Note92 Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Hei dere kloke damer! Har en gutt på 1.5 år som hele livet sitt siden han var 3 mnd sovet utrolig dårlig på natten. Han var mye plaget med atopisk eksem da han var mindre, så dette var nok grunnen til det. Sov fint etter at vi fikk kontroll på eksemet, men det var alltid noe. Tenner, mye sykdom, ferie osv. Han sover generelt dårlig. Den siste mnd har han startet å våkne både i halv 2 tiden, 3 tiden også er det dag rundt 0430. Sier seg selv at det ikke fungerer. Idag nektet jeg å ta han opp, satt inne på rommet lamme han, mens jeg fikk sutter og dynen kastet til meg 😂 bestemt gutt. Han sovnet til slutt, ser jo at han er trett. Er det noen som har noen tips? Får ikke flaske på natten lenger, sover rundt 1.5 time/2 timer på dagen og ikke senere enn kl 13. Spiser godt og er frisk som en fisk for tiden..
Note92 Skrevet 21. mars 2016 Forfatter #2 Skrevet 21. mars 2016 Skal også sies at vi har gode rutiner både i ukedagene og i helgene, legger seg fint rundt 1830/1900. Legger vi han senere sover han enda mer urolig på natten! Spiser som sagt bra. Håper noen har gode tips, for nå er jeg zombie for tiden
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Har opplevd det samme med våre. Gjorde som deg, satt inne hos dem og nektet dem å stå opp om det var før kl.6. En gang brøt vi vanen ved at min mor overnattet hos oss og gutten sov i hennes seng. Da var vanen plutselig snudd, han våknet deretter i 6-7-tida, som er helt greit. Anonymkode: 4e65a...203
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Du kan jo prøve å legge en madrass rett ved siden av din seng. Når han våkner, la han bare kom inn men kun på den madrassen. Dritt i uvaner, mest viktig er at du får sove (hvis ikke du har lyst å bruke "crying out" metoden hvor du bare dritt i at han gråter. Anonymkode: 7bec7...a38
Note92 Skrevet 21. mars 2016 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo prøve å legge en madrass rett ved siden av din seng. Når han våkner, la han bare kom inn men kun på den madrassen. Dritt i uvaner, mest viktig er at du får sove (hvis ikke du har lyst å bruke "crying out" metoden hvor du bare dritt i at han gråter. Anonymkode: 7bec7...a38 Noe skrikekur er uaktuelt. Får se ang madrass, regner med han bare vil tulle og leke hvis jeg tar han ned lamme meg på gulvet..
Note92 Skrevet 21. mars 2016 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2016 Vurderer å ta han inn til oss når han våkner, bare for å snu litt på det.. Han skal sove hos besteforeldrene i morgen, så får lade opp batteriene litt og ha energi til litt våkentid. Skal sies at idag var den eneste dagen på mange uker hvor han faktisk sovnet igjen fra halv 7 til halv 8, merkbar forskjell på humøret hans da han våknet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå