AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Er det noen her som har erfaringer derfra? Anonymkode: a1ebe...986
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #2 Skrevet 22. mars 2016 Jeg har ikke personlig erfaring derfra, men vet om et par som har fått behandling der. Det er mange år siden da Norge sendte pasienter utenlands for behandling ettersom det ikke var nok behandlingsplasser her hjemme. Nå er det ikke mulig å få behandling utenlands (da må en betale alt selv). MHE er et behandlingshjem der de har intervall innleggelser. En uke på behandlings hjemmet og tre uker hjemme. Det er ca. 6 uker med behandling der så tilsammen ca et halvt år. Du bor i en slags leilighet på dette behandlings hjemmet sammen med noen andre pasienter. De behandler ikke bare spiseforstyrrelser hvis det er det du skal søke hjelp for der? Du må lage all mat selv, får ingen støtte under måltider og alt går på deg selv. Personlig hadde jeg aldri fikset et slikt opplegg, men tror MHE er et sted mer for de som ikke er alvorligst rammet der spiseforstyrrelsen har tatt helt over. Ellers tror jeg at dette opplegget kan fungere for mange, at alt er opp til en selv, og man får jo terapi daglig der og det er kanskje det de er mest kjent for. Vurderer du å søke hjelp der og har du vært innlagt mange andre steder før? Isåfall, hvilke? hva tror du kan fungere for deg? Anonymkode: 29d3f...139
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #3 Skrevet 22. mars 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke personlig erfaring derfra, men vet om et par som har fått behandling der. Det er mange år siden da Norge sendte pasienter utenlands for behandling ettersom det ikke var nok behandlingsplasser her hjemme. Nå er det ikke mulig å få behandling utenlands (da må en betale alt selv). MHE er et behandlingshjem der de har intervall innleggelser. En uke på behandlings hjemmet og tre uker hjemme. Det er ca. 6 uker med behandling der så tilsammen ca et halvt år. Du bor i en slags leilighet på dette behandlings hjemmet sammen med noen andre pasienter. De behandler ikke bare spiseforstyrrelser hvis det er det du skal søke hjelp for der? Du må lage all mat selv, får ingen støtte under måltider og alt går på deg selv. Personlig hadde jeg aldri fikset et slikt opplegg, men tror MHE er et sted mer for de som ikke er alvorligst rammet der spiseforstyrrelsen har tatt helt over. Ellers tror jeg at dette opplegget kan fungere for mange, at alt er opp til en selv, og man får jo terapi daglig der og det er kanskje det de er mest kjent for. Vurderer du å søke hjelp der og har du vært innlagt mange andre steder før? Isåfall, hvilke? hva tror du kan fungere for deg? Anonymkode: 29d3f...139 Jeg vet hvordan opplegget fungerer, og at Norge i utgangspunktet ikke sender pasienter utenlands lengere. Men nå har jeg prøvd alt som kan prøves i Norge og har fått beskjed om at de ikke kan hjelpe meg lengere så da er det faktisk en mulighet for at helseforetaket kan dekket dette for meg. Jeg er alvorlig syk to say the least,men jeg har hørt om pasienter som har vært det (f.eks Hege Aarstad) som faktisk har blitt bedre der. Anonymkode: a1ebe...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå