Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har eksistert like lenge som religion har eksistert,

Anonymkode: b041f...bdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jaha?

Anonymkode: 2ae4e...a78

Skrevet

Ateisme er jo en religion. 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Nei det er ikke det.

Anonymkode: b041f...bdc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Den 21.3.2016 at 17.07, ambivalentReaction skrev:

Religion er en menneskeskapt institusjon, skapt for å forklare alt mennesket ikke vet. Hvorfor tordner det? Det er zevs. Jeg er redd for å dø...Hva skjer når vi dør? Vi kommer til paradis. 

:klaske:

Ateisme er ikke-tro. 

Anonymkode: 2aa4b...c42

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religion er en menneskeskapt institusjon, skapt for å forklare alt mennesket ikke vet. Hvorfor tordner det? Det er zevs. Jeg er redd for å dø...Hva skjer når vi dør? Vi kommer til paradis. 

:klaske:

Ateisme er ikke-tro. 

Anonymkode: 2aa4b...c42

Det er en tro på at Gud ikke finnes. Det er en forklaring på universet.

Skrevet
Den ‎21‎.‎03‎.‎2016 at 17.07, ambivalentReaction skrev:

På samme måte som at mangelen på melk, er melk...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har allerede avklart av AmbivalentReaction er en trollekonto, med så mye ræl og rølp som vedkommende skriver, så det er bare å overse. 

Men det stemmer at ateisme ikke er noe nytt. Hvem har påstått det?

Anonymkode: c6cb2...c02

Skrevet
2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Det er en tro på at Gud ikke finnes. Det er en forklaring på universet.

Ateisme er ikke en forklaring på universet, og betyr kun at man ikke har noen religiøs tro.

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, Yme skrev:

Ateisme er ikke en forklaring på universet, og betyr kun at man ikke har noen religiøs tro.

Nei, ateisme er troen på at gud ikke finnes. Det er en religion. Agnostikere har ingen religiøs tro. Ateisme er gudsfornektelse.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Nei, ateisme er troen på at gud ikke finnes. Det er en religion. Agnostikere har ingen religiøs tro. Ateisme er gudsfornektelse.

Du er tydeligvis en sånn person som benekter ting du ikke er enig i, så det er håpløst å fortsette å prøve å forklare dette. Jeg ga deg informasjon om hva ateisme er, men om du vil fortsette å tro noe som det er såpass enkelt å finne ut at er feil, skal du få lov til det.

Om du skulle ombestemme deg, kan du jo undersøke hva ordene "ateisme" og "religion" betyr, for du har tydeligvis din helt egen mening om hva som definerer dem.

Endret av Yme
  • Liker 3
Skrevet

Du er tydeligvis en sånn person som benekter ting du ikke er enig i, så det er håpløst å fortsette å prøve å forklare dette. Jeg ga deg informasjon om hva ateisme er, men om du vil fortsette å tro noe som det er såpass enkelt å finne ut at er feil, skal du få lov til det.

Slå det opp i en ordbok.

Skrevet
1 minutt siden, ambivalentReaction skrev:

Slå det opp i en ordbok.

Slå opp "religion" i en ordbok, og se det i kontekst med definisjonen på "ateisme".

• Liker 2
Skrevet

Slå opp "religion" i en ordbok, og se det i kontekst med definisjonen på "ateisme".

Religion er noen med en doktrine, ateisme er en doktrine. En religion krever ikke at man har en gud, ref buddisme. 

Gjest cheshirecat
Skrevet
6 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Ateisme er ikke en "religion", men det er kanskje fanatisme. Agnostikeren verken fornekter eller bekrefer

Skrevet
1 minutt siden, cheshirecat skrev:

Ateisme er ikke en "religion", men det er kanskje fanatisme. Agnostikeren verken fornekter eller bekrefer

Å fornekte er en tro, en organisert tro er en religion.

Gjest cheshirecat
Skrevet
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Å fornekte er en tro, en organisert tro er en religion.

DET er et definisjonsspøesmål isåfall. En organisert felles enighet om å fornekte noe er ikke nødvendigs en "tro".. Isåfall er vegetar og veganere det samme..

Skrevet

DET er et definisjonsspøesmål isåfall. En organisert felles enighet om å fornekte noe er ikke nødvendigs en "tro".. Isåfall er vegetar og veganere det samme..

Hva som ikke finnes tror veganere eller vegetarianere på? Eller ikke på?

Gjest cheshirecat
Skrevet
Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

Hva som ikke finnes tror veganere eller vegetarianere på? Eller ikke på?

Dyrekjøtt spising..? Jeg mener UANSETT at jeg har rett, selv om jeg åpenlyst hadde et dårlig poeng der! 

Skrevet

Dyrekjøtt spising..? Jeg mener UANSETT at jeg har rett, selv om jeg åpenlyst hadde et dårlig poeng der! 

De tror ikke at mennesker spiser kjøtt? Jeg har aldri møtt en veganer som benekter at kjøtt finnes, eller at det spises...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...