Gå til innhold

Hvordan få hunden opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gammel hund som har gått veldig ned i vekt over en lang periode. Har forsøkt å få han til å legge på seg med bl.a. vom, men ingenting skjer. Har du tips til hvordan jeg kan fete han opp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en prat med dyrlegen. De har spesialfòr for hunder som trenger å gå opp i vekt.

Du er sikker på at det ikke er sykdom som gjør at han har gått såpass ned i vekt, bare så det er sjekket?

Skrevet

Det kan være parasitter i tarmen, og du bør la hunden din få en ormekur. Den kan også ha kreft, nyresvikt, diabetes, stoffskifteproblemer eller annet, så jeg ville tatt den med til veterinæren. Det er ikke sikkert at det er foret som er feil, hvis den alltid har spist samme type for.

• Liker 1
Skrevet

Han er under utredning hos vet. pga. noen småting som feiler han. Jeg har bare glemt å spørre om fortips :)

Skrevet

Har du prøvd seniorfôr? 

• 4 uker senere...
Skrevet
Den ‎20‎.‎03‎.‎2016 at 13.50, Chiubi skrev:

Har du prøvd seniorfôr? 

Det han han fått de siste årene, så det er på dette han har mistet vekten i det siste. Men vi har funnet løsningen: VOM! En halv kilo hver dag i noen uker så rant kiloene på :-) Nå trenger han bare en kilo til for å nå matchvekt, og så er det om å gjøre å holde han der.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...