AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Hei! Jeg er en jente på 18 år som skal på litt forskjellige sammenkomster i påskeferien. Jeg frykter at den ene kan gå litt over styr, da den som arrangerer ønsker at alle skal ta med så mange de kan! Det er garantert at det kommer mindreårige, altså 17-åringer som fyller 18 dette året. Om festen skulle tiltrukket seg negativ oppmerksomhet, i verste fall at politiet kom på døra - hvilke konsekvenser kan jeg få? Vil jeg bli sett på som "skyldig", som ikke gjør noe med at mindreårige drikker? takk for svar:) Anonymkode: 4aa47...9df
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Det er ikke ulovlig for mindreårige å drikke. Det er bare ulovlig å selge eller gi alkohol til mindreårige, så det skal du ikke bekryme deg for. Anonymkode: a7dfd...9d0
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 Så lenge du ikke har kjøpt alkoholen, så har du ingenting å bekymre deg for. Anonymkode: 26f7f...744 1
ajarRun Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så lenge du ikke har kjøpt alkoholen, så har du ingenting å bekymre deg for. Anonymkode: 26f7f...744 Om du har stjålet, fått eller laget den kan du fortsatt ikke overdra den til mindreårige.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Medviten er ikke medvirkning. Anonymkode: e0f71...f34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå