Gå til innhold

Hva gjør du med melken som er igjen i skålen etter at du har spist frokostblanding?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg takler ikke folk som drikker opp melken fra skålen etter å ha spist frokostblanding.

For en GRUSOM slurpelyd. Hva er poenget uansett? Hvis du absolutt skal ha melk så hell resten over i et glass eller bruk en skje. Ikke drikk direkte fra skålen... Hadde du gjort noe sånt på besøk?

Jeg bryr meg ikke hva du sier, du er ikke SÅÅÅ fattig at du på liv og død MÅ få i deg resten av melken etter frokostblandingen. Jeg pleier å helle resten ut i vasken. Hva gjør du?

Anonymkode: e8fee...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser den med skje, naturligvis. Men jeg fordeler den mens jeg spiser så det blir ikke bare melk igjen til slutt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vender skålen sidelengs, tar det som går på skjeen. Eventuelle rester går i vasken. Drikker altså ikke fra skålen. Men kan ikke si jeg pleier å ha noe særlig i bunnen etterpå... Hva slags frokostblanding er det du spiser? Mine suger til seg væske, så innen jeg når bunnen, er det knapt væske igjen.

Anonymkode: eed49...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller alltid ut resten av melken etter at frokostblandingen er spist opp, men det er mest fordi jeg ikke er særlig glad i melk uten noe annet ved siden av. Dersom jeg likevel skulle drukket opp resten av melken, så ville jeg aldri drukket den rett fra skålen. Jeg er jo ikke et barn, og har da vel mer bordskikk enn som så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig å kaste mat. Det handler ikke om man er fattig eller ei, men om å ikke sløse.

Jeg drikker opp resten av melka med skje hvis det er lite melk igjen, og heller den i meg (uten å slurpe!!) hvis det er mye igjen.

Anonymkode: 5efc3...406

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heller det ut i vasken. Det dreier seg nok mye om at jeg ikke liker melk alene slik noen andre også nevner. Dette synes jeg ikke er sløsing av mat. Dette er noen knippe cm melkerester i en bolle. Det blir det samme som å mene at folk som ikke ribber vekk alt av kjøttet på kyllingklubber eller spareribs sløser med mat. 

Anonymkode: 7a1ae...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egiett

Er det virkelig folk som drikker fra skålen med andre til stede? Jeg prøver å ikke helle på mer melk enn at jeg kan spise den sammen med frokostblandingen, men er det noe igjen spiser jeg det med skje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker det av skåla :tongue: Dog noe jeg bare gjør alene:P Men åssen klarer man å lage slurpe-lyder av å drikke av en skål? :klo:

Anonymkode: 794cf...5ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid passe mengde med melk, også fordeler jeg det med frokostblandingen sånn at det er lite melk igjen til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21.3.2016 at 20.52, AnonymBruker skrev:

Jeg takler ikke folk som drikker opp melken fra skålen etter å ha spist frokostblanding.

For en GRUSOM slurpelyd. Hva er poenget uansett? Hvis du absolutt skal ha melk så hell resten over i et glass eller bruk en skje. Ikke drikk direkte fra skålen... Hadde du gjort noe sånt på besøk?

Jeg bryr meg ikke hva du sier, du er ikke SÅÅÅ fattig at du på liv og død MÅ få i deg resten av melken etter frokostblandingen. Jeg pleier å helle resten ut i vasken. Hva gjør du?

Anonymkode: e8fee...3e7

Er du veldig plaget av dette? Dette er forøvrig første gang jeg leser at noen spiser frokostblanding av en skål. For meg er en skål underlaget til en kopp. Jeg spiser frokostblanding og lignende av en dyp tallerken, eventuelt i en passe liten bolle. Jeg bruker skjeen til å få i meg resten av melken. Hvis det bare er en liten skvett igjen, skyller jeg av tallerkenen under springen. 

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Monday, March 21, 2016 at 20.52, AnonymBruker skrev:

Jeg takler ikke folk som drikker opp melken fra skålen etter å ha spist frokostblanding.

For en GRUSOM slurpelyd. Hva er poenget uansett? Hvis du absolutt skal ha melk så hell resten over i et glass eller bruk en skje. Ikke drikk direkte fra skålen... Hadde du gjort noe sånt på besøk?

Jeg bryr meg ikke hva du sier, du er ikke SÅÅÅ fattig at du på liv og død MÅ få i deg resten av melken etter frokostblandingen. Jeg pleier å helle resten ut i vasken. Hva gjør du?

Anonymkode: e8fee...3e7

Koker havregrøt på den. Resten fyller jeg på kronen igjen. Grøten spiser jeg neste morgen uten slurpelyd

Anonymkode: 2a2b5...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Arabella skrev:

Er du veldig plaget av dette? Dette er forøvrig første gang jeg leser at noen spiser frokostblanding av en skål. For meg er en skål underlaget til en kopp. Jeg spiser frokostblanding og lignende av en dyp tallerken, eventuelt i en passe liten bolle. Jeg bruker skjeen til å få i meg resten av melken. Hvis det bare er en liten skvett igjen, skyller jeg av tallerkenen under springen. 

Jeg forstår. Vi er også mange som er vant med  dessertskål og andre skåler med slik form:

ikea-skal-hvit__0328914_PE520140_S4.JPG

 

https://www.google.no/search?q=sk%C3%A5l&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjvlOTmitjLAhWF_XIKHVV-AdcQ_AUIBygB&biw=1350&bih=629#imgrc=cmN_TGyIqC3IiM%3A

 

Anonymkode: 37567...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår. Vi er også mange som er vant med  dessertskål og andre skåler med slik form:

ikea-skal-hvit__0328914_PE520140_S4.JPG

 

https://www.google.no/search?q=sk%C3%A5l&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjvlOTmitjLAhWF_XIKHVV-AdcQ_AUIBygB&biw=1350&bih=629#imgrc=cmN_TGyIqC3IiM%3A

 

Anonymkode: 37567...6c5

Ps

Jeg spiser opp resten av melken som er igjen i skålen, med en skje

Og en sjelden gang (og kun når jeg er alene) drikker jeg opp melken fra skålen. Jeg slurper ikke :

 

 

Anonymkode: 37567...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et bra eksempel på hva jeg kaller en bolle, som jeg som sagt også bruker. Kjært barn har mange navn, som det sies :).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...