Gå til innhold

Bor dere langt unna eller nærme Storfamilien?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aftenposten framstiller det som at alle bor i nærheten av foreldre, slik at man får middag og avlastning fra foreldre i en travel småbarnshverdag. For oss er det ikke slik. Hva med dere?

Anonymkode: f048e...49e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her bor barnas besteforeldre 70 mil unna, lite avlasting for å si det sånn :/

Anonymkode: d82f4...558

AnonymBruker
Skrevet

Ene besteforelderen bor 3 timer unna mens to bor 10 minutter unna. 

Anonymkode: 8a9e4...5a1

AnonymBruker
Skrevet

En av dem bruker vi ca. halvannen time å reise til (tog + bil). En annen igjen bruker 2-3 timer for å komme hit (de er skilt). Det andre settet med besteforeldre bor helt ute på kysten av vestlandet, mens vi bor på østlandet. Null avlastning i praksis fra besteforeldre. (Kanskje 1 helg i året fra førstnevnte hvis vi er heldige). Ellers har barnet vårt en tante som bor kun en times tid med kollektiv herfra. Men hun har jo jobb og studier, så det er ikke slik at vi regner med å få barnevakt når som helst.

Anonymkode: 41eb4...d7e

Skrevet

Vi bor 50 mil unna mannens familie og 150 mil unna mil (med unntak av broren min som bor et steinkast unna), så ukentlige besøk, søndagsmiddag og jevnlig avlastning har vi på ingen måte. 

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre, samboers foreldre og våre søsken bor alle 15 minutt unna med bil. 

Anonymkode: 5b7c1...374

Skrevet

Har ikke barn så avlastning er ikke tema, men mesteparten av min familie bor altså drøye 100 mil unna der jeg selv bor, så det er lite familiesammenkomster på impuls, for å si det slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har svigerforeldrene mine og svigerinne med familie som nærmeste naboer. Den andre svigerinnen med familie og broren min med familie bor 20 minutter unna. Vi trives veldig godt med å ha familien så nærme.

Anonymkode: cae0f...cfc

Skrevet

Svigermor og svigerfar bor 5 min gange unna, og mine foreldre bor 20 min unna med bil. Så vi er heldig når det gjelder avlastning og annen hjelp. Og begge par med besteforeldre elsker å ha barnebarna på besøk, og har de gjerne med på langhelg på hytten eller i båten. 

AnonymBruker
Skrevet

Besteforeldrene, på begge sider, er 2500 km unna.

Avlastning er ikke ett kjent fenomen.

Anonymkode: f1265...136

• Liker 1
Skrevet

Mine foreldre bor nærme- ca 5-10minutters gåtur til mamma og ca 20minutters kjøretur til pappa. ser aldri noe til de og de er generelt lite interessert. 

Foreldrene til mannen min bor 3-3,5times kjøretur unna. Ser de oftere enn vi ser noe til min familie. 

ingen avlastning eller middag fra familie her i gården ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i samme tun som svigers og svoger med barn. Svoger er hos foreldrene så godt som hver dag og får avlastning og middag, både når han har barna og ikke. Vi spiser middag hos svigers ca en gang i måneden, besøker dem minst en gang i uka og de passe barna våre innimellom. Mine foreldre bor 15 min unna med bil, og der er vi på besøk ca en gang i uka. De passer barna våre sånn ca en gang eller to i måneden. Syns det fungerer bra, jeg takler ikke å gå i beina på foreldre eller svigers altfor ofte. 

Anonymkode: 2b880...ec8

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er 3 timer unna, svigers bor på samme gård.

Anonymkode: a95ba...884

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre bor 3 timer unna, hans bor 45 min unna, tanter og onkler (våre søsken) bor innenfor 20 min. 

Har ikke (og verken ber om eller trenger så ofte) avlastning i hverdagen, men vi er på besøk så ofte det passer. Barna er der mer enn gjerne i langhelger og ferier (både med og uten oss), og både ungene, vi og besteforeldre trives veldig godt med det. 

Anonymkode: c58ab...baf

AnonymBruker
Skrevet

Mormor bor 40min unna. Har ikke bil selv, kan ikke lage middag. Ingen avlastning i en travel hverdag.

Svigers bor 10t unna, så det sier seg selv at de ikke kan stille opp i hverdagen.. MEN, de vil gjerne være her, om vi trenger det, og det er noe spesielt. Vi har en gutt som er mye syk.. Mye innlagt på sykehus, og har mange sykedager, det hender at de kommer ned kun for å avlaste og hjelpe oss litt, for å spare krefter og sykt barn dager.. De har og kommet ned, kun for å gi oss mulighet til reise vekk en langhelg. Jeg skulle gjerne bodd i nærheten av dem. De er utrolig flotte.

Anonymkode: 94d91...807

AnonymBruker
Skrevet

Noen bor i Nord-Norge, og noen andre bor i Valdres-området.

Andre bor i litt forskjellige byer, rundt omkring.

Definitivt veldig spredt ja!  :icon_frown:

Anonymkode: e18c8...ad9

Skrevet

Min familie bor nært mens mannens familie bor 3 timer unna.

Skrevet

Familiene våre bor hhv. 5-6 timer effektiv kjøring unna.. med barn i  bilen er kjøreturen alt annet enn effektiv. 

Vi har hatt lite avlastning. Da må det være planlagt flere måneder i forveien ☺

AnonymBruker
Skrevet

Alle bor innen 15 min biltur, hadde aldri noe avlastning for det om. 

Anonymkode: c5272...54a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...