Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #1 Skrevet 20. oktober 2004 Hvor mye deltar barna dine i matlagingen? Hvor gamle er de og hva gjør de? Grunnen til at jeg spør er at jeg var aldri med på kjøkkenet som liten, med det resultat at jeg kan ikke fordra å lage mat, har jo aldri lært det...hvordan lærer jeg opp mine egne barn?
majan Skrevet 20. oktober 2004 #2 Skrevet 20. oktober 2004 jeg har to barn på 3,5 og 1,5 år og de er med på kjøkkenet hver dag og lager middag - hvis de vil da, jeg tvinger de ikke. så fort jeg begynner med noe på kjøkkenet kommer de og dytter stolene bort til benker og er med og vasker poteter etc. beste de vet er da vi lager gjærbakst etc
suzie Skrevet 20. oktober 2004 #3 Skrevet 20. oktober 2004 Gutten min er 5 år, og hjelper til med å kutte grønnsaker og røre sammen, og så prøvesmake så klart Men - også her kun når han vil selv, han har ingen matlagings-plikter enda...
Gjest him Skrevet 20. oktober 2004 #4 Skrevet 20. oktober 2004 eldste barnet mitt (3 år) er med på alt av kakebaking av egen fri vilje. Har ikke merket samme entusiasmen når det gjelder middagslaging.. ;-)
Lala Skrevet 20. oktober 2004 #5 Skrevet 20. oktober 2004 Stesønnen min på 7 hjelper til når han har lyst. Får oppgaver som å rive ost, legge på ting på f.eks pizza osv. Ellers blir han gjerne med på baking da, men det gjør vel de fleste barn?
lille mor Skrevet 20. oktober 2004 #6 Skrevet 20. oktober 2004 Eldstemann på snart 10 lager av og til middag a la svidde fiskepinner og potetstappelim eller hjelper til med å steke kjøttkaker, flesk osv. Han strever veldig og er mektig kry når han er ferdig. Han har alltid vært med på matlagingen og synes det er gøy, og prøver seg stadig på nye utfordninger. Den mellomste er 2 og hjelper til med å rense/skrelle grønnsaker og prøvesmaking er han en mester på Han elsker å bake og kline med deig, og er veeeldig flink til å krydre Lillejenta er 9 mnd og er ikke så aktiv kjøkkenskriver blitt enda, men det kommer vel det og. Hun er ihvertfall veldig glad i mat, sånn som begge brødrene er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå