Gå til innhold

Kjøre gjennom Montenegro - må ha "white paper" fra politiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal med en venninne til Cavtat i Kroatia, leie bil og kjøre innom Bosnia-Hercegovina, Albania, Makedonia og Montenegro. Vi har overnatting i Durrës i Albania og i Budva i Montenegro. Leste noe på nett og på Airbnb om at man måtte ha noen dokumenter ved innreise i Montenegro? Eller at man måtte innen 24 timer registrere seg på en politistasjon for å få "White Paper", ellers fikk man problemer ved utreise...
Noen som kan fortelle meg om dette her og er det mye stress?
Vi ankommer liksom Budva sent på kvelden og skal kjøre videre til Mostar i Bosnia-Hercegovina på morgenen dagen etter.

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skal kjøre fra Dubrovnik til Kotor opp til Sarajevo og tilbake til Kroatia. Har lest mye rart i forhold til å ta bil over grensen så jeg sendte en epost med reiserute til biluteleieselskapet (Hertz). De kom tilbake og sa at det er helt i orden å ta med bilen over grensene, men det koster ekstra forsikring og skatt til å dekke det. Tror det er cirka 50 Euro og da får jeg pairene jeg trenger å fremvise ved grenseovergangene. Slik jeg har forstått det er dette alt som trengs! Om du leier bil burde de kunne ordne alt for deg, men jeg vet noen uteleieselskaper lar deg ikke ta bilen til visse land så greit å dobbeltsjekke.

Endret: innså nettopp at dette innlegget er fra 2016 - ikke 2017

Endret av ReinaSiete
Skrevet
På 21.3.2016 den 21.12, SnappleIsland skrev:

Skal med en venninne til Cavtat i Kroatia, leie bil og kjøre innom Bosnia-Hercegovina, Albania, Makedonia og Montenegro. Vi har overnatting i Durrës i Albania og i Budva i Montenegro. Leste noe på nett og på Airbnb om at man måtte ha noen dokumenter ved innreise i Montenegro? Eller at man måtte innen 24 timer registrere seg på en politistasjon for å få "White Paper", ellers fikk man problemer ved utreise...
Noen som kan fortelle meg om dette her og er det mye stress?
Vi ankommer liksom Budva sent på kvelden og skal kjøre videre til Mostar i Bosnia-Hercegovina på morgenen dagen etter.

Mener å ha lest et sted at alle som besøker Montenegro og skal være mer enn 24 timer i landet. Må innom en politistasjon og få ordnet noen papirer. Mulig det er dette du her snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...