AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Hei, tar denne som anonym for å beskytte min datter. Hun er 17 år og går første året på videregående. I dag fortalte hun meg om en lærer i midten av 30-årene som oppfører seg ekkelt overfor enkelte av elevene. Han er uke klntsktlær, men har enkelte fag. Han blir venn med jentene på Facebook. Han har skrevet et ark der han rater jentene med poeng for pupper, hår utseende osv. Dette fikk jeg se bilde av, men jeg vet komiske om det faktisk er han som har skrevet det. Han gjør ikke dette mor min datter, men mot noen av hennes venninner. Han kjører de og rundt i helger osv.. Jeg vet uke helt hvor jeg vil med dette innlegget for jeg har vel egentlig bestemt meg for å varsle rektor. Men er det jeg som overreagerer? Han misbruker jo sin stilling som lærer. Anonymkode: bdc11...984
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Beklager masse skrivefeil, skriver fra mobilen og har ikke mulighet å rette opp når jeg har skrevet som anonym. TS Anonymkode: bdc11...984
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Varsle rektor, ja. Anonymkode: 3349a...b06 18
Femme79 Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Nei, selvsagt skal rektor få vite om sånt. Du gjør det eneste fornuftige i å varsle han, så ikke tenk på at det skulle være en overreaksjon fra din side. 4
Testosteron Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Nei. Du overreagerer ikke. Tvert imot. Du gjør helt rett i å varsle rektor. Denne fyren går langt over streken. Han har ingenting som lærer å gjøre 12
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 TS her. Takk! Jeg har skrevet ferdig brevet til rektor, men ville bare ha en bekreftelse på at jeg ikke har blitt ei steingammal mor som ikke forstår noen ting. Jentene er jo tross alt over 16, men det er misbruker av stillingen jeg reagerer på. Anonymkode: bdc11...984 9
Gjest C'est la vie:) Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 Jeg hadde ikke nølt med å sende brev til rektor om dette! Dette er ikke akseptabelt av en lærer, og du gjør absolutt det riktige.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #8 Skrevet 21. mars 2016 Takk! Men er dere enige om at jeg sender et anonymt gammeldags brev i posten. Jeg har jo lovet min datter å ikke si noe, så om jeg sender en Mail, så er jeg redd at hun kan bli innblandet. Anonymkode: bdc11...984 1
Alan Smithee Skrevet 21. mars 2016 #9 Skrevet 21. mars 2016 Om du vil være sikker på at dette bli tatt seriøst, så sender du det ikke anonymt. Da er det mindre sjanse for at rektor og lærer kan avfeie det som noe som misfornøyde elever har funnet på, og du vil ha mulighet til å følge opp senere. 16
Gjest Blomsterert Skrevet 21. mars 2016 #10 Skrevet 21. mars 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, tar denne som anonym for å beskytte min datter. Hun er 17 år og går første året på videregående. I dag fortalte hun meg om en lærer i midten av 30-årene som oppfører seg ekkelt overfor enkelte av elevene. Han er uke klntsktlær, men har enkelte fag. Han blir venn med jentene på Facebook. Han har skrevet et ark der han rater jentene med poeng for pupper, hår utseende osv. Dette fikk jeg se bilde av, men jeg vet komiske om det faktisk er han som har skrevet det. Han gjør ikke dette mor min datter, men mot noen av hennes venninner. Han kjører de og rundt i helger osv.. Jeg vet uke helt hvor jeg vil med dette innlegget for jeg har vel egentlig bestemt meg for å varsle rektor. Men er det jeg som overreagerer? Han misbruker jo sin stilling som lærer. Anonymkode: bdc11...984 Du overreagerer ikke! Han har ingenting som lærer å gjøre.
Ms.Sommerfugl Skrevet 21. mars 2016 #11 Skrevet 21. mars 2016 Jeg anbefaler deg at du tar en telefon til foreldrene til jentene det gjelder, og legger fram saken for dem (om de ikke allerede vet om dette). En 16-åring tenker nok konsekvenser, og at det vil stille læreren i et dårlig lys, men for å virkelig finne ut om dette er sant eller kun noe de finner opp, så syns jeg du bør gå videre med saken. Du, og eventuelt de andre foreldrene, kan ha et felles møte med rektor om påstandene, og dermed vil nok rektor utforske saken nærmere.
Cambria Skrevet 21. mars 2016 #12 Skrevet 21. mars 2016 Dette er ikke greit på noen måte! Han går faktisk for langt i å være venner med egne elever på facebook. Ta kontakt med rektor du. Rektor får bare holde deg anonym ovenfor denne læreren og sørge for at du holdes anonym siden din datter er redd for konsekvensene. 4
Sweet77 Skrevet 21. mars 2016 #13 Skrevet 21. mars 2016 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, tar denne som anonym for å beskytte min datter. Hun er 17 år og går første året på videregående. I dag fortalte hun meg om en lærer i midten av 30-årene som oppfører seg ekkelt overfor enkelte av elevene. Han er uke klntsktlær, men har enkelte fag. Han blir venn med jentene på Facebook. Han har skrevet et ark der han rater jentene med poeng for pupper, hår utseende osv. Dette fikk jeg se bilde av, men jeg vet komiske om det faktisk er han som har skrevet det. Han gjør ikke dette mor min datter, men mot noen av hennes venninner. Han kjører de og rundt i helger osv.. Jeg vet uke helt hvor jeg vil med dette innlegget for jeg har vel egentlig bestemt meg for å varsle rektor. Men er det jeg som overreagerer? Han misbruker jo sin stilling som lærer. Anonymkode: bdc11...984 Be datteren din om å sende deg bildet, skriv det ut og send det til rektor, eller be om et møte og vis det fram. Så får rektor ta det med han det gjelder. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #14 Skrevet 21. mars 2016 Rating av elevene etter utseende?!! Helt utrolig. Det er seksuell trakassering og fullstendig uakseptabel atferd av en lærer. Dette MÅ det reageres mot! Anonym eller ikke; legg ved dokumentasjon om du har (skjermdump/klipp) eller i alle fall mest mulig presis beskrivelse. Her må du overstyre din datters anmodning. Du kan også varsle ved navn men be om at ditt navn holdes konfidensielt av hensyn til ditt barn, og minne rektor om viltigheten av konfidensialitet overholdes hvis man vil at folk skal ha tillit og tørre å si fra. Anonymkode: 1d57a...e98 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #15 Skrevet 21. mars 2016 Ja, dette må du ta opp! Men jeg ville ikke sendt et anonymt brev i posten. Send mail, men be om at din datters navn holdes ute av dette, av hensyn til henne.. Legg ved bilde\skjermdumpen. Du kan jo ringe på forhånd og be om at navnet hennes ikke skal komme videre, og forklare kort hva det gjelder, så sende mailen. Anonymkode: 41c6c...1db 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #16 Skrevet 21. mars 2016 Det første du gjør er å forklare din datter hvorfor du må gå videre med dette. Her tråkker læreren langt over streken, og du (som kanskje eneste forelder som vet noe?) er nødt til å gjøre noe før det skjer noe enda verre. Det skjønner datteren din hvis du setter deg ned og snakker ordentlig med henne. Så tar du en telefon til rektor og ber om et møte, bare dere to. Ta med print av det du har av bilder, og legg det frem som en mistanke og noe du ønsker at skolen sjekker ut. Det bør være vanskelig for læreren å dekke over dersom har blir konfrontert med dette og er skyldig. Man kan ikke bare nekte for å ha kjørt jenter hit og dit, folk må jo ha sett dette, det må ha vært kommunisert på mobiler osv. Be om at datterendin holdes utenfor, og at læreren ikke får vite hvem som melder. Det skal rektor holde konfidensielt dersom du ønsker det. Ikke gå bak ryggen til datteren din, men si at "dette skjønner du at jeg ikke kan la være å ta tak i." Du er den voksne her, og disse jentene trenger at du tar ansvar og møter noe som de ønsker å skyve under teppet. Masse lykke til! Håper alt ordner seg til det beste! Hilsen lærer. Anonymkode: 4ff0c...c65 10
Raven Emerald Skrevet 21. mars 2016 #17 Skrevet 21. mars 2016 Ryddet for personangrep, spekulasjoner og avsporinger. Raven Emerald, mod. 1
Honey Dew Skrevet 22. mars 2016 #18 Skrevet 22. mars 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk! Jeg har skrevet ferdig brevet til rektor, men ville bare ha en bekreftelse på at jeg ikke har blitt ei steingammal mor som ikke forstår noen ting. Jentene er jo tross alt over 16, men det er misbruker av stillingen jeg reagerer på. Anonymkode: bdc11...984 Ta gjerne en printscreen av siden hans, der ratingen står, ellers kan det bli ord mot ord
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #19 Skrevet 22. mars 2016 Og uansett om dette arket viser seg å ikke være ekte, så er det andre ting som tilsier at denne læreren går for langt. Han bør få en samtale med sin sjef, om hva som er greit og ikke når det gjelder jentene på skolen og forholdet til en lærer. Min mann er også lærer på vgs, og han blir aldri venn på face med elevene sine (alle lærerne på skolen hans er bevisste på å ikke være venner med elevene på sosiale medier) - og han ville ikke drevet og kjørt rundt med skolejenter i helgene... Uansett bør denne læreren få vite at han blir fulgt med på, og at han må forholde seg mer profesjonelt til elevene. Veldig bra at du sier fra til rektor, TS! Anonymkode: 55169...423 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #20 Skrevet 22. mars 2016 meld i fra. Har selv en far som jobbet som lærer på grunnskolen, jeg viste det ikke da- men siden er det kommet frem mye om han. som lærer har han ingenting med å være å kjøre på "småjentene" i fritiden. bedre å være føre var altså. min far lokket elever med seg i svømmehallen etter skoletid, pleide å være å kjøre rundt i bygda for å se etter dem og spørre om de skulle ha skyss og lignende. et under at ingen har banka livet ut av han enda. Anonymkode: 239bc...297
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå