AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Dere kjenner meg ikke, men det ser dessverre ut til at jeg blir stuck i denne crappy leiligheten jeg leier. Ett av problemene her er at strømmen stadig går under høststormene og på vinteren. (Ikke pga overforbruk, linjene ut hit ligger visst veldig utsatt for trær som faller over de). Og etter å ha fryst meg igjennom nok en vinter som jeg håpte ble min siste her, ser det ut til at jeg ikke finner noe annet allikevel... Eneste oppvarming her er strøm Iallfall fikk jeg tips om at jeg kunne kjøpe en gassovn, og det var jo en genial ide! Problemet er bare at det ikke er plass til den, samt at jeg er redd for at hundehår kan komme inni den delen som brenner og ta fyr... Så slo det meg plutselig etter å ha sett på ett oppussingsprogram: GASSPEIS!!! Det er jo både fint og lukket for evt hundehår Men det eneste stedet å ha den er der TV'en står, og jeg må kunne sette TV'en over... Finnes det ett slags gasspeis-møbl som ligner en sjenk (som tv'en står på i dag) og som har varmeisolerende topp slik at TV'en kan stå over den? Prøvde å google det, men fant ikke noe, så derfor spør jeg her å håper noen har peiling Anonymkode: ecaf4...414
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #2 Skrevet 23. mars 2016 Ingen som vet om noe? Anonymkode: ecaf4...414
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #3 Skrevet 23. mars 2016 Har en gassovn, men ser ikke for meg at den kan bygges inn i et møbel. Det må være mulig å komme til baksiden for å skifte gassflaske, og det vil nok bli tungvint om den skal stå inni et møbel. Min har hjul og er lett å flytte og den varmer veldig effektivt. Kan du ikke henge tv på veggen over gassovnen? De gasspeisene de har i bl.a. England er tilkoblet gassledninger, og det er det vel få som har i Norge enda. Anonymkode: d0d5d...5d5
Mis(s)Understood Skrevet 23. mars 2016 #4 Skrevet 23. mars 2016 Hva tenker du på når du sier 'gasspeis'? Kan du finne et bilde tror du ?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2016 #5 Skrevet 23. mars 2016 Tenker noe ala dette: Gjerne med hjul på for å kjøres fram og tilbake, for å skifte gasstank og mulighet til å sette tv'n oppå.. Får ikke lov av huseier å skru i den veggen, siden det er membran i veggen (badet er bak den veggen)... Anonymkode: ecaf4...414
Mis(s)Understood Skrevet 24. mars 2016 #6 Skrevet 24. mars 2016 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker noe ala dette: Gjerne med hjul på for å kjøres fram og tilbake, for å skifte gasstank og mulighet til å sette tv'n oppå.. Får ikke lov av huseier å skru i den veggen, siden det er membran i veggen (badet er bak den veggen)... Anonymkode: ecaf4...414 Den størrelsen er fastmontert, og kobles til flaskebatteri med propanflasker utendørs. Opplegget til peisen er fast, og peisen er ikke trillbar rundtomkring. Dette er det du får med hjul - men ikke sett tv'en på toppen. Mest vanlig er de sorte, men det finnes også hvite (slik som på bildet over). Dette er typisk hytteovner for innendørs bruk. Endret 24. mars 2016 av Mis(s)Understood
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2016 #7 Skrevet 24. mars 2016 Takk Miss Den du linka til er sånne "vanlige" som jeg helst vil unngå, og egentlig ikke har plass til... Synes de virker skumle med hund i huset... Har venner som har sånne på hytta, og jeg sitter med konstant angst for at en av hundene skal dytte borti så de velver, eller at hundehår skal komme seg inn til den delen som brenner... Anonymkode: ecaf4...414
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå