de-perfekte-fjesbokbarna/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 11. september 2016 #623 Del Skrevet 11. september 2016 (endret) Mammablogging pr definisjon er jo fundamentert i at du har et eller flere barn å skrive om. Hvor habil er du egentlig i vurderingen av blogg som inntektskilde versus barnas rett til privatliv? Verst er det jo i de tilfellene der mor ikke har utdannelse eller annen mulighet for inntekt, og det er kanskje slik at disse bloggerne verken er i stand til å reflektere over disse spørsmålene eller har mulighet til å velge noe annet. Ikke er kompetansen så stor at de kan greie å forme innholdet uten å utlevere barna heller. Det er jo en mulighet å skrive om mammarollen på generelt grunnlag, men gitt utdanningsnivå så er der jo et stort spørsmål hva disse mammaene har av overførbar kompetanse til å uttale seg om temaer som handler om barn. Før heller bør jo folk lytte til fagfolk. Endret 11. september 2016 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 11. september 2016 #624 Del Skrevet 11. september 2016 Vet ikke om denne har blitt delt her: http://www.bt.no/btmeninger/Derfor-liker-jeg-ikke-bilder-av-barna-dine-322033b.html ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 12. september 2016 #625 Del Skrevet 12. september 2016 (endret) for å vise at det går an - her er et eksempel på en blogg som skriver humoristisk og gjenkjennelig om hverdagslivet med barn, uten å utlevere noen verken gjennom tekst eller bilder: http://www.theuglyvolvo.com/most-popular/ Endret 12. september 2016 av Amafalathiel 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 12. september 2016 #626 Del Skrevet 12. september 2016 (endret) * Endret 19. oktober 2016 av Capri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 12. september 2016 #627 Del Skrevet 12. september 2016 Ikke rart at bloggerne selger sjela si, bestemødrene sine og ungene sine med slike inntekter - CBE håvet inn 3,3 MILLIONER i fjor: http://www.vg.no/rampelys/blogg/blogget-inn-3-3-millioner/a/23791164/ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. september 2016 Forfatter #628 Del Skrevet 12. september 2016 13 minutter siden, Rosalie skrev: Ikke rart at bloggerne selger sjela si, bestemødrene sine og ungene sine med slike inntekter - CBE håvet inn 3,3 MILLIONER i fjor: http://www.vg.no/rampelys/blogg/blogget-inn-3-3-millioner/a/23791164/ nemlig. Jeg skjønner jo at det er ytterst motiverende for å fortsette slik man har gjort. Det kommer til å bli store avisoppslag når baby nr. to kommer. Med påfølgende økt markedsverdi for familien. Jeg har begynt å si fra til produsenter som bruker bloggeres barn i markedsføring. Får disse ungene lønn for modelloppdragene de utfører? hvem passer på arbeidsmiljøbestemmelser for dem? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. september 2016 #629 Del Skrevet 13. september 2016 Babyshop (omtales her til enda mer reklame) har jo sponset hele barnerommet og skal vel ha litt igjen før både møbler og kontantbeløp. Det er fankern helt surrealistisk at et barn omtales og avbildes på en kommersiell nettbutikk i løpet av første levedøgn, i tillegg til på foreldrenes nettbutikk. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. september 2016 Forfatter #630 Del Skrevet 13. september 2016 3 minutter siden, Francis skrev: Babyshop (omtales her til enda mer reklame) har jo sponset hele barnerommet og skal vel ha litt igjen før både møbler og kontantbeløp. Det er fankern helt surrealistisk at et barn omtales og avbildes på en kommersiell nettbutikk i løpet av første levedøgn, i tillegg til på foreldrenes nettbutikk. Så trist. Stakkars liten. Eksponert fra dag 1. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asdas123 Skrevet 13. september 2016 #631 Del Skrevet 13. september 2016 Hele Norges lillesøster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 13. september 2016 Forfatter #632 Del Skrevet 13. september 2016 5 minutter siden, Kronellermynt skrev: Hele Norges lillesøster. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 14. september 2016 #633 Del Skrevet 14. september 2016 Må nok rn gang trekke frem Blondinbella som et godt eksempel. Nå er det klart at hun har et mye sterkere merkevarenavn i seg selv, og trenger ikke bruke barna som lokkemiddel (selv om graviditeter og fødsler helt sikkert har generert mye klikk hos henne også), men hun skjermer barna sine ivertfall. Viser aldri ansiktet deres på bilder! Kan godt hende hun har fått sponsede barneproduktet, så godt følger jeg ikke med, men det er ivertfall et eksempel på hvordan man KAN kombinere foretninger og familie uten å selge barna sine som CBE og andre gjør. Men hva ville CBE vært uten barna egentlig? Da måtte hun jo ha jobbet mye hardere for å holde interessen oppe rundt egen person, og hvor intressant er det å følge en Siljan-frue på joggeturer uke etter uke? Det er utrolig trist at det er sånn det er blitt. Barna holder liv i bloggen. Money talks. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 14. september 2016 #634 Del Skrevet 14. september 2016 38 minutter siden, Valetta skrev: Må nok rn gang trekke frem Blondinbella som et godt eksempel. Nå er det klart at hun har et mye sterkere merkevarenavn i seg selv, og trenger ikke bruke barna som lokkemiddel (selv om graviditeter og fødsler helt sikkert har generert mye klikk hos henne også), men hun skjermer barna sine ivertfall. Viser aldri ansiktet deres på bilder! Kan godt hende hun har fått sponsede barneproduktet, så godt følger jeg ikke med, men det er ivertfall et eksempel på hvordan man KAN kombinere foretninger og familie uten å selge barna sine som CBE og andre gjør. Helt enig. Liker bloggen hennes veldig godt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Onbothsides Skrevet 14. september 2016 #635 Del Skrevet 14. september 2016 2 timer siden, Valetta skrev: Men hva ville CBE vært uten barna egentlig? Da måtte hun jo ha jobbet mye hardere for å holde interessen oppe rundt egen person, og hvor intressant er det å følge en Siljan-frue på joggeturer uke etter uke? Det er utrolig trist at det er sånn det er blitt. Barna holder liv i bloggen. Money talks. Fordi folk _vil_ lese om barna? Uten barna er bloggen ingenting? Men, da er det jo et tegn på at folk vil se barna, folk liker å se de, lese om de, bli kjent med dem etc etc. Jeg vil tro at hvis det ikke var interessant så hadde ikke-folk lest uansett. Og hvis folk er imot eksponering av barn så vil jeg tro at de har vett til å ikke klikke seg inn? Ellers ville det jo være veldig rart, atman skulle mislike noe men likevel støtte det ved å delta i eksponeringen. Har forresten sett folk som er så imot denne eksponeringen av barn _be_ om at et bilde fra Instagram måtte deles her inne på Kg så h*n fikk se barnet. Altså, det blir så feil. Det blir så utrolig mange små ting som ikke stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 14. september 2016 #636 Del Skrevet 14. september 2016 6 minutter siden, Onbothsides skrev: Fordi folk _vil_ lese om barna? Uten barna er bloggen ingenting? Men, da er det jo et tegn på at folk vil se barna, folk liker å se de, lese om de, bli kjent med dem etc etc. Jeg vil tro at hvis det ikke var interessant så hadde ikke-folk lest uansett. Og hvis folk er imot eksponering av barn så vil jeg tro at de har vett til å ikke klikke seg inn? Ellers ville det jo være veldig rart, atman skulle mislike noe men likevel støtte det ved å delta i eksponeringen. Har forresten sett folk som er så imot denne eksponeringen av barn _be_ om at et bilde fra Instagram måtte deles her inne på Kg så h*n fikk se barnet. Altså, det blir så feil. Det blir så utrolig mange små ting som ikke stemmer. Ja enig med deg jeg! Er vel egentlig ingen motsigelser mellom ditt og mitt innlegg. Mange tusen VIL lese om barna! Og synes det er koslig og flott og føler seg "nærmere" bloggeren fordi hun lever et familieliv. Har henne som inspirasjon og forbilde. Og så er det alle de som egentlig er i mot eksponering - men kikker seg inn likevel av nysgjerrighet og fordi de ikke klarer å la være. Og tenker at bildene ligger der jo uansett om jeg klikker meg inn eller ikke. Så sånn bidrar vi alle til å opprettholde "barnearbeid". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 14. september 2016 #637 Del Skrevet 14. september 2016 http://villapaprika.blogg.no/1473852405_baby_post__lila_uke_3.html Denne måten å eksponere et nyfødt barn på, er foraktelig og direkte uansvarlig. Bloggeren fremstår som ikke å være i stand til å vurdere hva som er etisk forsvarlig, og Side2 Nettavisen sensurerer ingenting. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 14. september 2016 #638 Del Skrevet 14. september 2016 Helt enig. Dette er opplysninger som kun hører hjemme et sted - i et privat fotoalbum/dagbok/minnebok som kan være morsomt å ta frem både for mor og barn senere i livet. Opplysninger om spisevaner, tisse og bæsjevaner osv har ingenting på nettet å gjøre. Jeg KAN virkelig ikke forstå hva som driver voksne mødre til dette. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 14. september 2016 #639 Del Skrevet 14. september 2016 Et øyeblikk siden, Valetta skrev: Helt enig. Dette er opplysninger som kun hører hjemme et sted - i et privat fotoalbum/dagbok/minnebok som kan være morsomt å ta frem både for mor og barn senere i livet. Opplysninger om spisevaner, tisse og bæsjevaner osv har ingenting på nettet å gjøre. Jeg KAN virkelig ikke forstå hva som driver voksne mødre til dette. Penger, er jeg redd.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 15. september 2016 #640 Del Skrevet 15. september 2016 Det er helt forferdelig å lese her inne om hva enkelte holder på med, det eneste som hjelper er om folk holder seg helt unna alt som har med bloggeren å gjøre helt til eksponeringen stopper. Det er rett og slett helt sykt at det går an å oppføre seg sånn og til og med tjene penger på det. Jeg skriver ikke bloggernavn her, så innlegget mitt ikke blir fjernet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå