Gå til innhold

Lenge til jeg handler på Elkjøp igjen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjøpte spiller i januar over nett. Ett mye om og men, der de ikke har hatt den inne og vi fikk en annen til samme pris og venting, så skulle vi idag endelig få den. Men neida, da har de sendt feil spiller da! Makan! Jeg er så sint! Tre måneder siden vi bestilte den og enda ikke kommet...

Endret av Cambria
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Elkjōp svimdler kundene sine, og har elendig kundeservice.

For ti år siden ble jeg solgt to produkter som var annonsert som nye, og som viste seg å være produkter som var tidligere solgt og byttet inn på grunn av feil. De ble pakket pent, og solgt som nye. Dette ble innrømmet av en av de ansatte.

Jeg fikk knapt en beklagelse. Siden har ikke elkjøp fått en krone av meg.

Anonymkode: e548f...aac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å kjøpe hos Elkjøp / expert for mange år siden.  :angry:

Elendig service, og faktisk enda dårligere produkter også.

Anonymkode: d83df...ab4

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elkjōp svimdler kundene sine, og har elendig kundeservice.

For ti år siden ble jeg solgt to produkter som var annonsert som nye, og som viste seg å være produkter som var tidligere solgt og byttet inn på grunn av feil. De ble pakket pent, og solgt som nye. Dette ble innrømmet av en av de ansatte.

Jeg fikk knapt en beklagelse. Siden har ikke elkjøp fått en krone av meg.

Du burde krevd å få en god rabatt eller å fått hevet kjøpet

Anonymkode: 61f45...b51

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde krevd å få en god rabatt eller å fått hevet kjøpet

Jeg fikk igjen pengene, og de sa at de skulle rydde opp. Jeg fikk en halvhjertet epost av en sløv butikksjef litt senere, og da skjønte jeg at det ikke var noen endringsvilje. Det virket ikke som om de tok dette alvorlig hverken sentralt eller lokalt.

• Liker 1
Skrevet

Kaster meg på denne. Jeg kjøpte PC, forsikret meg om spesifikasjoner og endte likevel med et feilkjøp. Siden det var en stund frem til den skulle brukes til det spesifikke formålet, ble det ikke oppdaget før det hadde gått en tid. Reklamerte, og ble avvist. Eposter frem og tilbake, samt personlig oppmøte hos butikken hjalp ikke.

Elkjøp får ikke flere kroner av meg.

En venninde av meg har helt motsatt erfaring. Hun klagde på et produkt (brødrister?), og fikk super service, og en mye bedre vare enn hun hadde kjøpt i utgangspunktet.

Jeg tror ikke det er bare Elkjøp som er fæle. Det handler om hvem man blir ekspedert av også. Noen personer bare ELSKER makten de får.  Andre prøver å gjøre en respektabel jobb.

Uansett, jeg setter ikke mine lekre ben der!

• Liker 2
Skrevet

Jeg har slutta å kjøpe noe hos Elkjøp for noen år siden. Du vet den reklama med han svensken som skal selge varer til nesten hundre tusen, så kunden bare går? (du skal inte ha en billigvara!) Sånn opplevelse hadde vi. De var ikke interesserte i å høre på hva vi ville ha, eller at vi hadde et begrenset budsjett. Begynte med en gang å fortelle om en av de dyreste varene de hadde. Vi slapp ikke inn i mellom for å si noenting. Jeg snudde ryggen til og gikk.

En stund etterpå ble vaskemaskinen som samboer hadde fra før, ødelagt. Vi var uten vaskemaskin i 1,5 mnd, fordi de mente vi måtte ordne service selv, og mye styr. Enda til slutt med at vi skrev på Facebook, offentlig, og da ble det jammen fart i sakene. Fikk en ny vaskemaskin som var litt bedre enn den vi hadde. Siden har jeg ikke satt min fot der.

• Liker 3
Skrevet

De fleste er nok fornøyd med Elkjøp, inkludert meg.  Det finnes alltid sutrete kunder som aldri blir fornøyd (og det gjelder på de fleste andre områdene i livet også).

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, FurteKurt skrev:

De fleste er nok fornøyd med Elkjøp, inkludert meg.  Det finnes alltid sutrete kunder som aldri blir fornøyd (og det gjelder på de fleste andre områdene i livet også).

Er det hos kundene problemet ligger, når de som jobber i butikken selger brukte varer som nye, leverer feil varer, er vanskelige osv?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, FurteKurt skrev:

Det er vel heller slik at det allltid finnes kunder som ikke vet hvilke rettigheter de har, og som ikke orker å ta opp kampen med et stort konsern.

Jeg har klaget på mange varer med feil og mangler opp gjennom årene, og har alltid fått gjennomslag for mine krav når jeg har henvist til lovverket. Men elkjøp begynner UTEN UNNTAK med feilaktige påstander som er i konflikt med forbrukerkjøpsloven. De gor seg når de skjønner at jeg vet hva jeg snakker om. Og all skriftlig kommunikasjon går i kopi til forbrukerombudet.

Elkjøp har en drittkultur både når det gjelder kundeservice og redelighet ved mangel på vare eller tjeneste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kommer an på hvilken butikk du handler på.

Her er Elkjøp den foretrukne butikken for de aller fleste på grunn av kundeservice.
De er kunnskapsrike, lytter til hva kunden vil ha, det er ingen problemer å benytte seg av 100 dagers åpent kjøp.
Det har hendt at vi ikke har fått leveranser til avtalt tid, men da har vi alltid fått god informasjon underveis.

Expertbutikken her er derimot slik du beskriver.
De skal selge det dyreste selv om det ikke passer kundens behov, har elendig service, de annonserer varer som de ikke har, leverer ikke til avtalt tid, og gir heller ikke informasjon om forsinkelser eller problemer.

Anonymkode: dd149...80d

• Liker 3
Skrevet

Har ikke hatt noen dårlig opplevelse selv. Men jeg overhørte en kundebehandler og en kunde, når jeg sto å tittet på fotoutstyr for moroskyld. Kunde skulle kjøpe gave til sin nevø, han fant et kurrant speilreflekskamera og tittet på objektiver, for så å si til kundebehandler: "Jeg trenger vel et sånt også (Objektiv)", Kundebehandler sier da at det er ett fett med objektiv det er jo kameraet som lager bilde. Da gikk jeg vekk for å flire.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det kommer an på hvilken butikk du handler på.

Her er Elkjøp den foretrukne butikken for de aller fleste på grunn av kundeservice.
De er kunnskapsrike, lytter til hva kunden vil ha, det er ingen problemer å benytte seg av 100 dagers åpent kjøp.
Det har hendt at vi ikke har fått leveranser til avtalt tid, men da har vi alltid fått god informasjon underveis.

Expertbutikken her er derimot slik du beskriver.
De skal selge det dyreste selv om det ikke passer kundens behov, har elendig service, de annonserer varer som de ikke har, leverer ikke til avtalt tid, og gir heller ikke informasjon om forsinkelser eller problemer.

Anonymkode: dd149...80d

Jeg har de siste årene vært fornøyd med butikken her jeg bor. Etter de fikk sånn maskin så kundene kunne trykke på smilefjes ut fra hvor fornøyde kundene var ble de som jobbet der mye mer serviceinnstilte og hyggelige. Men når vi etter tre måneder endelig får en vare til butikken som kan hentes, og det er feil produkt så de må sende ny. Ja da holder det for meg. Vi har vært samarbeidsvillige hele tiden, selv om det er vi som har måtte mast og etterspurt produktet hele tiden (tilogmed da de ikke hadde det inne fikk vi først beskjed etter flere purringer). Jeg har fått nok. Her er det en stor svikt høyere i systemet enn hos min lokale butikk ihvertfall, men det går desverre også ut over min lokale også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde både gode og dårlige erfaringer med den lokale Elkjøp-butikken. Etter hvert fant jeg ut at det gjaldt å handle midt i uka, ikke på lørdag når ekstrahjelpene jobbet, så var det både service og kunnskap å finne. 

Men jeg opplevde også å få brukt vare solgt som ny. Kjøpte ny laptop, og fikk beskjed om at esken var åpnet fordi de hadde sjekket at alle kabler o.l. var med. Jadda. Når jeg kom hjem og pakket den opp fant jeg matrester på skjermen, og mousepad'en var blankslitt. :sprettoy: Jeg love dere de la seg langflate når jeg kom tilbake ... :fnise: 

Anonymkode: de6b7...3d3

Gjest Elnah
Skrevet

Jeg er stort sett fornøyd med Elkjøp, men absolutt ikke med min lokale butikk. 

Jeg skulle kjøpe en iPad så gikk innom og hørte om de hadde på lager, samtalen var omtrent; 

M; Den iPad'en her, har dere den inne nå? 

E; Hvor mye kan du tenke deg å betale for den?

M; Nei altså, jeg betaler det den koster, har dere den inne? 

E; Hvis du sier hvilken pris du er villig til å betale, så kan jeg leite den opp på Internett for deg så kan du bestille den selv. 

M; Ellers takk. 

AnonymBruker
Skrevet

Gud for noen paranoide skapninger dere er :ler: Elkjøp er et velkjent selskap, det lurer ingen. Folk asså...

Anonymkode: 51e2e...daf

Skrevet
Den 21.3.2016 at 21.54, Zenobia skrev:

Kaster meg på denne. Jeg kjøpte PC, forsikret meg om spesifikasjoner og endte likevel med et feilkjøp. Siden det var en stund frem til den skulle brukes til det spesifikke formålet, ble det ikke oppdaget før det hadde gått en tid. Reklamerte, og ble avvist. Eposter frem og tilbake, samt personlig oppmøte hos butikken hjalp ikke.

Elkjøp får ikke flere kroner av meg.

En venninde av meg har helt motsatt erfaring. Hun klagde på et produkt (brødrister?), og fikk super service, og en mye bedre vare enn hun hadde kjøpt i utgangspunktet.

Jeg tror ikke det er bare Elkjøp som er fæle. Det handler om hvem man blir ekspedert av også. Noen personer bare ELSKER makten de får.  Andre prøver å gjøre en respektabel jobb.

Uansett, jeg setter ikke mine lekre ben der!

+ for lekre ben og super attitude ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud for noen paranoide skapninger dere er :ler: Elkjøp er et velkjent selskap, det lurer ingen. Folk asså...

Så du mener at elkjøp løy da de innrømmet å ha solgt meg innleverte feilvarer som nye produkter, ga meg pengene tilbake og ba om unnskyldning?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at elkjøp løy da de innrømmet å ha solgt meg innleverte feilvarer som nye produkter, ga meg pengene tilbake og ba om unnskyldning?

Det er forskjell på uhell og svindel. De gjorde tydeligvis en feil, ingen bedrifter er perfekte 

AnonymBruker
Skrevet
Den Monday, March 21, 2016 at 21.44, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet å kjøpe hos Elkjøp / expert for mange år siden.  :angry:

Elendig service, og faktisk enda dårligere produkter også.

Anonymkode: d83df...ab4

Hvilke alternativer har man da? Lefdal er eid av Elkjøp...Elkjøp/Expert/Lefdal er de enste om selger hvitevarer/brunevarer i hele mitt distrikt.

Elkjøp er vanskelige på reklamasjon, ja. 

Anonymkode: 03b90...bfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...