AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #1 Skrevet 21. mars 2016 Jeg har på følelsen av at "alle" i dag vil ha et åpent forhold og fortsetter å se seg rundt selv etter de har fått kjæreste. Jeg er helt motsatt, ønsker å virkelig knytte meg til en mann og gi ham alt jeg har, både følelsesmessig og fysisk. Har brent meg før, og jeg vet at slike holdninger er ikke noe man kan være sikker på etter en eller ti dater, men hvordan kan jeg forbedre sjansene? Noen "seriøse" datingarenaer hvor det er menn som ønsker fast forhold? Og hvordan er det best å ta opp ønsket om å være eksklusive? Jeg er ikke en som tenker på barn og ekteskap etter noen få dater, så det er sagt Vil bare ikke bli såret igjen... Det hadde vært veldig kjekt om dette ikke blir en tråd som avsporer i debatt om at monogami er unaturlig, osv.! Anonymkode: ab14d...bb3 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #2 Skrevet 21. mars 2016 Utro menn kan man nok finne overalt, i skiløypa, på butikken, på sukker, på Tinder og på jobben. Du må bruke magefølelsen. Er han en type som er mye ute på byen med kamerater er nok sjansen høyere for at det skjer tull og tøys enn hvis du finner en mann som liker best å være hjemme sammen med deg, være sammen med venner/familie under roligere omstendigheter enn byen. Når det skal sies har jeg aldri vært sammen med eller datet en mann som har vært utro mot meg (som jeg vet om!). Tror du rett og slett bare må prøve å avgjøre om han er en snill, rettferdig og ansvarsfull type på andre områder i livet, det sier som regel litt om personen. Ingen er uansett 100% sikre, mennesker er jo ikke født monogame... Anonymkode: 61bf2...bd3 6
herremann Skrevet 21. mars 2016 #3 Skrevet 21. mars 2016 (endret) for mange er problemet så enkelt som at det er for lite sex og sex'n blir for kjedelig, blir en rutine. hold deg i god fysisk form og ha et spennende, aktivt sexliv så holder partneren seg monogam. edit: har lest utallige emner her på forumet om hvordan partneren bare vil ha sex 2-4 ganger pr mnd, hvordan de nekter å "freshe seg opp" etter de har giftet seg, fått barn etc. det er dessverre mye lettere å drepe lidenskapen i et forhold enn å holde den i live. lykke til! Endret 21. mars 2016 av herremann 1
Charmander Skrevet 21. mars 2016 #4 Skrevet 21. mars 2016 Har det samme med kvinner som TS beskriver om menn her så dette går presis begge veier. Om noen ikke vil være monogame så liker de deg simpelthen ikke nok. Det er ikke nok følelser involvert. For å få det så må man nok bruke tid med vedkomne og ikke "rushe" ting slik at man får følelsen av å være låst altfor fort. 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #5 Skrevet 21. mars 2016 Mtp at bare 30% kvinner og menn er utro i løpet av livet, er det ikke så vanskelig å finne menn som ikke er utro. Anonymkode: 378a6...677
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #6 Skrevet 21. mars 2016 15 minutter siden, herremann skrev: for mange er problemet så enkelt som at det er for lite sex og sex'n blir for kjedelig, blir en rutine. hold deg i god fysisk form og ha et spennende, aktivt sexliv så holder partneren seg monogam. edit: har lest utallige emner her på forumet om hvordan partneren bare vil ha sex 2-4 ganger pr mnd, hvordan de nekter å "freshe seg opp" etter de har giftet seg, fått barn etc. det er dessverre mye lettere å drepe lidenskapen i et forhold enn å holde den i live. lykke til! Det stemmer ikke. Min eks og jeg hadde sex hver dag og gjerne to-tre ganger om dagen. Allikevel var han utro. Anonymkode: ea2d1...81a 5
Lee Jones Skrevet 21. mars 2016 #7 Skrevet 21. mars 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. Min eks og jeg hadde sex hver dag og gjerne to-tre ganger om dagen. Allikevel var han utro. Anonymkode: ea2d1...81a Det stemmer nok i mange tilfeller 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #8 Skrevet 21. mars 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utro menn kan man nok finne overalt, i skiløypa, på butikken, på sukker, på Tinder og på jobben. Du må bruke magefølelsen. Er han en type som er mye ute på byen med kamerater er nok sjansen høyere for at det skjer tull og tøys enn hvis du finner en mann som liker best å være hjemme sammen med deg, være sammen med venner/familie under roligere omstendigheter enn byen. Når det skal sies har jeg aldri vært sammen med eller datet en mann som har vært utro mot meg (som jeg vet om!). Tror du rett og slett bare må prøve å avgjøre om han er en snill, rettferdig og ansvarsfull type på andre områder i livet, det sier som regel litt om personen. Ingen er uansett 100% sikre, mennesker er jo ikke født monogame... Anonymkode: 61bf2...bd3 Ja, jeg vet å holde meg unna de som sjekker hele tiden, skryter av hvor mange de har ligget med og så videre. Men deretter så står det ikke "potensielt utro" i panna deres... 21 minutter siden, herremann skrev: for mange er problemet så enkelt som at det er for lite sex og sex'n blir for kjedelig, blir en rutine. hold deg i god fysisk form og ha et spennende, aktivt sexliv så holder partneren seg monogam. edit: har lest utallige emner her på forumet om hvordan partneren bare vil ha sex 2-4 ganger pr mnd, hvordan de nekter å "freshe seg opp" etter de har giftet seg, fått barn etc. det er dessverre mye lettere å drepe lidenskapen i et forhold enn å holde den i live. lykke til! Som siste anonym bruker sa, et aktivt sexliv er ikke garanti mot utroskap... Charmander, jeg er heller ikke interessert i å "rushe" ting. Føles nedslående om menn ikke har nok følelser. Jeg ville selv gjort det slutt med noen jeg ikke har følelser for, ikke hatt dem gående på gress mens jeg holdt på med en annen... Anonymkode: ab14d...bb3
Summers Skrevet 21. mars 2016 #9 Skrevet 21. mars 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. Min eks og jeg hadde sex hver dag og gjerne to-tre ganger om dagen. Allikevel var han utro. Anonymkode: ea2d1...81a Det står det litt respekt av.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #10 Skrevet 21. mars 2016 Kommer nok an på typen. Kvinner og menn som elsker oppmerksomhet og bekreftelse er nok langt mer trolige til å være utro. Notoriske festløver, de som holder kontakt med masse eks'er, de som har xx antall nære, gode venner av det motsatte kjønn selv om de er i forhold osv. For meg skriker slike ting useriøsitet og oppmerksomhetssyke. Slike folk blåser i hvor fin dame de har eller hvor mye sex de har i forholdet, disse folka trenger uansett bekreftelse og oppmerksomhet fra andre. Ærlighet, stabilitet, ønske om familieliv. Det hadde jeg gått etter. GOD kommunikasjon og samme verdier og moral! Og følg magefølelsen din. Den tar sjelden feil. Jeg vet jo ikke hvor gammel du er men det er dessverre få menn i tjueårene som ønsker et stabilt forhold med stasjonsvogn og bikkje. Med mindre de finner "The Holy Grail" så vil de heller ha fuckfriends og uforpliktende dating. Dette gjelder hvert fall i de største byene. Anonymkode: 919dd...6f9 8
AnonymBruker 42 Skrevet 21. mars 2016 #11 Skrevet 21. mars 2016 Jeg tror du tar feil i at "alle" vil ha åpne forhold, og at det heller er motsatt, men at voldsomme "bruk, kast eller bytte"-kulturen vi har vendt oss har smittet over på kjærlighetsforhold også. "Drømmepartnern v.2.0" er rett rundt hjørnet og ekstremt tilgjengelig. Mange faller jo da for fristelsen til å snik-prøve i 30 dager, og håper på at "byttegarantien" gjelder om det ikke levde opp til forventningene. Datingarenaer har jeg ikke de minste peiling på, men beste måten å ta opp "eksklusivitet" på er å si det rett frem. Det er i alle fall min mening. Og om noen hadde fortalt meg at de ønsket eksklusivitet allerede på første date, så hadde jeg bare sett på det med stor respekt, og at vi i alle fall var kompatible på et nivå. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #12 Skrevet 21. mars 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer nok an på typen. Kvinner og menn som elsker oppmerksomhet og bekreftelse er nok langt mer trolige til å være utro. Notoriske festløver, de som holder kontakt med masse eks'er, de som har xx antall nære, gode venner av det motsatte kjønn selv om de er i forhold osv. For meg skriker slike ting useriøsitet og oppmerksomhetssyke. Slike folk blåser i hvor fin dame de har eller hvor mye sex de har i forholdet, disse folka trenger uansett bekreftelse og oppmerksomhet fra andre. Ærlighet, stabilitet, ønske om familieliv. Det hadde jeg gått etter. GOD kommunikasjon og samme verdier og moral! Og følg magefølelsen din. Den tar sjelden feil. Jeg vet jo ikke hvor gammel du er men det er dessverre få menn i tjueårene som ønsker et stabilt forhold med stasjonsvogn og bikkje. Med mindre de finner "The Holy Grail" så vil de heller ha fuckfriends og uforpliktende dating. Dette gjelder hvert fall i de største byene. Anonymkode: 919dd...6f9 Usj ja, slike mennesker er slitsomme, både menn og kvinner. Synes det kan være ok med venner av motsatte kjønn, men det er jo forskjell på venner og "venner"... Ja, jeg er i tjueårene. Kanskje lettere å finne menn som vil være seriøse hvis jeg dater menn som er rundt ti år eldre? Jeg har ingen hast med "hund og hus", det er et godt forhold som kan vare som er i fokus. 10 minutter siden, Beeblebrox skrev: Jeg tror du tar feil i at "alle" vil ha åpne forhold, og at det heller er motsatt, men at voldsomme "bruk, kast eller bytte"-kulturen vi har vendt oss har smittet over på kjærlighetsforhold også. "Drømmepartnern v.2.0" er rett rundt hjørnet og ekstremt tilgjengelig. Mange faller jo da for fristelsen til å snik-prøve i 30 dager, og håper på at "byttegarantien" gjelder om det ikke levde opp til forventningene. Datingarenaer har jeg ikke de minste peiling på, men beste måten å ta opp "eksklusivitet" på er å si det rett frem. Det er i alle fall min mening. Og om noen hadde fortalt meg at de ønsket eksklusivitet allerede på første date, så hadde jeg bare sett på det med stor respekt, og at vi i alle fall var kompatible på et nivå. Godt å høre. Ja, jeg tenker også at man må være ærlig og ta det opp, før eller senere. Vet ikke om jeg hadde vært modig nok til å si det på første date, i tilfelle daten hadde feiltolket det som "gifteklar og verpesyk". Anonymkode: ab14d...bb3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #13 Skrevet 22. mars 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har på følelsen av at "alle" i dag vil ha et åpent forhold og fortsetter å se seg rundt selv etter de har fått kjæreste. Jeg er helt motsatt, ønsker å virkelig knytte meg til en mann og gi ham alt jeg har, både følelsesmessig og fysisk. Har brent meg før, og jeg vet at slike holdninger er ikke noe man kan være sikker på etter en eller ti dater, men hvordan kan jeg forbedre sjansene? Noen "seriøse" datingarenaer hvor det er menn som ønsker fast forhold? Og hvordan er det best å ta opp ønsket om å være eksklusive? Jeg er ikke en som tenker på barn og ekteskap etter noen få dater, så det er sagt Vil bare ikke bli såret igjen... Det hadde vært veldig kjekt om dette ikke blir en tråd som avsporer i debatt om at monogami er unaturlig, osv.! Anonymkode: ab14d...bb3 Gutt 19 år her som sliter med det samme. Føler ingen jenter vil knytte seg og er bare ute etter sex. Dette er vel uvanlig I min alder dessverre Anonymkode: c3ac9...712 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #14 Skrevet 22. mars 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har på følelsen av at "alle" i dag vil ha et åpent forhold og fortsetter å se seg rundt selv etter de har fått kjæreste. Jeg er helt motsatt, ønsker å virkelig knytte meg til en mann og gi ham alt jeg har, både følelsesmessig og fysisk. Har brent meg før, og jeg vet at slike holdninger er ikke noe man kan være sikker på etter en eller ti dater, men hvordan kan jeg forbedre sjansene? Noen "seriøse" datingarenaer hvor det er menn som ønsker fast forhold? Og hvordan er det best å ta opp ønsket om å være eksklusive? Jeg er ikke en som tenker på barn og ekteskap etter noen få dater, så det er sagt Vil bare ikke bli såret igjen... Det hadde vært veldig kjekt om dette ikke blir en tråd som avsporer i debatt om at monogami er unaturlig, osv.! Anonymkode: ab14d...bb3 Det er generelt ikke noe svar på dette, men monogame menn er ofte de litt sjenerte, forsiktige mennene Anonymkode: c3ac9...712 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #15 Skrevet 22. mars 2016 Hvis du slutter å gå etter de kjekkeste drittsekk-mennene som ligger litt over din liga i utgangspunktet, og i stedet slår deg til ro med en rolig, snill mann så går det nok bra. Anonymkode: b0236...22f
Okapi Skrevet 22. mars 2016 #16 Skrevet 22. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er generelt ikke noe svar på dette, men monogame menn er ofte de litt sjenerte, forsiktige mennene Anonymkode: c3ac9...712 Er nok noe i det. Jeg tror nok litt av problemet med dating er at det ikke er først og fremst egnet til å skille gode partnere fra dårlige, men heller gode sjekkere fra dårlige. Det virker ikke helt fjernt å tro at en som både liker og er flink til å sjarmere og forføre vil ønske å fortsette med det, og kanskje savne det i et forhold, mens en som trives aller best i et forhold aldri får sjansen fordi det stopper ved sjekkingen. 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 22. mars 2016 #17 Skrevet 22. mars 2016 Du må iallefall ikke gå etter badboys med tøft utseendet som gjerne fester og er ekstremt sosial og flørtete. Jeg har funnet best roen med de som er litt tilbaketrukket, som skiller seg ut mot den gjengse mann. Som er litt sjenert i det intime, som gjerne ikke har hatt så mange forhold og som er snill og god mot folk og dyr. Treffer hver gang. Har helt sluttet å se etter badboys og utseendet, de er bare brukende til sex og lek.Selv om de gjerne ikke er bra i sengen engang De beste menn er faktisk de som er ydmyke og snille og litt sjenerte og som ikke må hevde seg overalt.
draug 75 Skrevet 22. mars 2016 #18 Skrevet 22. mars 2016 Monogame menn kryr det av, og det er to typer av de: De som er monogame fordi de ikke har mulighet til annet (de får rett og slett ikke sjans å være utro - ingen ville gjort noe med dem), og de som har moralsk ryggrad. Så enkelt er det. Begge typene er ikke de som virker mest spennende. De som ikke har/ får muligheten, ja det er opplagt hvorfor de er tro: de er rett og slett lite attraktive. De med moralsk ryggrad fortoner seg antakelig litt for mye som pappatyper, litt festbremser kanskje. Det krever en viss grad av fornuft i kjærlighetslivet for å se at en mann har det som kreves til hverdags, sjøl om han ikke framstår som helten fra en dameroman - mørk, farlig og ukontrollerbar, spennende. Et objekt som overøser deg med berusende følelser mens du temmer han. (Og greier du å temme han er han jo ikke spennende leger, så da dumper du han) Du må bare bestemme deg for hva som er viktigst. 3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #19 Skrevet 6. april 2016 Altså, det virker som om alle tror jeg går for "bad boys". Og det gjør jeg ikke, i alle fall trodde jeg ikke det. Liker bedre den avslappede typen. Jeg kan holde meg unna de som er klassiske "flørtetyper", men det er dessverre ingen garanti. Noen spesielle signaler jeg burde være obs på fra de som virker som normale, greie gutter? Anonymkode: ab14d...bb3
AnonymBruker Skrevet 6. april 2016 #20 Skrevet 6. april 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, det virker som om alle tror jeg går for "bad boys". Og det gjør jeg ikke, i alle fall trodde jeg ikke det. Liker bedre den avslappede typen. Jeg kan holde meg unna de som er klassiske "flørtetyper", men det er dessverre ingen garanti. Noen spesielle signaler jeg burde være obs på fra de som virker som normale, greie gutter? Anonymkode: ab14d...bb3 Flørtetypene prøver seg på deg. De sjenerte lar være. Anonymkode: e35be...fa5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå