Gå til innhold

Nå som våren er her...bhg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva trenger barna i barnehagen av klær og andre ting?

Anonymkode: 54cf2...3fc

AnonymBruker
Skrevet

Solkrem. Vannflaske. Lette sko. Bomulllue, vanter, buff. Støvler. Mye skiftetøy da gjørma/sølepytter blir flittig brukt. Tynn utedress. Fleeze til under dressen.

Anonymkode: 70568...f3f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barna? Du skrev ikke alder, jeg mener det er relevant (1-åringer som sitter mye stille blir kaldere enn 5-åringer som løper rundt, f.eks :) )

Jeg har en på 2 år og 10 mnd som kommer til å ha:

Fleecebukse- og genser

Tykkere fleecedress

Ulldress

Tynn vårjakke

Tykk fleecejakke

Parkdress

Regntøy

Ullsokker

Bomullstøy til skift (genser, tights, sokker)

Ullgenser- og bukse til kalde dager

Bomullsluer med vindstoppere i ørene

Pannebånd

Hjemmestrikkede ullvotter

Fôret utebukse med stropper

Cherrox

Overgangssko

Jeg har kuttet ut mye ull, og skal snart ta med vinterdressen hjem. Litt usikker på når jeg går fra vintersko til overgangssko, regner med når det blir 10+. Det er alltids kjekt å ha noe ull liggende, for det kan komme kalde dager fortsatt og ull er gull på turer.

Anonymkode: ce33c...67e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ullfantast så her er det ull og null fleece. Ingen av ungene har et eneste fleeceplagg.

Helly tec bukser og tekniske jakker (vind og vanntette)

Støvler, lettere gortexsko med høye skaft

regnvotter og ullvotter og fingervotter

Tynnere luer, gjerne ull, pannebånd

Regntøy (Jeg er ikke så glad i foret regntøy da det gjerne blir vått og bruker laaaang tid på å tørke)

Anonymkode: c761e...b31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå som det er vår: Minst to sett med yttertøy. De blir utrolig fort gjørmete/fulle av sand nå. 

Anonymkode: c8e34...bb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker ull som Bhg klær, og hater fleece, så jeg er muligens litt motsatt av strømmen. Ser Bhg er full av fleece, men vi har ikke et eneste plagg. Jeg har ull i tre tykkelser, sftshelldress, Skogstad softshell bukse og jakke, regntøy, vadebukse, skiftetøy, godt med sokker, regnvotter, dockboots, vintersko, bomullsluer, pannebånd, tynn buff, mange par ullvanter, har fortsatt lite bomullsplagg i Bhg, regner m det kommer i midten av april avhengig av været. 

Anonymkode: 81fe8...0b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå har vi "alt" i bhg, da været er så skiftende: skift med tynn ull, tykk ull og fleecesett, votter, regnvotter og vanter, regntøy, parkdress og vinterdress. Hun har også overtrekksbukse og skalljakke til og fra barnehagen som kan brukes som skift. Bruker cherrox til og fra bhg og har vinterstøvlene der, har overgangssko og gummistøvler klart. Hun har også 2 hele skift med vanlige klær: truse, strømpebukse, sokker, t-skjorte og joggedress. Heldigvis har vi god plass til skift og klær, for tidlig vår og sen høst er håpløs sånn sett. 

Anonymkode: ab193...1db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

At foreldre MERKER ALT AV EIENDELER med navn. 

Hilsen barnehageansatt. 

Anonymkode: 3324a...bc3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

At foreldre MERKER ALT AV EIENDELER med navn. 

Hilsen barnehageansatt. 

Anonymkode: 3324a...bc3

Også lurt å ha klistrelapper med et symbol barnet har valgt, barnets fornavn og telefonnummer til en forelder. 

Merkelapper med fullt navn inkl fire etternavn, adressen og to telefonnummer blir smått å lese. 

Sko og støvler merker vi både inni og på hæl/ ankel. Jakker med avtakbar hette får også merkelapp i hette og i nakken på jakken. Votter merkes utenpå innerst på votten. Jeg vil at de ansatte skal bruke sin tid med barna, og raskt se hva som tilhører hvem. 

Men jeg har bare ett barn, da. ;)

Anonymkode: 2a446...1b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Også lurt å ha klistrelapper med et symbol barnet har valgt, barnets fornavn og telefonnummer til en forelder. 

Merkelapper med fullt navn inkl fire etternavn, adressen og to telefonnummer blir smått å lese. 

Sko og støvler merker vi både inni og på hæl/ ankel. Jakker med avtakbar hette får også merkelapp i hette og i nakken på jakken. Votter merkes utenpå innerst på votten. Jeg vil at de ansatte skal bruke sin tid med barna, og raskt se hva som tilhører hvem. 

Men jeg har bare ett barn, da. ;)

Anonymkode: 2a446...1b4

OT, men: Jeg vil helst ikke ha fornavn i navnelapper, både pga arv til småsøsken og for å unngå at fremmede kan finne ut av barnets fornavn. 

Anonymkode: 3900f...139

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

at fremmede kan finne ut av barnets fornavn

Wow. Hysterisk.

Anonymkode: c95b4...2fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Den 21.3.2016 at 12.33, AnonymBruker skrev:

Barna? Du skrev ikke alder, jeg mener det er relevant (1-åringer som sitter mye stille blir kaldere enn 5-åringer som løper rundt, f.eks :) )

Jeg har en på 2 år og 10 mnd som kommer til å ha:

Fleecebukse- og genser

Tykkere fleecedress

Ulldress

Tynn vårjakke

Tykk fleecejakke

Parkdress

Regntøy

Ullsokker

Bomullstøy til skift (genser, tights, sokker)

Ullgenser- og bukse til kalde dager

Bomullsluer med vindstoppere i ørene

Pannebånd

Hjemmestrikkede ullvotter

Fôret utebukse med stropper

Cherrox

Overgangssko

Jeg har kuttet ut mye ull, og skal snart ta med vinterdressen hjem. Litt usikker på når jeg går fra vintersko til overgangssko, regner med når det blir 10+. Det er alltids kjekt å ha noe ull liggende, for det kan komme kalde dager fortsatt og ull er gull på turer.

Anonymkode: ce33c...67e

Her vi bor er det 15 + på dagtid, så her har de på joggesko, en tynn dress eller jakke med flecebukse, tynt pannebånd.

Anonymkode: 10c35...6a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 22.3.2016 at 12.08, AnonymBruker skrev:

OT, men: Jeg vil helst ikke ha fornavn i navnelapper, både pga arv til småsøsken og for å unngå at fremmede kan finne ut av barnets fornavn. 

Kun symbol + tlf.nr. da? eller etternavn + tlfnr?

Anonymkode: 5a9c5...9e5

AnonymBruker
Skrevet
Den Monday, March 21, 2016 at 12.20, AnonymBruker skrev:

De trenger fortsatt vinterutstyret sitt. Bakken er steinfrossen, luften er fortsatt kald og å kle av seg vinterhabitten for tidlig er å be om trøbbel. Vi er ikke ferdig med mars, april er lunefull og det har vært snøvær like frem til 17. Mai mange steder i sørnorge tidligere år. 

Anonymkode: 96c45...0fe

AnonymBruker
Skrevet

Du burde ha med navnet, de ansatte går ikke akkurat å husker tlf nr til alle foreldrene, om mange har valgt de samme sympolene. De er virkelig hysterisk å ikke kunne skrive ned navnet på barnet på merkelappene som sitter festet inni plaggene.

Anonymkode: 7b5fd...b29

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etternavn + ett tlf.nr. (og en figur, men det tviler jeg på at har noen betydning).  Som sagt er det først og fremst pga arv, vil slippe å merke om alle plaggene siden det er noe herk. Så får jeg tåle at mange synes den andre begrunnelsen er hysterisk, men vi bor midt i sentrum av Oslo, og det kan vel ikke skade. 

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Raven Emerald, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...