honnning Skrevet 22. mars 2016 #1 Skrevet 22. mars 2016 (endret) Jeg blir gal hvis jeg ikke reiser snart. Men ingen av vennene mine har tid eller penger i ferien, så da blir jeg vel nødt til å reise alene. Er det noen som har erfaring med dette, og tips å dele? Jeg er ikke interessert i å reise for å "være alene med tankene mine" men mest for å møte nye folk, få nye venner, og selvfølgelig oppleve nye ting. Glad i å gå turer osv. feks, det er ikke å ligge på stranden som er hovedønsket:) Det finnes jo ulike gruppereiser man kan melde seg på, men hva er bra? Hvor er det bra å dra alene? Tips til reiseruter? Jeg har dessverre ikke lappen (høhø treig der as) så jeg er jo avhengig av steder med buss, tog osv for å komme seg rundt Jeg er 25 år forresten. Budsjett er litt så som så. Vil jo reise billigst mulig, men det er ikke et must. Endret 22. mars 2016 av honnning
Gjest Vinblomst Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Ville sjekket ut DNT for turer i Norge, og Kilroy for turer i utlandet. Har vært på mange organiserte turer med Kilroy , aldri problem å bli kjent med noen
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #3 Skrevet 23. mars 2016 Hvis det skal være billigst som mulig hadde jeg reist til steder med mange bacpackere (columbia australiaf,eks) bodt på hostel (de fleste har eget rom,men seff billigere å bo dorms) osv På hostel møter du mange folk i lik sitausjon som deg selv og de er veldig åpen til å møte mennesker og alle respektere når andre har behov for alene tid. Organiserte turer er dyrt og unødvendig (i mine øyne) når du kan få det såå mye billigere og friheten til å gjøre akkurat hva du selv vil ved å bare dra Anonymkode: 3a504...02a 1
Gjest Linaria Skrevet 24. mars 2016 #4 Skrevet 24. mars 2016 Har selv veldig god erfaring med å reise alene i Irland, og bo på vandrerhjem. Utrolig hyggelige og åpne mennesker, som man lett blir kjent med, og det i tillegg utrolig billig å reise dit. Masse fine vandrerhjem og med BusEireann kan man reise billig rundt i landet. Er selv 24 og reiser alene rundt i Irland ca. hver tredje måned. Var der i januar og skal tilbake om to uker
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2016 #5 Skrevet 27. mars 2016 Det er fantastisk å reise alene. Mitt tips: Reis til en by ved kysten, så du kan både dra på stranda, få god mat og oppleve kultur samtidig. Bo på hostell, da blir du raskt kjent med mange folk. Jeg har reist mye alene de siste årene, og dette er de beste turene jeg har vært på noensinne. Har opplevd masse, og blitt kjent med mye flotte mennesker! Anonymkode: d837e...bd6
RC Skrevet 6. april 2016 #7 Skrevet 6. april 2016 Reis til Sørøst-Asia (Thailand, Kambodsja, Vietnam, Indonesia), der vil du finne maaaange likesinnede. Bo på vandrerhjem og vær med på dagsutflukter for grupper (sightseeing, fjellturer, kokkekurs osv). Du vil garantert bli kjent med maaaange andre in no time. Det er alltid lettere å bli kjent med andre hvis man drar utenom storbyene, der synes jeg det virker som de fleste holder seg til seg selv (hvis man ikke drar ut på barer for å treffe andre da). Dra til kysten eller et naturområde hvor det er mye spennende å finne på, og meld deg på aktiviteter. Når det gjelder gruppereiser så kan du sjekke hos G Adventure og Intrepid for eksempel (kan bookes gjennom kilroy.no), de har gruppereiser til folk i din aldersgruppe nærmest rundt hele verden. Det vil derimot bli en god del dyrere enn å arrangere reisen selv. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå