Gå til innhold

Jeg er så drittlei av alt fokuset på det å bli eldre!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det ikke vært for dette, hadde jeg ikke tenkt så på det. Men det er fult av tråder på kg, det legges ut linker på Facebook, og media maser "rynkene kommer tegn vi vil eller ikke" , "allerede fra 20 års alderen...." . Nå er jeg 24, og føler liksom jeg nermer er pensjonist. Synes jeg ser en ny rynke hver dag. Og at jeg ikke har noe å være glad for. Føler jeg må pule, vise mest mulig kropp osv osv mens jeg kan. Legger jeg for mye vekt i det her, eller har DT blitt normer fokuset på alt dette? Synes jo ikke alle er gamle når se er 30 osv. Men er redd man fort blir sett på som gammel, og at man er kjedelig i de flettes øyne ved passert 25.

Anonymkode: 55378...550

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har så rett. Vi har blitt helt ekstreme, men med lykkepiller og plastiske kirurger klarer vel de norske damene å holde seg ovenpå til de er bortimot 30. :sarkasme:

Anonymkode: ee986...c02

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om hva andre mener?

Anonymkode: fa570...fe4

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det ikke vært for dette, hadde jeg ikke tenkt så på det. Men det er fult av tråder på kg, det legges ut linker på Facebook, og media maser "rynkene kommer tegn vi vil eller ikke" , "allerede fra 20 års alderen...." . Nå er jeg 24, og føler liksom jeg nermer er pensjonist. Synes jeg ser en ny rynke hver dag. Og at jeg ikke har noe å være glad for. Føler jeg må pule, vise mest mulig kropp osv osv mens jeg kan. Legger jeg for mye vekt i det her, eller har DT blitt normer fokuset på alt dette? Synes jo ikke alle er gamle når se er 30 osv. Men er redd man fort blir sett på som gammel, og at man er kjedelig i de flettes øyne ved passert 25.

Ta det med ro. Når du blir gammel nok til å bekymre deg for alt dette så bryr du deg ikke lenger. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Enig me ts, men synes det er like mye fokus på kreft- får noia. Vet at kreft rammer mange og at det er viktig å ha kreft i fokus, men føler allikevel det blir for mye. Har vært sykemeldt i en periode og ser derfor ofte på God Morgen Norge, synes det er noe kreftrelatert der hver uke.

Anonymkode: 45da8...fae

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bryr du deg om hva andre mener?

Anonymkode: fa570...fe4

Vet ikke. 

Gjest Blomsterert
Skrevet

Slapp av. Lett å si kanskje. 

Jeg er 42,og har aldri hatt den "alderspanikken"folk kan få. Det handler om å trives,ikke være attraktiv for en hver pris,og hva er nå attraktivt? Det er ulike meninger om det. 

Det jeg KAN tenke på,er at jeg blir ubønnhørlig eldre og kan få fysiske plager. Det er det jeg håper jeg slipper. Men sier til meg selv at det trenger jeg ikke tenke på før 60+ :-) men jo,det slår meg.

Ser ikke helt poenget med å se yngst mulig ut jeg. Syns unge mennesker er ofte vakre,syns også voksne gjør. Men ungdom har en sjarm,og den bør ha. Når jeg ser unge mennesker går happy forbi,så minnes jeg med glede den tiden vi trodde det kom en overraskende stor hendelse bak neste sving: ) blir glad av minnene,men jeg ville ikke vært der lengre altså: -)

Nei,har ikke sans for hysteri jeg. Jeg vil være et avslappet menneske.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Dette har ikke jeg lagt noe særlig merke til.

AnonymBruker
Skrevet

Lagt veldig merke til dette ja. Jeg er tydeligvis "gammel" og utgått på dato i flere settinger. Er 26. I følge mange er jo kvinnen klar for grava etter de har fylt 25, kjipe greier for jeg er enda flørtete, tullete og full av livsgnist. 

Anonymkode: 51fd4...ddb

Skrevet

Jeg er litt sånn at jeg nå må le når jeg ser program som "Millionaire Matchmaker" hvor gutta på 40 + sier at maksalder på jentene er 29 og jeg da faktisk er for gammel for dem :fnise:

Ganske sykt når jeg typen som liker best å spise is fra bøtta mens jeg ser actionfilmer, og i 9 av 10 tilfeller blir spurt om legitimasjon når jeg kjøper øl på matbutikken :P

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs litt hva du søker. Som over 40-åring har jeg opplevd at all opphausingen rundt alder bare er opphausing, og ikke noe annet.

Ja jeg ser eldre ut enn jeg gjorde for 20 år siden. Men i motsetning til den gang har jeg blitt gammel nok til å gi faen i hva folk mener om meg, hva jeg sier og gjør, hvilke klær jeg liker og hvordan jeg steller meg. Jeg har etter hvert utviklet verdier som er bunnsolide i mitt liv, vet at jeg tåler en støyt og at jeg kan svare for meg hvis jeg føler for det, har omsider kastet selvhøytideligheten over bord og finner humor i det meste, selv når det går på min bekostning. Jeg har også begynt å legge merke til livet på en helt annen måte enn før og jeg gleder meg stort over hele pakka.

Jeg har valgt en "classy" klesstil, ofte med litt korte skjørt, figurformet men ikke helt ettersittende og aldri utringning. Hår til livet og meget moderat med sminke. Mest mulig naturlig er best, i alle fall for meg.

Det her står i sterk kontrast til den dagen jeg rundet 40 og seriøst trodde at alt var over. I starten så jeg bare rynker og uattraktivitet. Men det satt stort sett i mitt eget hode. Da jeg begynte å gi faen og gjøre som jeg ville, oppdaget jeg at tiltrekningen jeg hadde hatt på menn ikke hadde avtatt. Tvert imot. Menn tenner på kvinner som er trygge på seg selv, og ikke er redde for å vise det, verken i klesstil eller i framtreden. Velger du å tro at du er attraktiv, så er det ofte sånn omgivelsene oppfatter deg også. Men det viktigste er at du gjør det for deg selv.

Det fine er at selvtillit i stor grad er et valg. Kanskje ikke så lett å se i yngre år, men når du blir eldre og har haugevis med erfaring å hvile på så er det lettere å se at det er et valg. Med det har jeg opplevd at min egen verden har forandret seg en hel del, denne er rett og slett mye mer interessant. Når det gjelder menn så treffer jeg usikre og helt unge menn som prøver seg, og jeg treffer mye mer interessante menn som jeg kjenner meg igjen i og som kan utfordre meg der jeg er nå. Menn av en type som antakelig ikke ville sett på meg en gang da jeg var yngre og mer usikker. Det har rett og slett åpnet seg en hel verden jeg ikke visste fantes, og livet har blitt interessant på helt nye plan.

Så føkk medie-fokuset. For når du kommer dit så er verden en helt annen. Gled deg heller til det, for hvis du tør og vil, så vil du oppdage at det kan være mye bedre enn hvordan det er nå.

Anonymkode: 11ec7...a0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt opp tv-en for lenge siden og kuttet helt ut dameblader, på den måten unngår jeg mesteparten av reklamen for "ungdommelig ditt og datt".  I dont need it, jeg er bra nok som jeg er, og det er du også!😊

Jeg har passert 30 og digger livet mitt. Godt mulig jeg har fått en liten rynke, men totalt sett ser og er jeg en bedre versjon av den jeg var for ti år siden. Jeg gleder meg til fremtiden😊

Anonymkode: 6f29f...5f9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...