Gå til innhold

Jeg tror katten min er stresset.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en katt som ikke oppfører seg bra. Den tisser inne på ulike steder, gjerne i senger, mjauer helt infernalsk uten at jeg vet hvorfor og skal inn og ut hele tiden, finner ofte ikke roen. Hun nekter å bruke kattedøren jeg har montert. Katten har en godstol på terrassen den liker veldig godt og som er "hennes". Der ligger hun ofte I timevis og da virker det faktisk som hun er avslappet. Men ellers er hun urolig. Jeg har et veldig rolig hjem, uten bråk og gir den masse omsorg. Jeg har hatt katter før men aldri opplevd dette før. Er det noen som har noen erfaringer eller tips med hva jeg  kan gjøre? 

Anonymkode: e3382...25d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hun alltid vært sånn? Jeg tenkte gravid eller innbilt svangerskap

Anonymkode: e0d04...1a6

Skrevet (endret)

Du bør kanskje opplyse om katten er kastrert? Dette kan ha STOR innvirkning på psyken og atferden til en katt (eller hund for den delen). Hormonelle problemer gir ofte endret og stresset atferd hos kjæledyret. 

Er katten allerede kastrert, så tipper jeg det er katter i nabolaget som gjør henne stresset, siden hun føler hun må markere med tiss rundt om inne. "Dette er mitt" : tiss på det. Kanskje kattene i nabolaget ikke respekterer det din katt har satt som grenser, og sniker seg rundt og glor på henne fra hagen, og at det er derfor hun finner roen når hun  kan ligge ute i stolen sin og passe på og vise at hun er tilstede overfor inntrengerne?

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Løpetid? Hvor lenge har hun vært sånn?

Anonymkode: a0096...3d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er sterilisert.  Hun har liksom alltid Vært sånn... helt siden hun var kattunge. Spesielt det med tissinga inne er noe jeg er svært lei av. 

Anonymkode: e3382...25d

Gjest Tekola
Skrevet

Ryddet for tulleinnlegg. 

Tekola, admin.

Skrevet

Har hun tisset inne lenge?

Jeg tenker det er på sin plass å få katten undersøkt av dyrlegen. Den kan ha urinveisinfeksjon f. esk, det fører til at de tisser her og der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig hun har smerter. Når min holdt på sånn hadde hun betennelse i livmoren. Når pappas sin pus hadde det sånn hadde pus krystallisering i urinrøret.

Anonymkode: c1301...3cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...