frøk1 Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 Hei, Jeg har en helt fantastisk strihåret, standard dachs på snart to år. Han HATER å bli stelt over alt på jord, men kan la seg overtale til å bli gredd og stelt med pelsen. Våren ifjor brukte jeg vanlig saks og trimmer pelsen hans, men det tok 4357657 timer og måtte gjøres over flere dager fordi han ble så utålmodig. Jeg tenker nå på å bruke en barbermaskin for å ta pelsen hans. Det er kun for å ta det slitte og litt i lengden og korte det ned litt og tynne det ut så han ikke trenger full, tjukk vinterpels lenger. Jeg har sett litt på barbermaskiner til hunder, og de er jo helt vanvittig dyre?!?!? Med han her er det snakk om å frisere pelsen maks to ganger i året(høst og vår), så jeg vet ikke om en skjeggtrimmer med avtagbar kam for mennesker kan være like greit? Hva tenker dere? Takk på forhånd :D
Leo Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Jeg håper dette er en spøk!? Du må jo ikke finne på å klippe en strihår! Da ødelegger du pelsen totalt! Strihår skal nappes. http://www.jaegermeister.no/Trimming-og-pelsstell.html 1
frøk1 Skrevet 22. mars 2016 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2016 Hei du, Nei, det er ikke en spøk, og jeg bare spør Jeg har en stålkam jeg har brukt mest, og stusset og trimmet litt når det har blitt veldig langt, men ellers har pelsen hans vært helt vanlig. Hvis du ikke har noe mer å si, så er det greit.
Leo Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 Jeg synes bare det er litt trist når folk ikke gidder å sette seg inn i de mest grunnleggende tingene som gjelder den hunderasen de har. Du har jo også fått svar som viser hvordan du skal gjøre dette riktig. Når pelsen er moden for napping er det faktisk veldig lett. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 5 minutter siden, frøk1 skrev: Hei du, Nei, det er ikke en spøk, og jeg bare spør Jeg har en stålkam jeg har brukt mest, og stusset og trimmet litt når det har blitt veldig langt, men ellers har pelsen hans vært helt vanlig. Hvis du ikke har noe mer å si, så er det greit. Du skal aldri stusse og trimme pelsen på en strihåret dachs! Den skal nappes! Anonymkode: 5d288...c65 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå