Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan tipse om en rødvin ( gjerne på kartong) som har lite sukker i seg?

Anonymkode: a426d...d4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den italienske Valli Unite 2014 har 0,5 g/l. 500 kr for 3 liter. Det var den "beste" eg fann i farten. Men raudvin generelt inneheld lite sukker. Legg merke til at det er oppgjevi i gram pr. liter, mot normalt elles g pr. dl. Raudvin innheld altså frå 0,05g og oppover mot 1 g/100g, mot juice, saft og brus 10–13 g/100g.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips! Noen andre? Noen billigere?

ts

Skrevet

Det er berre å leite sjøl: raudvin på Polet
Du kan filtrere på mange parametrar, men ikkje på sukkerinnhald, det visest fyrst når du trykkjer på kvar einskild vin.

AnonymBruker
Skrevet

Rødvin inneholder generelt lite sukker og er et godt valg om du skal drikke alkohol. Anbefaler deg å gå inn på vinmonopolets sider. Det blir det opplyst gram sukker per 100 gram. Masse billige gode rødviner som er lavkarbovennlige. 

Anonymkode: da100...4c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste rødviner på kartong tilpasset det norske markedet er tilsatt sukker, dessverre. Men spør på polet, de bør kunne gi deg et mer nøyaktig svar. Selv har jeg alltid drukket rødvin, også etter at jeg gikk over til moderatkarbo, og jeg har gått ned 30 kg. 

Anonymkode: 4b3dd...1f3

• Liker 1
Skrevet

Lurt å unngå El Copero  - og du finner litt mer om sukker i andre viner også. 

Skrevet
22 minutter siden, Frida skrev:

Lurt å unngå El Copero  - og du finner litt mer om sukker i andre viner også. 

Raudvin innheld ikkje mykje sukker samanlikna med andre drikkar. juice, brus, saft: 10–13%, heitvin som søt sherry og portvin noko liknande, Lerums saft utan sukker 2,3%, og "sukkerbomba" El Copero 1,8%. Altså 0,04–1,8% sukker i raudvin, uansett langt under isotonisk løysing på ca. 5%.

AnonymBruker
Skrevet
Den 21.3.2016 at 19.02, AnonymBruker skrev:

Noen som kan tipse om en rødvin ( gjerne på kartong) som har lite sukker i seg?

Er det antall karbohydrater du skal kutte eller er det kun de hurtigvirkende som påvirker blodsukkeret mest over kortest tid ? 

Jeg er forvirret ..:opplyser:

Anonymkode: 7832d...c21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...