AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Jeg er 190 høy og veier mellom 73 og 76 kg. Jeg går veldig fort ned, men bruker måneder på å gå opp igjen. Jeg trener en del styrke og bruker like tunge vekter som de andre på treningsstudioet. Jeg ble en gang spurt av en av de ansatte om jeg hadde anoreksi. Det er bra at de spør om sånt, men jeg prøver virkelig å bli mer muskuløs. Jeg får også i meg veldig mye kalorier og sunn mat. Når jeg først legger på meg noen få kilo så er det i hovedsak som magefett. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: b0cd6...38f
Deterjomegdet Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 (endret) Ete meir, trene meir. Bytt ut vann med melk. På en "bulk" får man dessverre også litt fett på kroppen. Den kan man senere få vekk når du har blitt fornøgd med muskler og vekt. Eg er noen centimeter høgere enn deg og går raskt ned til 80kg viss eg ikkje får trent eller spist rikelig. For meg kan det fort ta 6måneder å gå opp 15kg. Treng mye selvdisiplin for en slik hobby, og mye penger for hauger med mat. Bare kjøpe bøttevis med first price kyllingfilet og egg. Går fort en kilo med torsk eller kyllingfilet, samt 12egg per dag. Melk er meget fint for å få ekstra kalorier i kostholdet, men innholder også mye fett. Protein kan også anbefales. Endret 22. mars 2016 av Deterjomegdet 1
Gjest Runforit Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 Mat! Musklene må ha mat for å bygge seg opp. Trener du uten at de får nok næring så bryter du dem ned fremfor å bygge dem opp, så kalorier er tingen her. Sliter du med appetitten? Vet du hvor mange kalorier du inntar?
Gjest Spiderman Skrevet 22. mars 2016 #4 Skrevet 22. mars 2016 (endret) Så hvordan trener du styrke da? Antall kg på stanga trenger ikke å ha spesielt mye å si her. Endret 22. mars 2016 av Plaskebrus
Charmander Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 190 høy og veier mellom 73 og 76 kg. Jeg går veldig fort ned, men bruker måneder på å gå opp igjen. Jeg trener en del styrke og bruker like tunge vekter som de andre på treningsstudioet. Jeg ble en gang spurt av en av de ansatte om jeg hadde anoreksi. Det er bra at de spør om sånt, men jeg prøver virkelig å bli mer muskuløs. Jeg får også i meg veldig mye kalorier og sunn mat. Når jeg først legger på meg noen få kilo så er det i hovedsak som magefett. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: b0cd6...38f Spise mye, trene hardt, og sove mer. Ville lagt meg på ca 3200 kcal per dag, og justert dette etterhvert. Spis mer proteinrik mat, men ikke glem at kroppen trenger karbohyderater også! Om du ikke går opp i vekt så spiser du ikke NOK, dette er egentlig bare veldig enkelt. Har hørt av mange at de ikke klarer å gå opp i vekt, og ser enkelte på gymmet jeg snakker med som er helt "stuck" og ikke klarer å øke vekten. Man må spise MER. Alle som er tynne som sier de spiser mye spiser ikke mye. Sorry. Dette er enkelt. Jeg kjøper heller ikke dette med høy forbrenning selv om det sikkert er noen som har det, inkludert meg selv. Men jeg spiser MYE. Frokost kan du f. eks spise 80-100g havregryn /m melk, 1-2 bananer, 2 egg, en neve med blåbær og litt kanel, og om du er hardcore så putter du en scoop proteinpulver på toppen av det hele, og en skje med kokosnøtt olje så er du omtrent oppe i 1000 kcal bare i frokosten. Du burde også ikke sammenlikne deg selv med de andre på gymmet. For å bygge muskler så trenger du ikke løfte tungt, det er mye bedre å løfte riktig, ekstremt kontrollert og fokus og tanke på muskelgruppen du trener. Det er altfor mange som løfter f. eks altfor mye i biceps curls hvor de heller aktiverer rygg og skuldre og ikke biceps. Jeg har fått enkelte som har spurt: "Hvordan i alle dager får du sånne armer". Vel, jeg curler mindre enn alle, men jeg curler ekstremt kontrollert, full range of motion, ingen egoløfting. Jeg jusker på de siste repsene om jeg er sliten, og kjører også fokus på negative reps, det er ekstremt undervurdert. Jeg er 170 og veier 73-74 KG, så du er jo veldig tynn. Jeg føler selv jeg kunne hatt behov for mer kjøtt på kroppen.. En brystøkt så er dette et eksempel på øvelser set og reps for hypertrofi (muskelvekst) Benkpress: 5 set 10 reps Skråbenk med hantler: 5 set 10 reps Flies og Pushups i superset: 3 set 10-12 reps Dips: 3-4 set, til failure. Endret 22. mars 2016 av Charmander 1
rh1 Skrevet 22. mars 2016 #6 Skrevet 22. mars 2016 ville anbefalt å holde deg mellom 6-8 (MAKS 8) reps på de øvelsene som ikke er isolasjoner og MAKS 12 på de som er isolasjonsøvelser. Kan godt veksle mellom 5x5 en uke, og 3x8 en uke, for å både bli sterkere og å bygge større muskler. Men husk- det tar tid, ikke vær utålmodig:) selv om jeg kan forstå frustrasjonen din!
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #7 Skrevet 22. mars 2016 Jeg er tidligere utgoldenhetsutøver så det kan være derfor jeg har en forbrenning dra en annen verden. Ligger på 3800+ kcal om dagen. Jeg blir helt utmattet av det. Anonymkode: b0cd6...38f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #8 Skrevet 22. mars 2016 Den 21.3.2016 at 23.33, AnonymBruker skrev: Jeg er 190 høy og veier mellom 73 og 76 kg. Jeg går veldig fort ned, men bruker måneder på å gå opp igjen. Jeg trener en del styrke og bruker like tunge vekter som de andre på treningsstudioet. Jeg ble en gang spurt av en av de ansatte om jeg hadde anoreksi. Det er bra at de spør om sånt, men jeg prøver virkelig å bli mer muskuløs. Jeg får også i meg veldig mye kalorier og sunn mat. Når jeg først legger på meg noen få kilo så er det i hovedsak som magefett. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: b0cd6...38f Veldig viktig at du går og tar noen blodprøver og sjekker at verdiene er som de skal - da tenker jeg på testosteron b.la. Uten riktige mengder av det så blir du blaut og får ikke bygget noe i det hele tatt. Anonymkode: 76afa...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå