Gå til innhold

Besteforeldre! Hvor mye leker har dere?

Anbefalte innlegg

Gjest blåbærpike
Skrevet

Som tittelen sier lurer jeg på hvor mye leker dere besteforeldre har hjemme? Hva bør man ta vare på av leker fra egne barn er små? Jeg har gitt bort en del, og jentene har solgt noe, men boden er likevel fylt opp med flyttekasser fulle til randen med Duplo, Playmo, Brio Togbane, Lego, Barbie osv. Hva bør man ta vare på? Hvor mye trenger man? 

Og dere som har tatt vare på mye, har barna vært interessert i å få det tilbake når de fikk egne barn? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre har alle våre leker fra vi var barn. I hvertfall det som er brukende enda. Vi har ikke fått noe da det står der til barnebarna. Barna mine syns nesten det er kjekkere hos mormor for der er det så masse leker. 

Anonymkode: 8fff6...dc7

Skrevet

Vi har ikke tatt vare på noe. Av den enkle grunn at vi har skrikende mangel på oppbevaringsplass, så det er ikke plass til det her, ganske enkelt. Noe har vi "omplassert" og latt bestemor/svigermor overta, da hun sitter på enebolig med både loft og kjeller, og har flere andre og yngre barnebarn som kan leke med det som vår har vokst fra.

Nå er det siste som er igjen fra barndommen Lego, og som vi snakker om å selge. Arvingen har to skuffer under sengen sin som er smekkfulle av Lego, og vi skal flytte til høsten. Det skal ikke med på flyttelasset, det er sikkert. Tipper det blir et par søppelsekker med Lego av det. Kanskje en og en halv. Svigermor har allerede masse Lego som hun har spart fra da sønnene hennes var små, så hun trenger ikke noe mer av akkurat det.

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine har tatt vare på nesten alt fra jeg var liten. Vogn, klær, leker, seng. Etter at vi fikk barn har det vært supert å kunne ta i bruk dette igjen. Vi har nesten ikke kjøpt noe nytt, kun et par strømpebukser og en ny madrass. Det meste er hos oss, men noen klær og leker er igjen hos besteforeldrene, til barnebarna kommer på besøk. 

Anonymkode: cdf30...b1a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine hadde en god del av lekene stående frem til de flyttet fra hus til leilighet. Etter det reduserte de alt til en mengde. Det er for tiden kun et barnebarn, så det er ikke nødvendig med mer. Det er heller ikke sikkert at det blir flere, men tror både foreldre og besteforeldre har i det tilfellet nok leker. :) 

Ville tatt vare på det som er litt spesielt, eller med ekstra affeksjonsverdi. Resirkuler eller gi bort resten :) 

Anonymkode: 7c5e4...70a

Skrevet

Jeg har kun tatt vare på bøker og Trip-trapp stolene fra barna.  Mitt eldste barnebarn er 13 år, og jeg har to store esker etter henne; dukker, dukkeklær m.m.  Nå er det mitt barnebarn på 3 år som nyter godt av dette.

Da guttene mine vokste opp tenkte jeg ikke så langt at det ville komme flere :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo svare ut fra hva mine barns besteforeldre har av leker - ingen av dem har spart på spesielt mye fra egne barn, men kjøpt inn/lånt leker når barnebarna begynte å komme. Det som er spart på er fine solide ting som togbane og noen bøker. 

Anonymkode: b8ed4...c2b

Skrevet

Svigers har spart på alt, barna elsker å være der. Mine foreldre har også spart på en del som de finner frem når vi kommer.

Selv jar jeg spart en liten kasse babyleker som kan være kjekk å finne frem når det er små på besøk. Ellers tenker jeg å spare en kasse duplo også når mine egne slutter å bruke den. Det holder seg like fint og kan være kjekt for mange aldersgrupper.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe ønske om at huset skal se ut som en barnehage og utvalget av leker er derfor meget begrenset. Lik null faktisk. 

Anonymkode: 6a1e7...7ef

Skrevet

Jeg har spart på alle lekene etter mine barn, det samme gjorde min mor og min mormor. Så mitt barnebarn kan leke med både mors, mormors og oldemors leker. Så glad at vi har tatt vare på disse lekene.

Skrevet

Vi har spart på det meste av skikkelige leker som togbane, Duplo/Leg, Matchbox-biler og dukker m/utstyr. Opplever at barnebarnet syns det er artig å komme på besøk, men like viktig er at ungene setter pris på å se igjen de gamle lekene.

Skrevet

Vi er ikke besteforeldre på flere år ennå, men har lagt bort litt leker som vi ønsker å spare til vi en dag blir det. Alt av lego, duplo og brio tog, samt noen få biler og ett dukkehus i tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...