Gå til innhold

Velge å være alene

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Om jeg er betatt av en kvinne eller forelsket så ignorerer jeg de følelsene. Siden jeg vil heller leve livet alene. 

Videoannonse
Annonse
Gjest cheshirecat
Skrevet
1 minutt siden, Balian de Ibelin skrev:

Om jeg er betatt av en kvinne eller forelsket så ignorerer jeg de følelsene. Siden jeg vil heller leve livet alene. 

Dette er noe av det mest deprimerende jeg har lest her inne noensinne. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, cheshirecat skrev:

Dette er noe av det mest deprimerende jeg har lest her inne noensinne. 

Hvorfor det ?

Er det galt å ville leve alene når dette er noe man ønsker ?

Husk alle er ikke like og det er ikke alle som vil leve i forhold og få barn og alt dette her. 

Anonymkode: 3fe29...1ab

• Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det ?

Er det galt å ville leve alene når dette er noe man ønsker ?

Husk alle er ikke like og det er ikke alle som vil leve i forhold og få barn og alt dette her. 

Anonymkode: 3fe29...1ab

det var meg kom borti anonymknapen

Skrevet
3 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Hva er grunnen til det, egentlig? Ikke for å virke dømmende eller noe altså. Bare lurer. Også lurer jeg på hvordan du klarer å ignorere følelser for folk? Når jeg blir forelsket blir det så altoppslukende. Det skjer heldigvis ikke så ofte da. 

Gjest cheshirecat
Skrevet
Et øyeblikk siden, Balian de Ibelin skrev:

det var meg kom borti anonymknapen

Det er selvfølgelig ikke noe galt med å ville leve alene eller aldri få barn, men det er jo fullt mulig å kombinere en selvstendig og barnløs livsstil med det å tillate seg å elske og bli elsket av noen.. 

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, urenluren skrev:

Hva er grunnen til det, egentlig? Ikke for å virke dømmende eller noe altså. Bare lurer. Også lurer jeg på hvordan du klarer å ignorere følelser for folk? Når jeg blir forelsket blir det så altoppslukende. Det skjer heldigvis ikke så ofte da. 

Grunnen er at jeg rett og slett foretrekker å være alene.  Jeg tenker slik bare fordi man er betatt av noen så betyr ikke det at man må gjøre noe med det. 

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, cheshirecat skrev:

Det er selvfølgelig ikke noe galt med å ville leve alene eller aldri få barn, men det er jo fullt mulig å kombinere en selvstendig og barnløs livsstil med det å tillate seg å elske og bli elsket av noen.. 

Klart det er mulig men da må man ønske å leve sammen med noen. Det gjør ikke jeg 

Gjest cheshirecat
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Balian de Ibelin skrev:

Klart det er mulig men da må man ønske å leve sammen med noen. Det gjør ikke jeg 

Hva legger du i "å leve sammen med noen"? Altså å bo med dem i et tradisjonelt parforhold ? Det er jo uansett ditt valg, men å undertrykke sterke følelser gjennom hele livet høres liksom ikke ut som en god plan i mine ører.. Men hey; Whatever floats your boat.. 

Endret av cheshirecat
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
2 minutter siden, cheshirecat skrev:

Hva legger du i "å leve sammen med noen"? Altså å bo med dem i et tradisjonelt parforhold ? Det er jo uansett ditt valg, men å undertrykke sterke følelser gjennom hele livet høres liksom ikke ut som en god plan i mine ører.. Men hey; Whatever floats your boat.. 

Jeg ignorerer ikke følelser jeg gjør bare ikke noe med det.

dette er det sist jeg sier om denne saken.

Gjest cheshirecat
Skrevet
Et øyeblikk siden, Balian de Ibelin skrev:

Jeg ignorerer ikke følelser jeg gjør bare ikke noe med det.

dette er det sist jeg sier om denne saken.

Å være passiv er også et aktivt valg. Forrelskelse er (vitenskapelig dokumentert) en av de sterkeste følelsene man kan oppleve. Møter du noen som gjengjelder dette men velger å "ikke gjøre noe med det" vil jeg absolutt våge meg til å påstå at det er å undertrykke følelser.  Personlig ville livet vært meningsløst uten kjærlighet (forrelskelse)  og alt som hører med.. Det er som å ha muligheten til å se, men velge å leve med øynene lukket for å forbli blind.. 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, cheshirecat skrev:

Å være passiv er også et aktivt valg. Forrelskelse er (vitenskapelig dokumentert) en av de sterkeste følelsene man kan oppleve. Møter du noen som gjengjelder dette men velger å "ikke gjøre noe med det" vil jeg absolutt våge meg til å påstå at det er å undertrykke følelser.  Personlig ville livet vært meningsløst uten kjærlighet (forrelskelse)  og alt som hører med.. Det er som å ha muligheten til å se, men velge å leve med øynene lukket for å forbli blind.. 

Det er en stadig større andel mennesker som ikke opplever dette (kjæreste/partner og/eller barn) i samfunnet, spesielt menn. Men at livene deres er meningsløse er jeg ikke helt med på. Det er ikke alle som får valgmulighetene en gang, men de bruker da ofte tiden på noe annet i stedet, som jobb, en tidkrevende hobby etc.

Det dere tar for gitt er det altså overraskende mange som aldri kommer til å oppleve, selv om en del av dem har aldri så lyst. Kravene til partner øker hele tiden, og spesielt menn må være top notch på alle arenaer i livet for i det hele tatt å komme i betraktning som partner. 

Anonymkode: 83367...e3c

Gjest cheshirecat
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en stadig større andel mennesker som ikke opplever dette (kjæreste/partner og/eller barn) i samfunnet, spesielt menn. Men at livene deres er meningsløse er jeg ikke helt med på. Det er ikke alle som får valgmulighetene en gang, men de bruker da ofte tiden på noe annet i stedet, som jobb, en tidkrevende hobby etc.

Det dere tar for gitt er det altså overraskende mange som aldri kommer til å oppleve, selv om en del av dem har aldri så lyst. Kravene til partner øker hele tiden, og spesielt menn må være top notch på alle arenaer i livet for i det hele tatt å komme i betraktning som partner. 

Anonymkode: 83367...e3c

Jeg sa aldri at livet uten en partner er meningsløst, men å ignorere/undertrykke (være passiv) - ovenfor å utrykke egne følelser, vil være det. Vil man ikke utrykke hva man føler vet man heller aldri egentlig hva utfallet kunne vært, så å dra inn det å aldri få oppleve kjærlighet når man har lyst, blir jo en helt annen sak, enn å velge det aktivt bort selv. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Grunnen er at jeg rett og slett foretrekker å være alene.  Jeg tenker slik bare fordi man er betatt av noen så betyr ikke det at man må gjøre noe med det. 

Tror du er redd for følelsene dine 

Anonymkode: 7b177...527

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tror du er redd for følelsene dine 

Anonymkode: 7b177...527

Nei jeg har ingen frykt for følelsene mine. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...