Monky Skrevet 8. september 2016 #581 Del Skrevet 8. september 2016 http://www.vg.no/nyheter/meninger/blogg/kadra-yusuf-la-meg-slippe-eksponeringssyke-mammabloggere/a/23787539/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 8. september 2016 #582 Del Skrevet 8. september 2016 Applaus til Kadra Yusuf! Jeg er usikker på om hun skjønner hva slags vepsebol hun har stukket hånden inn i..... Det er bare å ta en titt på kommentarfeltet under artikkelen, endel velkjente teknikker dukker opp, både i form av å diskreditere henne og å vifte med misunnelseskortet. Jeg er så lei av folk som ikke kan argumentere i forhold til sak! En god del flere enn vanlig uttrykker enighet, og det er betryggende. Likte også de som påpeker media sin symbiotiske rolle i forhold til bloggerne, for de gjør jo sitt ytterste for å løfte bloggere frem der redaktøren i eget medium febrilsk jakter klikk. Eget ansvar i forhold til å klikke seg inn og bidra til å opprettholde hypen er også noe å tenke over. Jeg liker måten som hun klasker i bordet på, og hun er ikke nådig. Særlig viktig er apektet i forhold til beveggrunnene til at bloggere blogger om barna. Intensjonene er jo bevisst eller ubevisst mye knyttet til bloggerens behov for å vise seg frem. Ved å trekke frem dette og vise hvor egoistisk det er, så vil kanskje bloggere etter hvert la være å blogge om barna for ikke å fremstå i negativt lys. Det må en holdningsendring til og jeg tror at dersom bloggere innser at vinden har snudd og at blogging om barn faktisk ikke er sosialt akseptert, så vil vi få en slutt på det. Tross alt så handler jo blogging mye om å bli sett og bekreftet (som for de fleste andre også). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 8. september 2016 #583 Del Skrevet 8. september 2016 10 minutter siden, CecilieX skrev: Applaus til Kadra Yusuf! Jeg er usikker på om hun skjønner hva slags vepsebol hun har stukket hånden inn i..... Det er bare å ta en titt på kommentarfeltet under artikkelen, endel velkjente teknikker dukker opp, både i form av å diskreditere henne og å vifte med misunnelseskortet. Jeg er så lei av folk som ikke kan argumentere i forhold til sak! En god del flere enn vanlig uttrykker enighet, og det er betryggende. Likte også de som påpeker media sin symbiotiske rolle i forhold til bloggerne, for de gjør jo sitt ytterste for å løfte bloggere frem der redaktøren i eget medium febrilsk jakter klikk. Eget ansvar i forhold til å klikke seg inn og bidra til å opprettholde hypen er også noe å tenke over. Jeg liker måten som hun klasker i bordet på, og hun er ikke nådig. Særlig viktig er apektet i forhold til beveggrunnene til at bloggere blogger om barna. Intensjonene er jo bevisst eller ubevisst mye knyttet til bloggerens behov for å vise seg frem. Ved å trekke frem dette og vise hvor egoistisk det er, så vil kanskje bloggere etter hvert la være å blogge om barna for ikke å fremstå i negativt lys. Det må en holdningsendring til og jeg tror at dersom bloggere innser at vinden har snudd og at blogging om barn faktisk ikke er sosialt akseptert, så vil vi få en slutt på det. Tross alt så handler jo blogging mye om å bli sett og bekreftet (som for de fleste andre også). Bra skrevet! Jeg er så enig med deg! Jeg tror for øvrig at Yusuf vet veldig godt hva hun gjør både når hun løfter opp temaet, trekker fram en enkeltblogger, og når hun kritiserer både den rosa skyen og den "dønn ærlige" mammabloggeren. Heldigvis er ikke Yusuf redd for å stå i krigen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 8. september 2016 #584 Del Skrevet 8. september 2016 Jeg er overrasket over alt peset hun får i kommentarfeltet. (Misunnelse - kortet. Stønn.) Med tanke på alle positive tilbakemeldinger jeg opplevde, er det mange flere som er enige med Kadra enn man får inntrykk av under kronikken hennes. Jeg fikk ikke en eneste negativ tilbakemelding etter at jeg hadde innlegget mitt i Aftenposten. (Jo, det var en som skrev jeg var teit eller noe, men det så ikke ut til at han hadde fått helt med seg innholdet ) 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly. Skrevet 8. september 2016 #585 Del Skrevet 8. september 2016 Jeg mener det er stor forskjell på å bruke barnet sitt i utallige reklameinnlegg på bloggen sin, daglig eksponering, legge ut om sykdom etc. og å dele noen få bilder en sjelden gang. Det kan rett og slett ikke sammenlignes. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. september 2016 #586 Del Skrevet 8. september 2016 Han er nok bare misunnelig, er det ikke det de alltid mener om andre? Siden Kadra faktisk kan skrive godt. Attpåtil er hun kvinne. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 8. september 2016 #587 Del Skrevet 8. september 2016 @Francis du glemte å nevne janteloven 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 8. september 2016 #588 Del Skrevet 8. september 2016 1 time siden, Grønt blad skrev: Bra skrevet! Jeg er så enig med deg! Jeg tror for øvrig at Yusuf vet veldig godt hva hun gjør både når hun løfter opp temaet, trekker fram en enkeltblogger, og når hun kritiserer både den rosa skyen og den "dønn ærlige" mammabloggeren. Heldigvis er ikke Yusuf redd for å stå i krigen. Det tror jeg også. Hun er veldig flink til å rote i vepsebol. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 8. september 2016 #589 Del Skrevet 8. september 2016 Vedr. vepsebol så vet nok KY det, hun er jo en kjent medieprofil med sterke meninger. Likevel så tenker jeg bloggere generelt sett tåler kritikk særdeles dårlig. Det problematiske er jo at a) bloggerens business er rotet sammen med privatlivet. Kritikk av blogg, blir kritikk av person. b) bloggeren har en stor skare tilhengere som ofte er følelsesmessig investert i bloggeren. Kritiserer du bloggeren, så aktiveres disse tilhengerne. De skiller ikke sak og person. c) bloggeren råder over bloggen og kommentarfeltet, der kan rene karakterdrap foregå uten at du får sjanse til å forsvare deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 8. september 2016 #590 Del Skrevet 8. september 2016 (endret) 1 time siden, CecilieX skrev: Vedr. vepsebol så vet nok KY det, hun er jo en kjent medieprofil med sterke meninger. Likevel så tenker jeg bloggere generelt sett tåler kritikk særdeles dårlig. Det problematiske er jo at a) bloggerens business er rotet sammen med privatlivet. Kritikk av blogg, blir kritikk av person. b) bloggeren har en stor skare tilhengere som ofte er følelsesmessig investert i bloggeren. Kritiserer du bloggeren, så aktiveres disse tilhengerne. De skiller ikke sak og person. c) bloggeren råder over bloggen og kommentarfeltet, der kan rene karakterdrap foregå uten at du får sjanse til å forsvare deg. Er ikke dette et av kriteriene på mobbing? Det at man ikke kan hhv. nektes muligheten til å forsvare seg? Endret 8. september 2016 av Zeitgeist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 8. september 2016 #591 Del Skrevet 8. september 2016 Tråden er ryddet for omtale av navngitte og identifiserbare barn, og svar til dette. Kragebein, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. september 2016 #592 Del Skrevet 8. september 2016 (endret) Unnskyld meg, jeg skrev at bjelken i enkeltes øyne er på størrelse med en byggeplass og det bryter ingen regler her! Endret 8. september 2016 av Francis 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 8. september 2016 #593 Del Skrevet 8. september 2016 Et øyeblikk siden, Francis skrev: Unnskyld meg, jeg skrev at bjelken i eget øye er på størrelse med en byggeplass og det bryter ingen regler her! tror problemet er at noen forsto hvem sitt øye det var. Men hvis du skriver det samme i en tråd som handler spesifikt om vedkommendes blogg, så er det innafor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 8. september 2016 #594 Del Skrevet 8. september 2016 5 minutter siden, Amafalathiel skrev: tror problemet er at noen forsto hvem sitt øye det var. Men hvis du skriver det samme i en tråd som handler spesifikt om vedkommendes blogg, så er det innafor. Står ingenting i ryddemeldingen om dette, da. Rettet til "enkeltes", dvs generell betraktning om bloggere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varma Skrevet 8. september 2016 #595 Del Skrevet 8. september 2016 (endret) Ser at side 2 skriver om en av mammabloggerne sine som går ut mot Kadra. Opplever det som problematisk at Side 2 som drifter blogg.no og mange av de bloggerne som faktisk overeksponerer barna sine lar denne bloggeren få "taletid", det er som å sette bukken til havresekken, Hadde vært et bedre bidrag til debatten om det var Kadra som hadde fått den taletiden spør du meg. Men jeg tenker også at det burde blitt lagt et større press på annonsørene og sponsorene som faktisk bygger opp under rovdriften på barns privatliv. Hvis annonsørene ikke tilbyr produkter som rettet mot barn, vil kansje mye av den overeksponeringen falle bort. Brudd på personvern og barns rett til privatliv bør lovfestet, på lik linje som at oppdragervold ikke er tillatt i Norge. Det oppleves som et stort paradoks når "traverne" innenfor blogging forsvarer egen praksis og skaper et behov som ikke eksisterer. jfr uttalelse "skulle ønske at det fantes en blogg for meg når jeg hadde fødselsdepresjon". Det finnes andre fora enn blogging hvor så viktige temaer blir diskutert. Endret 8. september 2016 av Varma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 8. september 2016 #596 Del Skrevet 8. september 2016 (endret) Takk @Varma. Lenke - http://www.side2.no/foreldre/mammablogger-slar-tilbake-mot-kadra-yusufs-kritikk/3423260398.html . Hun der har virkelig ikke forstått problemstillingen, for der var det kun "meg og mine behov". Hvorfor er det så vanskelig å forstå at barn har rett til privatliv? Barna sine rettigheter skal ikke gå på bekostning av de voksne sine behov. Uansett begrunnelse. Tilføyelse: Her er blogginnlegget - http://casakaos.blogg.no/1473356432_kadra_yusuf_br_lfte_b.html#comment . Heldigvis er der noen i kommentarfeltet som forstår litt mer. Endret 8. september 2016 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 8. september 2016 #597 Del Skrevet 8. september 2016 Det går da virkelig an å snakke om utfordringene ved mamma- og papparollen uten å utlevere barna. Eller det liksom greit å ta fra barna retten til privatliv fordi man selv synes mammarollen er slitsom? Nei, her var det masse følelser og lite innhold. Blir veldig oppgitt av Casa Kaos altså (men det har jeg egentlig vært en god stund uansett) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 8. september 2016 #598 Del Skrevet 8. september 2016 (endret) 11 minutter siden, ¤flicka¤ skrev: Det går da virkelig an å snakke om utfordringene ved mamma- og papparollen uten å utlevere barna. Eller det liksom greit å ta fra barna retten til privatliv fordi man selv synes mammarollen er slitsom? Nei, her var det masse følelser og lite innhold. Blir veldig oppgitt av Casa Kaos altså (men det har jeg egentlig vært en god stund uansett) jeg og. Det er synd, for det var en god blogg, og en viktig motvekt mot cupcakemamma'ne. Men nå virker det som hun bare vil gå inn for å sjokkere, og i dette tilfellet er det jo riktig som en i kommentarfeltet sier, at hun skyver fødselsdepresjonen foran seg. Og det er jo et viktig tema, og det er jo viktig at noen skriver om det. Men det er dårlig debattskikk å gjøre seg selv uangripelig fordi hun skriver om et viktig tema. Hun kunne som du peker på skrevet om det uten å utlevere barna. Og så kunne hun leste Kadras innlegg med et litt åpnere sinn, men hun følte vel at det handlet om henne. Nå er det jo ikke hun som blir brukt som eksempel i innlegget, men ut fra beskrivelse ser jo hun andre ut til å skrive i samme sjanger. Endret 8. september 2016 av Amafalathiel 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 8. september 2016 #599 Del Skrevet 8. september 2016 (endret) Det er jo også en interessant etisk avveiing her: Kan viktigheten av å skrive åpent om fødselsdepresjon (eller en tilsvarende alvorlig og tabubelagt tematikk) trumfe barns rett til beskyttelse av sitt privatliv? Kan et viktig nok mål hellige middelet? Jeg tror kanskje ikke det. Det er for meg noe veldig problematisk i det å gjøre barna sine til redskaper for å fremme en sak som ikke gjelder dem selv, uansett hvor edel hensikten bak måtte være. (Mens når hensikten bare er økonomisk profitt er det selvsagt enklere å se og mene at en tilsvarende tinglliggjøring av barn er forkastelig). Endret 8. september 2016 av Aricia 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 8. september 2016 #600 Del Skrevet 8. september 2016 4 minutter siden, Aricia skrev: Det er jo også en interessant etisk avveiing her: Kan viktigheten av å skrive åpent om fødselsdepresjon (eller en tilsvarende alvorlig og tabubelagt tematikk) trumfe barns rett til beskyttelse av sitt privatliv? Kan et viktig nok mål hellige middelet? Jeg tror kanskje ikke det. Det er for meg noe veldig problematisk i det å gjøre barna sine til redskaper for å fremme en sak som ikke gjelder dem selv, uansett hvor edel hensikten bak måtte være. (Mens når hensikten bare er økonomisk profitt er det selvsagt enklere å se og mene at en tilsvarende tinglliggjøring av barn er forkastelig). der er jo eksempler på blogger om barn med sykdom. Jeg ser for meg at noen av disse kan være til nytte både for det barnet det gjelder, og for andre barn med samme sykdom. Men det går fremdeles an å gjøre det på en måte som ikke bretter ut hele privatlivet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå