LillaMyy Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Tips på inredning av en terrasse (ute)? Ca 30kvm. Kan man feks ha en stor teppe, som tåler å bli lite blöt av regn etc? Det ser så koselig ut..men är kanske väldigt opraktiskt.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 utetepper mugner like fort som kaffegrut Anonymkode: 4a935...8e4 1
onyx Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Jeg har et par syntetiske tepper fra Ikea på terrassen, men den er overbygd, så de blir ikke søkkvåte hver gang det regner. Jeg spyler de og de blir jo våte i kantene og etter mange år er de fortsatt helt fine. Det kommer nok endel an på hvor mye det regner, om underlaget er egnet slik at teppene får tørket skikkelig.
LillaMyy Skrevet 21. mars 2016 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2016 Aah, mugg tänkte jag såklart inte på... Underlaget är "vanligt" terrasse underlag, träplankor typ. Är ju inte alltid man hinner ut och rulla bort teppet heller om det regnar, så det får jag kanske droppe.
Rumle Skrevet 22. mars 2016 #5 Skrevet 22. mars 2016 (endret) Det selges plasttepper en del steder som er ganske fine til den slags bruk, de kan jo bare spyles ved behov Så nettopp noen fine på indiska, ellers har jeg sett de på ikea (sommerkolleksjonen) og mange andre steder. Bare søk på plastteppe, så får du opp masse links Endret 22. mars 2016 av Rumle
Auri Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 Ellos har også masse forskjellige plasttepper Fant også mange på jotex.no
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Den 21.3.2016 at 19.21, onyx skrev: Jeg har et par syntetiske tepper fra Ikea på terrassen, men den er overbygd, så de blir ikke søkkvåte hver gang det regner. Jeg spyler de og de blir jo våte i kantene og etter mange år er de fortsatt helt fine. Det kommer nok endel an på hvor mye det regner, om underlaget er egnet slik at teppene får tørket skikkelig. Ikke bare teppene, jeg kan ikke tenke meg det er bra for treterrassen å ha et teppe liggende oppå som hindrer treverket i å tørke opp. Jeg vil tro plankene under teppet vil være mye mer utsatt for råte enn resten av terrassen, uansett oljing og impregnering. Anonymkode: f38b1...5b3
Auri Skrevet 24. mars 2016 #8 Skrevet 24. mars 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bare teppene, jeg kan ikke tenke meg det er bra for treterrassen å ha et teppe liggende oppå som hindrer treverket i å tørke opp. Jeg vil tro plankene under teppet vil være mye mer utsatt for råte enn resten av terrassen, uansett oljing og impregnering. Anonymkode: f38b1...5b3 Ikke noe mer enn plankene under f.eks. store blomsterkasser, eller rottingmøbler som står og drypper vann lenge etter at det har sluttet å regne. Om det har regnet skikkelig er det jo bare å henge opp teppet en stund til det har tørket. Men med et plastteppe trenger man ikke bekymre seg for om teppet råtner fordi det begynner å regne når man er på jobb.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #9 Skrevet 24. mars 2016 27 minutter siden, Auri skrev: Ikke noe mer enn plankene under f.eks. store blomsterkasser, eller rottingmøbler som står og drypper vann lenge etter at det har sluttet å regne. Om det har regnet skikkelig er det jo bare å henge opp teppet en stund til det har tørket. Men med et plastteppe trenger man ikke bekymre seg for om teppet råtner fordi det begynner å regne når man er på jobb. Men blomsterkasser er sjelden så store, og rottingmøbler har gjerne luft under.og på alle kanter, selv om de drypper vann. Anonymkode: f38b1...5b3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #10 Skrevet 25. mars 2016 Den Monday, March 21, 2016 at 18.26, LillaMyy skrev: Tips på inredning av en terrasse (ute)? Ca 30kvm. Kan man feks ha en stor teppe, som tåler å bli lite blöt av regn etc? Det ser så koselig ut..men är kanske väldigt opraktiskt. Litt vesentlig å vite om terrassen er i tørre innlandet eller på vestlandet gragrønt og vått. Men Jula har greie byggeplater til å bruke i garasje eller på terasse. På den måten får du avrenning og ludft under tepper. Tepper råtner enten det er naturmaterialer eller plast. Plasten vises det dårligere på enn stoff. Anonymkode: 413f7...111 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2016 #11 Skrevet 25. mars 2016 Den 24.3.2016 at 17.10, Auri skrev: Ellos har også masse forskjellige plasttepper Og for noen syke priser! Det var jo ikke ett teppe til under 2000 kr der! Anonymkode: 79351...5d2
Auri Skrevet 25. mars 2016 #12 Skrevet 25. mars 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og for noen syke priser! Det var jo ikke ett teppe til under 2000 kr der! Anonymkode: 79351...5d2 Jeg kikket ikke på prisene, så det vet jeg ikke noe om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå